recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EBay-køb: CineVERSUM Blackwing One
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEBay-køb: CineVERSUM Blackwing One

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Der er flere ting der irriterer mig, og som jeg ikke forstår helt. På mit arbjede har vi mange dataprojektorer til undervisningsbrug, og når pærerne er slidte, er vi ofte nødt til at kaste en ellers velfungerende projektor ud, fordi det er lige så billigt at købe ny projektor, som at skifte pæren.

Det gør ondt i mit krejlergen, men endnu mere ondt i mit miljøgen, da det trods alt må forurene mere at producere en helt projektor end blot pæren. Jeg er også klar over at producenterne skal tjene på forbruget af pærerne, det forekommer mig bare lidt voldsomt, især når løsningen ofte bliver bare at smide projektoren ud. 
Sejrsen

Der er jeg helt enig. Jeg har også smidt mange printere ud fordi blækpatronerne var dyrere end en ny printer. Prisen på blækpatroner er jo også helt hen i vejret i forhold til hvad de koster at producere.  Næste gang I har en projektor der skal smides ud kan du jo overveje at skifte lampen selv. Men med den udvikling der sker på projektorområdet skal den ikke være så gammel for at det kan svare sig at skifte lampen.

Redigeret af hjernemadsen - 10-Februar-2011 kl. 10:00
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 10:51
det er en god ide med bare at erstatte lampen, men når jeg kigger efter lamper til z4 er forskellen kun ca 10%.
Eller også leder jeg ikke de rigtige steder.
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 15:34

Hehe det kunne være fedt hvis man kunne gøre det med bilen Wink

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 15:35
Jeg håber for diig det lykkes. Hvis det er det man kan gøre, så er der da absolut ingen grund til at betale 2, 3 eller 10k for en pære, hvis bare man skal skifte pæren i huset. Der er hvis nogen der skummer fløden der.
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Jeg håber for diig det lykkes. Hvis det er det man kan gøre, så er der da absolut ingen grund til at betale 2, 3 eller 10k for en pære, hvis bare man skal skifte pæren i huset. Der er hvis nogen der skummer fløden der.
og slikker sig om munden bagefter
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 18:48
Hej igen

Lige en lille update på pæreudskiftningen.

Jeg har kontaktet et par forhandlere af pærer til denne projektor (Cineversum Blackwing one). Det billigste jeg kan finde den til i Tyskland er 1200 Euro og herhjemme kan jeg google den til 12000,-, se

Claus fra HTP har henvist mig til www.roomav.dk, som kan skaffe den til 5200,-, så knap så dramatisk, som først antaget.

I dag kom erstatningspæren fra Osram, som jeg havde bestilt. Den skulle så monteres i modulet, se evt. billeder herunder i tilfældig rækkefølge. Det gik forholdsvist smertefrit, pæren sidder i spænd mellem nogle plasticdimser, og det kan være lidt svært at mengelere den på plads uden at ødelægge dem.

Det lykkedes dog perfekt og projektoren er oppe at køre igen med markant forbedret lysstyrke.

Jeg har stadig kun en glasvævsvæg at se på, men de mørke scener som før var meget udetaljerede står nu ret skarpt. Og generelt er dermere knald på farverne. Om projektoren bryder sammen pga min lille operation, kan jeg jo ikke vide, men det kan kostet mig 166 euro  (=1250 dkr) at udskifte pæren.

Sejrsen

Redigeret af Sejrsen - 14-Februar-2011 kl. 18:51
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 19:09
Fantastisk. Det tager jeg sgu hatten af for. Den bryder ikke sammen nu, når du har fået den op at køre. Godt gået Clap

Så ved man det til man skal ha ny pære engang.

Har du købt den på ebay?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4265
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 19:13
det er fandme smart, du kommer til at spare mange mennesker penge(hvis de tør give sig i kast med det) og miljøet ressourcer. 
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 19:28

Fantastisk. Det tager jeg sgu hatten af for. Den bryder ikke sammen nu, når du har fået den op at køre. Godt gået Clap

Har du købt den på ebay?
Nej...Her: http://www.projectorlamps24.com/de/hersteller/osram-8340
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Har du købt den på ebay?
Nej...Her: http://www.projectorlamps24.com/de/hersteller/osram-8340
Nu er det et super køb du har gjort. Det betyder meget for brugt værdien hvor timer pæren har gået. Håber du bliver glad for den Smile
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu