recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EBay-køb: CineVERSUM Blackwing One
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEBay-køb: CineVERSUM Blackwing One

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 17:55
Kan sådan en lampe ikke køre ihvertfald et par tusinde timer?
Det er da en billig projektor, sammenlignet med det du kan få til samme pris som nyt.
Husk lige at afprøve den, det vil være lidt trist at opdage om et år at den ikke virker.
God fornøjelse - det mener jeg der er mulighed for.
Mvh FNørd
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 19:06
Det siger man. Jeg kørte min gamle Sony VW50 3636 timer. Tror jeg havde omkring 2fl. tilbage i billedet til sidst Wink Det var ikke værd at kigge på - det var som at få ny projektor da jeg satte den nye pære i (den gamle sprang ved et ordentlig brag) Der opdagede jeg så, at panelerne var slidte, og de mørke scener blev underlige at se på.

Det er nok stadig et okay køb, specielt med det design - det kunne jeg sgu godt tænke mig andre efterlignede.
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Der er ikke for meget knald i lampen efter 800 timer, og projektoren er jo ikke for lysstærk i forvejen.

Hejsa

Hvad baserer du det på, har ellers læst i anmeldelse, at den skulle kunne blæse et stort lærred op.

Projektoren kom med DHL-pakkepost i dag, betalte den i går eftermiddag. Det er da imponerende at den kan komme fra England så hurtigt.

Et par spørgsmål til de kloge:
Sidder panelerne i pæren? Dvs. bliver projektoren som ny, hvis man skifter pæren?
Hvordan kan man se, om pæren trænger til at blive skiftet? Springer den af sig selv, når den er helt done?
Har forhørt mig ved projectorlamps24 og det lader til at en ny pære kan fås for 800 Euro, Men jeg har bedt ham om at dobbelttjekke, da jeg kan se, at den andre steder står til 1100-1200 Euro.

Et par billeder:
Original kasse...ellers havde den også været svær at sende.

WTF: Den er jo gigantisk...og ligner Starship Enterprise. Og nej Kasmir cd'en fulgte ikke med.

To fjernbetjeninger? og Denon hdmi-kabel...nice.

Et par billeder af billedet på en glasvævsvæg. ca 80"

Ét til

Sejrsen
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 19:52
Nice. Skynd dig at få de screenshots væk, inden folk brokker sig Wink Det ligner crap!!

Det baserer jeg på viden simplethen. Med en ny pære på et Stewart Snowmat 1,0gain lærred præsterer Blackwing 11fl. kalibreret (THX forlanger min. 12 for at være acceptabelt) Dvs. du skal ikke ramme 12fl. med ny pære kalibreret - så skulle du gerne ende på ca. 15+. så der er lidt at gi af, efterhånden som pæren taber lys. Du skal tænke på, at en projektor taber halvdelen af lysstyrken på de første 400 timer.
Panelerne sidder ikke i lampen (det kunne man ellers godt tro til den pris) Lampen kan formentlig selv skifte, og panelerne skal aldrig skiftes, med mindre de går itu.
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Nice. Skynd dig at få de screenshots væk, inden folk brokker sig Wink Det ligner crap!!

Det var såmænd bare for at vise at der er liv i den LOL

Nu er den puttet i kassen igen og gemt væk til den skal i brug, så har jeg lidt tid til at finde en ny pære til den, hvis det da er nødvendigt. Mon ikke jeg kan trække ca. 100 film og et par fodboldkampe ud af den?

Tak for hjælpen!

Sejrsen
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 20:15
Ja det kan du da helt sikkert. Som regel springer de ikke i luften som min VW50 gjorde, men dør på den ene eller anden måde. Nogle gange kan projektoren bare ikke tænde igen.
Det skal lige siges at med ny pære, så har du okay smæk med lys i billedet, afhængig af hvor stort billede du har. De 11fl. jeg har set, var netop på ca. 80".

Tilllykke med svinet Smile
Til top
wadia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2009
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 20:53
Hva fann er 11 fl. Eller 12 fl. .??
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 21:24
Det står for footlamberts. Det er et udtryk man bruger indenfor branchen, for hvor meget lysoutput der kan leveres. Hvordan de måler skal du ikke spørge mig om.. Men når man får kalibreret sit apparat, kan du altid få oplyst hvor mange fl. du har i billedet Smile F.eks. havde jeg 8-9fl. i min Sony med ny pære kalibreret (det stjæler altid lidt lys når man kalibrerer) I min BenQ havde jeg 15 med ny pære kalibreret, hvilket rent faktisk er tilpas, og alle andre ligeså billige, jeg lige kan nævne, kan ikke præstere et så lysstærkt et billede. Godt gået af BenQ, og jeg kan varmt anbefale den til andre.
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 22:31
Der går vel mange år endnu inden vi slipper af med de amerikanske måleenheder. Hvorfor måles projektorens lysstyrke i lumen og lysstyrken på lærredet i footlamberts?
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 08:39
Lyder som et godt køb. Lidt træls at pæren skal være så dyr. Kan man altid regne med at panelerne ikke slides og at en ny pære er lig en ny projektor?
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Lyder som et godt køb. Lidt træls at pæren skal være så dyr. Kan man altid regne med at panelerne ikke slides og at en ny pære er lig en ny projektor?

Nej og nej
Panelerne slides i større eller mindre grad, det er en funktion af teknologien, modsat dlp der ikke slides.
En pære skifter man da bare, prisen varierer så efter hvad det er for en.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 09:37
ok, troede dette var en dlp projektor, så det var derfor jeg undrede mig. Men det er så en helt treide teknologi antager jeg.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu