|
E-bøger eller ej? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 277 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har været glad for min Kindle (2. gen.), men har næsten ikke brugt den i 2 år nu, da jeg har fået grå stær (øjnene kræver mere lys). Pt. kikker jeg på den nye B&N Nook Glowlight Plus 7.8 og venter blot på den er ude i fri nethandel. Jeg har altid syntes at 6" skærmen var lidt for lille og vil nok foretrække 10-12", men de er stadig for dyre og så vil jeg hellere bruge de penge på bøger. Dog vil jeg ikke tøve når de nye 13,3" farve e-ink kommer på markedet, da jeg forventer den kan afløse min 12,8" Galaxy Tab som foretrukken til tegneserier: https://goodereader.com/blog/e-paper/hands-on-with-e-ink-advanced-color-e-paper Jeg fortrækker klart ægte bøger, men har jo også haft en Kindle med grålig baggrund og når jeg har været på farten, har det siden anskaffelsen været Kindle fremfor papir. Jeg finder det trættende at læse bøger på tablet og må gerne lægge den fra mig efter 1-2 timer, mens jeg kan læse papir og e-ink en hel dag. Undersøgelser har også vist at læsehastigheden på monitor og tablet er lavere, end på papir og e-ink. Til faglitteratur er der dog ingen tvivl, den gamle papirbog er klart at foretrække, da man nemt kan hoppe rundt i den, når det er nødvendigt.
|
|
ASKF
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2015 Sted: Ålborg, DK Status: Offline Point: 277 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du burde prøve en e-ink skærm, den har ikke samme lysintensitet og er derfor mindre anstrengende for øjnene at læse på. Kan kun give dig ret med hensyn til oplæsere, og nogle af de værste kan faktisk være forfatterne selv.
|
|
jbl
Super bruger Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en Kindle Paperwhite fra 2019 (4th generation), som jeg er enormt glad for. Især til rejser o.l situationer, hvor det er en fordel at kunne pakke let.
Den er lysstærk (lige så god som en bog) og holder strøm i måneder. Saxo’s integration til Kindle fungerer rigtigt godt. Og så en lille sidenote: jeg er glad for den feature der gør muligt at vælge inverted colours (hvid skrift på sort baggrund) sammen med en lille smule baggrundslys. Det gør det muligt at læse i totalt mørke lige inden du skal sove, uden at din hjerne påvirkes af et lys der ellers normalt ville påvirke din nattesøvn.
|
|
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
bruger ipad Pro 2017 modellen, læser magasiner på den, mobil bliver brugt til lydbøger.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |