recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - E-book reader eller iPad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketE-book reader eller iPad?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
superman001 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 20:43
You're in luck mate!

I morgen kan du forudbestille en Notion Ink Adam tablet.
Det er en Android tablet der kommer med en skærm fra Pixel QI, der både fungerer som e-ink og alm LCD skærm.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Hvis formålet er at læse hele romaner på den, så ville jeg ikke overveje en iPad. iPad er et super gadget, men hvis du spørger mig så skal den ikke købes som ebogs læser. Kan godt ske mulighederne er mange, men det ændrer bare ikke på at en LCD skærm over længere perioder ikke er behagelig at læse på. Hvorfor vælge et produkt der er ringere til det specifikke formål man skal bruge det til, og er hvad, 4 gange så dyr?


4 gange så dyr er nok lige i overkanten
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 282
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 21:28
de 4x pris passer meget god. men hvad er valget endt med tradstarter? og er du tilfreds?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2010 kl. 21:30
Jeg kunne ikke forestille mig at læse en bog på min iPad. Jeg har kun hentet iBook for at se hvad det var for noget.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 04:34
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Hvis formålet er at læse hele romaner på den, så ville jeg ikke overveje en iPad. iPad er et super gadget, men hvis du spørger mig så skal den ikke købes som ebogs læser. Kan godt ske mulighederne er mange, men det ændrer bare ikke på at en LCD skærm over længere perioder ikke er behagelig at læse på. Hvorfor vælge et produkt der er ringere til det specifikke formål man skal bruge det til, og er hvad, 4 gange så dyr?


4 gange så dyr er nok lige i overkanten

Korrekt, det er lige i overkanten, men det er dælme heller ikke langt fra :b

Billigste iPad: 3800
Billigste kindle: 1100

Så 3.5 gange så dyr.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 08:26
Læser nemt 3-4 timer på min telefon (uden gener overhovedet) så ipaden virker som en fin idé.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 15:07
For at runde diskussionen af for mit vedkommende, så endte jeg med at købe en PRS-650 til konen i fødselsdagsgave. Dertil købte jeg et af Sonys egne læderetuier hvori der er indbygget LED-belysning. Det var et rent hit. Til mig selv har jeg så købt en iPad i stedet...

Der er dog ingen tvivl om hvilken af de to der er bedst at læse bøger på. E-ink er så overlegen, at det næsten ikke kan sammenlignes. Og så er ergonomien - dvs. vægt, format, læsevenlighed - generelt bare langt bedre på Sony-readeren. Jeg var også ret overrasket over hvor god kvalitet den var i. Selve chassiset er lavet i metal, hvilket læderomslaget udnytter ved at have en magnetlukning, som klikker fast på rammen når man lukker den... det er altså en fed detalje. Touch-delen er også overraskende god, men dog ikke noget der bruges vanvittigt meget. Batteriet holdt til ca. 2 ugers brug første gang (den kører stadig på den anden opladning, da den var fuldt opladt fra starten af). 

Så mangler vi bare lige, at forhandlerne kommer op af stolen og får noget mere materiale ind handlen, så vi kan få nogle flere skønlitterære bøger at vælge imellem.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 16:44
Tillykke med det, lyder som en god løsning :)
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 00:17
vil det sige, at Sony PRS 650 er et godt køb?

Redigeret af urup - 27-December-2010 kl. 00:27
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Status: Offline
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

For at runde diskussionen af for mit vedkommende, så endte jeg med at købe en PRS-650 til konen i fødselsdagsgave. Dertil købte jeg et af Sonys egne læderetuier hvori der er indbygget LED-belysning. Det var et rent hit. Til mig selv har jeg så købt en iPad i stedet...

Der er dog ingen tvivl om hvilken af de to der er bedst at læse bøger på. E-ink er så overlegen, at det næsten ikke kan sammenlignes. Og så er ergonomien - dvs. vægt, format, læsevenlighed - generelt bare langt bedre på Sony-readeren. Jeg var også ret overrasket over hvor god kvalitet den var i. Selve chassiset er lavet i metal, hvilket læderomslaget udnytter ved at have en magnetlukning, som klikker fast på rammen når man lukker den... det er altså en fed detalje. Touch-delen er også overraskende god, men dog ikke noget der bruges vanvittigt meget. Batteriet holdt til ca. 2 ugers brug første gang (den kører stadig på den anden opladning, da den var fuldt opladt fra starten af). 

Så mangler vi bare lige, at forhandlerne kommer op af stolen og får noget mere materiale ind handlen, så vi kan få nogle flere skønlitterære bøger at vælge imellem.

Jeg har lige et sprøgsmål: Hvad er "E-Ink"?.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 02:16
http://tinyurl.com/c7p4w2

:)

En type skærm der ikke fungerer som en ordinær LCD, plasma eller OLED skærm, idet at den ikke opdaterer på samme måde. Den imiterer almindeligt papir, og gør at det er betydeligt mere behageligt for øjnene at læse på den længere tid ad gangen.

For mere info om præcis hvordan det virker, se linket.. :P
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2010 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af urup urup skrev:

vil det sige, at Sony PRS 650 er et godt køb?

Ja, hvis du vil have en E-bogslæser, som ikke skal bruges til andet end at læse elektroniske bøger. Det er en lækker kvalitet og hvis man køber etuiet til også, så synes jeg det er en rigtig lækker samlet pakke. Gyldendal havde den på tilbud, hvor der fulgte 3 bøger med (som dog ikke er noget at råbe hurra over).
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu