|
EBay-køb: CineVERSUM Blackwing One |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
FNørd
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 702 |
Sendt: 09-Februar-2011 kl. 12:48 |
D-ILA google er din ven ;)
|
|
Sejrsen
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
Sendt: 09-Februar-2011 kl. 21:29 |
Hej igen
Har kigget lidt på nettet og det billigste jeg kan finde en ny lampe til denne model er i underkanten af 10k...lidt vildt
Jeg prøvede forsigtigt at pille lampen ud af projektoren og kan se nummeret på Osram-pæren
På pæren står der P-VIP 250/1.3 P22.
Den kan købes i løs vægt til en helt anden pris, og så vidt jeg kan se, vil det ikke være det store problem at udskifte pæren alene. Den sidder med 4 clips i kasetten.
Prisen bliver ikke mere end godt en tusindelap pr. stk, hvis man køber en 3 stykker.
Er der nogle der har erfaringer, men selv at udskifte pæren fremfor hele modulet? Det lyder jo næsten for godt til at være sandt.
Er der noget jeg skal være opmærksom på???
På forhånd tak
Sejrsen Redigeret af Sejrsen - 09-Februar-2011 kl. 21:37 |
|
hjernemadsen
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Sendt: 09-Februar-2011 kl. 23:07 |
Der burde ikke være noget i vejen for at skifte selve lampen, hvis du kan få fat i en af præcis samme type. Du skal selvfølgelig nulstille timeren efter udskiftning.
Hvor kan man købe disse lamper?
Jeg ville nok nøjes med 1 stk. selv om det bliver lidt dyrere per stk. Eller regner du med at få brug for alle 3 lamper? Redigeret af hjernemadsen - 09-Februar-2011 kl. 23:27 |
|
Aim
Guld medlem Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
Sendt: 09-Februar-2011 kl. 23:18 |
Man siger jo at når noget lyder for godt til at være sandt, så er det som regel heller ikke sandt.
Jeg tror ikke man bare lige kan skifte pærer for sig selv på den måde, men man ved jo aldrig. Tror du bliver nød til at forhører dig med nogen der har meget erfaring indenfor område, kan være Otto fra Tapeconnection kan hjælpe dig med et svar.
|
|
Bruger udmeldt 6
Super bruger Oprettet: 19-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 412 |
Sendt: 09-Februar-2011 kl. 23:32 |
Det er farlige at begynde at gamble med et dyrt apparat. Men alt har jo en mening, med mindre det er meningsløst Det kan højst koste dig en ødelagt projektor.
|
|
SLETTET_20120103
-- Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Sendt: 09-Februar-2011 kl. 23:34 |
Tja, jeg vil bare sige: go for it.
|
|
hjernemadsen
Super bruger Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Sendt: 09-Februar-2011 kl. 23:38 |
Jeg tvivler på at Otto vil hjælpe. Han skal trods alt leve af at sælge disse ting. Kalibrering af en projektor er jo også gratis at udføre hvis man gør det selv. Der er bare ikke så mange der kan finde ud af det.
Men at udskifte en lampe er ikke den store videnskab. Man skal bare huske at bruge handsker så man ikke sætter fingeraftryk. (Og det er ikke fordi politiet kan komme efter dig )
|
|
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2351 |
Sendt: 10-Februar-2011 kl. 05:44 |
Hvorfor er det en selvfølge?!
Jeg undrer mig nogen gange over at man overhovedet har mulighed for at nulstille timeren. Når man køber/sælger brugte projektorer er der ofte stor fokus på hvor mange timer den har kørt. Hvor meget kan man stole på de oplysninger hvis man bare kan få tælleren i 0?!
Med det i mente husker jeg dog en dataprojektor, jeg havde adgang til for lang tid siden. Har var der en lampe der blinkede (og tilhørende advarsel på skærmen) der gik i gang når filteret skulle renses. Det holdt ikke op før man havde nulstillet tælleren. Det kunne nemt klares ved at have to tællere: En der holder styr på det totale antal timer den har kørt, og en "trip"-tæller som kunne nulstilles.
|
|
Aim
Sendt: 10-Februar-2011 kl. 08:40 |
Jeg er nu ikke i trivl om han gerne vil hjælpe dig, jeg tror bare ikke det bare lige er så nemt igen hvis det overhovede er muligt. Kan ikke rigtig få det til at passe i mit hoved at man bare lige skulle kunne købe en pærer løst til 1000,- og så lige pim pam skifte den når en "rigtig" pærer koster ca. 10.000,-, synes ikke rigtig det giver nogen mening. For de 9000,- kan man godt nok betale mange teknikker timer til at få skiftet bare pæreren hvis det var så simpelt og tror da at det ville være en bedre fidus for et firma og få 3000- 4000 i teknikker løn fremfor at sælge en pærer til 10.000,- som sikkert også er temlig dyr i indkøb for firmaet.
|
|
Aim
Sendt: 10-Februar-2011 kl. 08:54 |
Hmm ser ud til jeg muligvis tager fejl. Det kan vidst fint lade sig gøre at skifte kun pæreren og genbruge huset.
Tja der er vidst bare at go for it, synes godt nok det er frækt de skal have så meget for lampen med hus når pæreren kun koster 1/10 del. Gad vide hvor mange projektorer man ikke kan lave det trick på. Totalt sejt sporet op Sejrsen
Redigeret af Aim - 10-Februar-2011 kl. 09:02 |
|
Sejrsen
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
Sendt: 10-Februar-2011 kl. 09:05 |
Det kan man flere steder. fx http://www.projectorlamps24.com/. Under producent går du bare ned til Osram, hvor du kan finde de "nøgne" pærer.
Eller ved http://www.hcinema.de ved "bulb only".
Jeg er på ingen måde bange for at ødelægge projektoren. Jeg kan jo se nøjagtig, hvilken pære der sidder i den.
Jeg kan være uheldig at ødelægge kassetten, den sidder i. Pæren bliver holdt på plads af 2 gummiplader og hvis ikke jeg er forsigtig kan jeg komme til at ødelægge dem. I så fald må jeg ty til læderet og købe mig en komplet pære.
Der er flere ting der irriterer mig, og som jeg ikke forstår helt. På mit arbjede har vi mange dataprojektorer til undervisningsbrug, og når pærerne er slidte, er vi ofte nødt til at kaste en ellers velfungerende projektor ud, fordi det er lige så billigt at købe ny projektor, som at skifte pæren.
Det gør ondt i mit krejlergen, men endnu mere ondt i mit miljøgen, da det trods alt må forurene mere at producere en helt projektor end blot pæren. Jeg er også klar over at producenterne skal tjene på forbruget af pærerne, det forekommer mig bare lidt voldsomt, især når løsningen ofte bliver bare at smide projektoren ud.
Jeg har bestilt ét stk pære, og når operationen er overstået, skal jeg nok melde tilbage, hvad enten patienten er levende eller død...
Sejrsen
|
|
hjernemadsen
Sendt: 10-Februar-2011 kl. 09:48 |
Der findes både en lampe-timer og en timer der viser hvor længe projektoren har kørt. Sidstnævnte kan ikke nulstilles!
Hvis ikke lampe-timeren nulstilles kan der komme fejlmeddelelser efter lang tids brug. Det er jo også rart at vide præcis hvor længe lampen har været brugt.
|
|
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |