recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EB GAMES FISKETORVET SNYDER.....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEB GAMES FISKETORVET SNYDER.....

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 00:25
Multi, nogle gange skal man bare erkende man har dummet sig. Det sker sku for alle. Du fik dog 800 tilbage ik ?
Til top
multi19 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-November-2005
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 01:59
Flot pade2204, måske skulle du læse lidt mere ;-)


Redigeret af multi19 - 28-April-2007 kl. 02:01
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 02:20

#multi19

Jeg håber da ikke du tror at vi er overbærende, eller ikke har sympati for Birks situation eller kan sætte os ind i Birks frustration og ærgelse over det skete - tro mig det kan vi sagtens.

Jeg har skam selv dummet mig mange gange i livet, og betalt dyre lærepenge for det - men som Pade2204 skriver - nogen gange så er det det bare som det nu er. Man har ikke lige tænkt sig om, eller man har stolet på nogen, eller troet noget man ikke burde, og så betaler man nogen gange prisen for det. Man kan være frustreret og ærge sig, men der er bare ikke rigtig noget at gøre ved det. Det er indimellem de stød man får og så må man op på hesten igen og har forhåbentlig lært noget til næste gang man kommer i en lignende situation.

Men det betyder altså ikke at vi ikke sympatiserer med Birk.



Redigeret af spawn - 28-April-2007 kl. 02:21
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
birk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 09:12
hej til jer alle. spawn jeg syntes det lyder rigtigt, det du skriver. jeg er klar over jeg har lavet en fejl. Men det er EB GAMES også, så syntes jeg man burde dele fejlen ud. DE 800 kr jeg har fået for ps2+12 spil, er den pris du får, selvom du ikke har handlet i butikken. hvis de hade sagt ok, vi kan ikke give dig mere. så syntes jeg de kunne give et gavekort på x antal kr. eller et brugt spil. Det ville virke imøde kommende, eller hvad. Jeg hade handlet for 6105kr ialt. OK jeg har lavet den fejl, . jeg er glad for jeres interesse for dette, TAK for det. jeg skal nok overleve mit tab, det er ikke pengene, men måden der har såret mig. MVH BRIAN
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 10:34

Jeg er helt enig med dig birk - du har lavet den uskyldige fejl at stole på en mundtlig aftale, og så har du været lidt for lang tid om at komme ned med PS2'en, men det er EB games der har lavet den største fejl, dels ved at indgå en sådan mundtlig aftale, og dels ved efterfølgende at glemme den. Hvis normalprisen man får er 800,- uden at man har handlet - så syntes jeg også du burde have fået noget extra som goodwill, specielt når du kan påvise at du rent faktisk har handlet PS3'en hos dem. Man kunne have sagt - vi slår halv skade på differencen så du får ialt 1200,- - det syntes jeg havde været mest fair. Eller man kunne som butiskbestyrer ved den efterfølgende samtale have udvist noget menneskekundskab og kulance og sagt, jeg vælger at stole på denne kunde fordi han virker ærlig, og udbetalt det aftalte. 

Så havde man som butik fået en tilfreds kunde, der ville give god reklame fremfor dårlig reklame af ens butik.  

 



Redigeret af spawn - 28-April-2007 kl. 10:52
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
birk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 11:31
hej spawn, og tak for din holdning. jeg er helt enig. jeg ønsker ikke at skade EB GAMES. Men jeg bliver vred, hvis de ikke er ærlige. Han sagde at han godt kunne huske mig. Men ikke den aftale jeg snakkede om. Men sket er sket.   MVH BRIAN
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 12:05

har lige været i EBgames i ølstykke og de reklamere med 1600 kr for 1 stk PS2 med 10 spil....

 

Til top
birk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

har lige været i EBgames i ølstykke og de reklamere med 1600 kr for 1 stk PS2 med 10 spil....

 

hej niepe, Det er korekt men husk, at det gælder kun hvis. Du aflevere din ps2+10 spil, og køber en ps3 med det samme. Så trækker de 1600kr fra din ps3.  MVH BRIAN
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 15:37

Hej Igen, Jeg men det var vel også aftalen i din handel? (De løb bare for aftalen da du åbentbart ikke brokkede dig højlydt nok...

Hvis det var mig havde jeg gået fuldståndig amok ....

/men ville bare lige vise at tilbuddet stadig kører....

/Per

Til top
birk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 23:39
hej niepe. jeg syntes prøvede alt hvad jeg kunne, og du kan tro jeg brokkede mig. men de var iskolde. det var pænt af dig, at skrive tilbuddet stadig kører. men jeg har solgt min ps2+12 spil, som du kan læse i tråden. MVH BRIAN
Til top
ZapperDk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2007 kl. 00:51
Jeg vil så gerne sige at jeg ingen sympati har til ære for trådstarteren. Man kan virkelig ikke forvente at lave en handel hvor den ene part først opretholder sin del af aftalen efter en måned. Jeg kan selvfølgelig godt se at det er ærgeligt hvis man er blevet lovet noget som man ikke får. Men jeg har virkelig svært ved at tro på selve historien. Desværre, intet personligt, men jeg kan ikke se at sælgeren i butikken har sagt: " ja ja bare kom om en måned så ordner vi det". Jeg arbejder ikke indenfor spilbranchen, men i en computerbutik. Jeg kender udmærket til kundeservice o.l. men det er som sagt svært at tro på at man ville gå med til sådan en aftale.

Jeg kan så slet ikke godtage den flaming der opstår af selve butikskæden. Hvilket jeg finder utrolig barnlig, uetisk og latterlig.

Jeg er selv en utrolig ubeslutsom fyr, og jeg må ærligt indrømme at jeg har været igennem over 100 XBOX 360 titler og samtlige PS3 titler. Jeg bytter og sælger på kryds og tværs, og kun hos Game og kun i Fields. De kender mig efterhånden og de giver mig en god service. Men jeg fik sku også fin service i EB i sin tid. Min første XBOX 360 virkede ikke ordentligt, og de ombyttede den på stedet selvom de havde ret til at sende den til rep først. Det var god service.

Til sidst som et godt råd vil jeg bare sige: Jeg tror generelt ikke på gode og dårlige butikker og medarbejdere. Det handler om at bruge sin sunde fornuft og selv vudere hvad du syntes er fair. Hvis du føler dig godt tilpads i en handel så er det en godt handel. Hvis ikke så er det måske ikke der du skal smide din penge. Men man har selv som kunde størstedelen af ansvaret i en handel. Havde jeg været i trådstarterens situation ville jeg nok bede om en skriftlig aftale, eller en anden form for sikkerhed. Og jeg ville vide at der skulle være en ansvarlig bag aftalen, en butikschef eller noget i den stil.

Anyways, happy shopping alle sammen. Gerne i EB, eller Game. Bare tænk dig om inden du smider om dig med penge.



Redigeret af ZapperDk - 01-Juni-2007 kl. 00:52
PS3, Xbox 360, Sony KDL-32-2530,   
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2007 kl. 01:36
Oprindeligt skrevet af ZapperDk ZapperDk skrev:

Men man har selv som kunde størstedelen af ansvaret i en handel.

ZapperDk, supergodt indlæg
Man skal jo naturligvis aldrig lægge sig ned med ben og arme i vejret Det kaldes "Dead Bug"

Det er billedet på, at man som køber prøver på at fralægge sig ethvert egetansvar og påberåber sig sælgerens uindskrænkede og totale ansvar for handlen.

Det er vel noget i dén retning, du prøver på at formidle

Købeloven er faktisk god i denne sammenhæng.

Vi kan 'snakke' op ad døre og ned ad stolper, men der er i Købeloven gode bestemmelser for, hvad man kan kræve i den i tråden beskrevne hændelse.

Venligst
Søren


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu