Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 23:43 |
Jeg er helt enig Hother, til analog stereo er BDP-93 ikke imponerende, men jeg taler her om digital overførsel og ikke analog. Med en Anthem receiver er det jo netop meningen at man kører alt digitalt ind i receiveren. Jeg vil mene pengene er langt bedre brugt andre steder end på en cd-afspiller for trådstarter.
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23899
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 23:48 |
Leviathan.jk skrev:
Jeg er helt enig Hother, til analog stereo er BDP-93 ikke imponerende, men jeg taler her om digital overførsel og ikke analog. Med en Anthem receiver er det jo netop meningen at man kører alt digitalt ind i receiveren. Jeg vil mene pengene er langt bedre brugt andre steder end på en cd-afspiller for trådstarter. |
Jamen der er ingen analog stereo på Oppo´en Jeg vil meget personligt meget hellere gå den vej, at KennyIver anskaffer sig en god CD afspiller, prøver den med Antem receiveren, og er det så sagen, så anskaf noget mere
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Leviathan.jk
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 23:51 |
Du kan stadig bruge den til analog stereo, men rigtigt den har ikke en decideret stereo DAC (Nu mener jeg jo netop også, at han skal bruge den digitalt og ikke analog). Hvorfor skulle han dog investere i en god cd-afspiller, når Anthem receiveren alligevel laver signalet digitalt lige meget hvad?
Redigeret af Leviathan.jk - 22-Juli-2011 kl. 23:52
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
KennyIver
Guld medlem
Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Point: 1073
|
Sendt: 22-Juli-2011 kl. 23:53 |
jeg kan ikke lade vær med at følge med
hvis jeg købt en cd afspiller og en effektforstærker, vil det så give en mere ren analog stereo lyd end at køre lyden ud fra receiveren og direkte til højttalerne? : )
|
Setup: Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 23-Juli-2011 kl. 00:00 |
KennyIver skrev:
hvis jeg købt en cd afspiller og en effektforstærker, vil det så give en mere ren analog stereo lyd end at køre lyden ud fra receiveren og direkte til højttalerne? : ) |
Via pre-out, så ja. Men hvorfor ikke prøve med din Anthem først, den gør det faktisk godt, selvom det ikke er pure analoge audio
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 23-Juli-2011 kl. 00:02 |
Leviathan.jk skrev:
Du kan stadig bruge den til analog stereo, men rigtigt den har ikke en decideret stereo DAC (Nu mener jeg jo netop også, at han skal bruge den digitalt og ikke analog). Hvorfor skulle han dog investere i en god cd-afspiller, når Anthem receiveren alligevel laver signalet digitalt lige meget hvad? |
Enig et stykke hen ad vejen, men kun hvis det er ren digital stereo, hvad jeg nu selv også typisk benytter. Men digital stereo er ikke som f.eks. digital surround, der er sørme forskel til en god CD afspiller og digital stereolyd
|
|
|
KennyIver
Guld medlem
|
Sendt: 23-Juli-2011 kl. 00:05 |
Hother skrev:
KennyIver skrev:
hvis jeg købt en cd afspiller og en effektforstærker, vil det så give en mere ren analog stereo lyd end at køre lyden ud fra receiveren og direkte til højttalerne? : ) |
Via pre-out, så ja. Men hvorfor ikke prøve med din Anthem først, den gør det faktisk godt, selvom det ikke er pure analoge audio |
vil jeg absolut også men mere et generelt spørgsmål omkring mit effektforstærker spørgsmål : ) prøver at forstå måden det fungere sammen på. Skal have læst Otto´s svartråd på side 1 efter filmen
|
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 23-Juli-2011 kl. 00:14 |
KennyIver skrev:
Hother skrev:
KennyIver skrev:
Via pre-out, så ja. Men hvorfor ikke prøve med din Anthem først, den gør det faktisk godt, selvom det ikke er pure analoge audio |
vil jeg absolut også men mere et generelt spørgsmål omkring mit effektforstærker spørgsmål : ) prøver at forstå måden det fungere sammen på. Skal have læst Otto´s svartråd på side 1 efter filmen |
Du er lidt "Fanget" i, at Anthem ikke har, skal vi sige, analoge "Pass through". Men tro mig, din Anthem gør det rigtigt godt, selvom det ikke er helt ægte analoge lyd
Ps - jeg så Sherlock Holmes på BD i mens
|
|
|
KennyIver
Guld medlem
|
Sendt: 23-Juli-2011 kl. 00:19 |
Okay. Men jeg ved hvad den kan præster af stereo lyd. Da jeg hørte den hos otto med en god cdafspiller. : ) så ved at den vil give mig en stereo lyd som jeg kun vil blive ekstem glad for. : ) super, er de. God? Har faktisk aldrig set den? God? : )
|
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 23-Juli-2011 kl. 00:25 |
KennyIver skrev:
Okay. Men jeg ved hvad den kan præster af stereo lyd. Da jeg hørte den hos otto med en god cdafspiller. : ) så ved at den vil give mig en stereo lyd som jeg kun vil blive ekstem glad for. : ) super, er de. God? Har faktisk aldrig set den? God? : ) |
Øhhh... er nok ikke helt med
|
|
|
KennyIver
Guld medlem
|
Sendt: 23-Juli-2011 kl. 00:35 |
Sorry. jeg købte mine Dls r66 og min anthem hos TapeConnection ved Otto. Der hørtejeg både mine Dls og min anthem spille med en god cdafspiller. : ) derfor ved jeg hvor godt det kan spille. Jeg spurgte ind til om den bluray film vae god? Har nemlig ikke set den: )
|
|
|
KennyIver
Guld medlem
|
Sendt: 23-Juli-2011 kl. 00:37 |
Plus jeg svare på min iPhone : ) derfor de mange stave fejl i anden sidste besvarelse : ) hehe.
|
|
|