recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - effektforstærker giver bedre stereo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketeffektforstærker giver bedre stereo?

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2011 kl. 15:13
Lidt
Men jeg vil stadig have en god cd afspiller da jeg med fremtidige hifi løsninger skal jeg have en god cd afspiller. : ) og tror en god cd afspiller er en bedre afspiller end min ps3. men jeg har forstået at der ingen ren analog lyd køre igennem anthem'en.
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2011 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Lidt
Men jeg vil stadig have en god cd afspiller da jeg med fremtidige hifi løsninger skal jeg have en god cd afspiller. : ) og tror en god cd afspiller er en bedre afspiller end min ps3. men jeg har forstået at der ingen ren analog lyd køre igennem anthem'en.
Hvis du er i tvivl om, hvorvidt en egentlig CD afspiller er bedre end din PS3, så tager du din PS3 under armen og går ned til en forhandler og prøver det af.

Meget få receivere levere en ren analog lyd. I øvrigt er en CD disc digital, og så køre spillet omkring konverteringer af signalet.Smile

Men som andre er inde på, så er din Anthem rigtig god til stereo, og bedre end andet jeg har hørt i samme prisklasse, i det mindste i mit setup - og jeg har hørt og afprøvet en del. Desuden vil jeg mene lige som p.las., at du bliver ganske fornøjet med digital stereo fra din Anthem.

Redigeret af Hother - 23-Juli-2011 kl. 15:25
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2011 kl. 15:25
Jeg er overbevist over at en god cd afpiller en min ps3 overlegen. For som jeg har skrevet før har jeg hørt mine højttalere og min receiver med en god cd afspiller, da jeg købte dem : ) og kan stadig huske den rene fyldige lyd som min ps3 ikke give mig nu. : ) derfor jeg startede den tråd. : )
Setup:
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2011 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Jeg er overbevist over at en god cd afpiller en min ps3 overlegen. For som jeg har skrevet før har jeg hørt mine højttalere og min receiver med en god cd afspiller, da jeg købte dem : ) og kan stadig huske den rene fyldige lyd som min ps3 ikke give mig nu. : ) derfor jeg startede den tråd. : )
Ja, og det er den udmelding som jeg forsøger at holde på sporet.

Og med en god CD afspiller, så kan du jo senere anskaffe dig en lækker stereoforstærker, som jo giver dig stereo i endnu bedre kvalitet end din Anthem. Det hele afhænger lidt af, hvor nørdet du udvikler digLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2010
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2011 kl. 15:41
Jeg vil i dit tilfælde bare være glad for lyden igennem hdmi fra PS3'eren... det vil koste en del at upgrade til bedre, hvis Anthem ikke kan køre rent Analog... bedste forslag er at finde en int. forstærker med surround pass-through men så skal du også have en god cd afspiller eller DAC.

Jeg vil også bare sige at min vej til bedre stereo gik denne vej over tid sådan ca.:
1. Digital indgang på surround fra cd-afspiller (Surround'ens DAC)
2. Analog bypass mode på surround med en god cd-afspiller.
3. Analog bypass mode på surround med ekstern stereo DAC
4. Ekstern stereo effekt forstærker på surround pre-out til fronterne
5. RENT Stereo setup med surround pass-through og en god stereo DAC og tilsluttet surround pre-out til fronterne.

Lyd kvaliteten steg ved hvert upgrade... nogen gange lidt og andre gange meget Wink
Jeg vil sige at hvis man går op i stereo kvaliteten skal man UDEN om surround PRE'en. Ellers bliver det sgu aldrig high-end. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2011 kl. 15:42
Ja, har snakket med ham som har Rega'en til salg. Skal se den næste uge.samt jeg har skrevet den pris jeg regner med at give. : ) haha præcis. Det kommer an på det. : ) men er "bange" : ) for at jeg godt kan gå hen og blive ret nørdet : ) hehe det er det eneste jeg tænke på i min fritid lige nu. Læser om anlæg, højttalere, surround løsninger, akustik. : )
Setup:
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2011 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Meget få receivere levere en ren analog lyd. I øvrigt er en CD disc digital, og så køre spillet omkring konverteringer af signalet.

Men som nævnt, så findes der receivere med i hvert fald én rigtig analog indgang. En integreret forstærker vil selvfølgelig have rigtige analoge indgange; den der blev linket til tidligere, som jeg har stående og bruger med stor fornøjelse hver dag, har udelukkende analoge indgange, dog kombineret med en lækker digital volumenkontrol, som ikke er noget man finder på alle integrerede.

Selvfølgelig er en CD (som står for Compact Disc...) digital, og det er jo derfor, at DAC'en er vigtig, uanset om den sidder i afspilleren, eksternt eller i forstærkeren. Men der er ikke noget spil der kører; alle andre end, tilsyneladende, du, er klar over, at signalet bare skal konverteres én gang, og selvfølgelig så godt som muligt. Herefter skal det ikke udsættes for digital behandling, for så ryger gevinsten jo ved at købe f.eks. en Rega Apollo eller en god ekstern DAC. En Apollos goder vil være tabt på en Anthem receiver, da den, som vi ved, konverterer alting til digital igen alligevel. Alt der skal ud i en højttaler skal selvfølgelig konverteres til analog, da disse er analoge af natur, så man selvfølgelig kan heller ikke holde hele kæden digital.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2011 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af rotelman rotelman skrev:

Jeg vil sige at hvis man går op i stereo kvaliteten skal man UDEN om surround PRE'en. Ellers bliver det sgu aldrig high-end.

Ja, selv de dyreste surroundreceivere kan ikke hamle op med en integreret forstærker til væsentligt færre penge.

Min opgraderingshistorie lyder også nogenlunde ligesom din. Lige nu har jeg en Squeezebox sluttet til en high-end DAC, som går direkte ind i min Creek Evolution 2. Min Marantz SR4001 fungerer udelukkende som forforstærker til konsollerne, tv-signalet og for det meste også dvd/Blu-ray-signalet fra Oppo BDP-83. Denne sidder dog også direkte til den integrerede, hvilket jeg benytter mig af når jeg har gæster, og jeg ikke skal bruge rumkorrektion til at ramme mig lige der hvor jeg ser fra.

Jeg har i øvrigt også en gammeldags analog radio sluttet til den intergrerede. Det lyder rigtig godt
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2011 kl. 21:57
Jeg synes bare der er så stor forskel på den lyd jeg høre idag og den jeg hørte hos Otto i Tapeconnection butikken. ved godt akustikmæssigt. Men synes simpelthen der mangler noget i lydbilledet når jeg høre samme nr´er idag som dengang. Smile
Derfor regner jeg stadig med at købe en cd afspiller.
Setup:
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2011 kl. 22:28
Drevet betyder noget. Men det ændre ikke på klangen........mere ro og behageligt lyd. Jeg syntes at den "analog lyd" som mange efterstræber , her kan et godt drev godt gøre en forskel. Her er Regan apolloen rigtig stærk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2011 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Drevet betyder noget. Men det ændre ikke på klangen........mere ro og behageligt lyd. Jeg syntes at den "analog lyd" som mange efterstræber , her kan et godt drev godt gøre en forskel. Her er Regan apolloen rigtig stærk
Så du hælder til at jet stadig vil vinde noget ved at anskaffe mig en cd afspiller? : )
Setup:
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2011 kl. 23:53
Som p.las skriver har drevet også betydning. Men du skal huske at køre signalet digitalt ind i Anthem receiveren. Men jeg vil vove den påstand, at forskellen vil være minimal, med mindre du har virkelig high end grej. Som jeg skrev tidligere, mener jeg, at dine penge er bedre brugt andre steder.

Jeg vil til slut sige, at jeg er bestem ikke imod Anthem. Anthem skal helt bestemt være min næste receiver - deres ARC er fantastisk i surround (også i stereo, nu har jeg bare en stereoforstærker i en helt anden klasse). Men hvis man vil bruge en god DAC eller cd-afspiller er Anthem MRX receiverne bare ikke det rigtige valg.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu