recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Efterlysning >hifi4all<
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEfterlysning >hifi4all<

Besvar Besvar Side  <1 23456 21>
Forfatter
Besked
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2411
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 16:34
Jeg synes det er herligt hvis der kan komme lidt fokus på noget stereo hifi også i disse surroundtider, specielt hvis det kan ske uden at blive alt for højtragende og selvhøjtideligt. Noget af det jeg længe godt har kunnet lide ved recordere er at det er dejligt nede på jorden.

Jeg startede på recordere og h4a ca. samtidigt. Recordere havde et dejligt "hverdagsagtigt" præg, gode, konkrete, praktiske svar på spørgsmål og ikke noget snobberi, så jeg var ikke bleg for at kaste mig ud i skriverierne, der var en der spurgte om noget jeg vidste noget om og jeg var ikke urolig for at komme med et bud.

Anderledes var det på h4a fordi det virkede som om alle havde nogle frygteligt fine ting og sindsygt avanceret specialviden, jeg sad med følelsen af at mit ret basale system og ret basale viden slet ikke ville gøre sig i det selskab. Jeg tog et meget langt tilløb inden jeg dristede mig ud i at poste på h4a.

Sagt på en lidt anden måde, så virkede recordere på mig som et sted hvor det var okay at have et "husmands setup", bruge harald nyborg som højttalerledning og snakke om en billig cd afspiller også selv om man ikke havde en 15.000 kroners ekstern dac med rør og krystalstøv. Omvendt virkede h4a som stedet med de polerede sikringer og avancerede specialanlæg i prisklassen for mindre parcelhuse. Senere fandt jeg ud af det ikke var helt så slemt, men det var det indtryk jeg fik og det gav mig lidt "sceneskræk"..

Jeg synes det kunne være fedt hvis recorders nye hifiafsnit kunne være præget af at "hverdagsanlæg" også er okay. Jeg synes der er en fed balance i hjemmebio segmentet, enkelte bygger vilde bioer vi andre kan savle og drømme om, men der er også masser af plads til dem der skal have tingene til at passe ind i en almindelig hverdag med familien, så folk tør være med selv om det måske ikke er det allervildeste de selv har (endnu?). Det kunne være fedt med samme form for balance i hifi afsnittet, nogle enkelte vilde ting man kunne drømme om, men også masser af plads til snak om anlæg af den mere beskedne slags uden at der rynkes på næsen over at det ikke er med polerede sikringer og ægte tigerskind om kablerne.. LOL
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 17:01
jeg håber da heller ikke der bliver problemer med højtragende eller bundskraber holdninger. Kodeordet må vel være tolerance og at man accepterer at der er andre holdninger end ens egne. Som i de andre dele af Recordere.dk. Det kan være det der gør at her er "rart at være"

BS
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 17:48
hm, mener jeg engang fik svar på hvordan jeg lavede en 12V trigger til min effektblok - fik det dog aldrig lavet, så det kunne være man lige skulle finde den frem inden den er væk.
Derudover tror jeg det bliver svært at tiltrække de gamle hifi-nisser uden at det bliver snobbet. Jeg synes ofte at dem der ved mest har tendens til at være de mest snobbede og man ikke rigtigt kan få et fornuftigt svar, med mindre spørgsmålet omhandler hvordan man kan gøre en klasse a forstærker endnu mindre energi-effektiv ved at installere en lytbank så stor at forstærkerne på roskilde festival kommer til at ligne et minianlæg.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2411
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Derudover tror jeg det bliver svært at tiltrække de gamle hifi-nisser uden at det bliver snobbet. Jeg synes ofte at dem der ved mest har tendens til at være de mest snobbede og man ikke rigtigt kan få et fornuftigt svar, med mindre spørgsmålet omhandler hvordan man kan gøre en klasse a forstærker endnu mindre energi-effektiv ved at installere en lytbank så stor at forstærkerne på roskilde festival kommer til at ligne et minianlæg.

Jeg synes jeg oplever at dem der reelt ved noget tit er ret åbne og usnobbede, kig fx. i h4a's vintageafsnit hvor der sidder en masse gamle radioamatører og elektronikfolk, de har tit et totalt afslappet forhold til polerede sikringer og den slags.

Jeg synes mere man møder det snobbede blandt dem med flere penge end forstand hvis man må sige det så frit. Der er kastet millioner efter alt muligt obskurt og for at få fuld valuta for investeringen er samtlige salgsfloskler og pseudotekniske begreber læst, lært udenad og gentaget..
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Jeg synes jeg oplever at dem der reelt ved noget tit er ret åbne og usnobbede, kig fx. i h4a's vintageafsnit hvor der sidder en masse gamle radioamatører og elektronikfolk, de har tit et totalt afslappet forhold til polerede sikringer og den slags.

Jeg synes mere man møder det snobbede blandt dem med flere penge end forstand hvis man må sige det så frit. Der er kastet millioner efter alt muligt obskurt og for at få fuld valuta for investeringen er samtlige salgsfloskler og pseudotekniske begreber læst, lært udenad og gentaget..
Det optimale må være mange af de første og lidt mindre af de sidste.

BS

PS: vasker du sand nu?
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

My thoughts exactly :D i stedet for at være et forum ender det med at blive en offentlig beskedservice, hvor indhold slettes efter spørgsmål er blevet besvaret. Men de må jo have en dybere mening med det derovre... Hmm.

Han må jo synes at det går for godt, så der er brug for at spænde ben for sig selv.

Ja det går vældig godt på H4A. Jeg er netop blevet bannet for at tillade mig at kritisere den hårdhændede brug af moderering. Tror jeg da... Der fulgte ikke en foklaring med. Kun et adgang for budt skilt :-)

tvkartoffel
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

My thoughts exactly :D i stedet for at være et forum ender det med at blive en offentlig beskedservice, hvor indhold slettes efter spørgsmål er blevet besvaret. Men de må jo have en dybere mening med det derovre... Hmm.

Han må jo synes at det går for godt, så der er brug for at spænde ben for sig selv.

Ja det går vældig godt på H4A. Jeg er netop blevet bannet for at tillade mig at kritisere den hårdhændede brug af moderering. Tror jeg da... Der fulgte ikke en foklaring med. Kun et adgang for budt skilt :-)

tvkartoffel

Haha det er jeg også blevet LOL Jeg skrev en PB til Gige om, at i stedet for at redigere mine indlæg så de får en anden betydning end tiltænkt, må han gerne slette dem i stedet. Det må man åbenbart ikke.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Jeg synes det kunne være fedt hvis recorders nye hifiafsnit kunne være præget af at "hverdagsanlæg" også er okay. Jeg synes der er en fed balance i hjemmebio segmentet, enkelte bygger vilde bioer vi andre kan savle og drømme om, men der er også masser af plads til dem der skal have tingene til at passe ind i en almindelig hverdag med familien, så folk tør være med selv om det måske ikke er det allervildeste de selv har (endnu?). Det kunne være fedt med samme form for balance i hifi afsnittet, nogle enkelte vilde ting man kunne drømme om, men også masser af plads til snak om anlæg af den mere beskedne slags uden at der rynkes på næsen over at det ikke er med polerede sikringer og ægte tigerskind om kablerne.. LOL

Jeg er fuldstændigt enig - kunsten er så omvendt også at der ikke rynkes på næsen af dem der polerer sikringer. Der er meget snobberi i hifi-diskussionerne, også med modsat fortegn.

Når det er sagt, så er jeg enig i hvad én skrev ovenfor, mht. at dem der _reelt_ ved noget, som regel er mindre snobbede end dem der lader som om. Det er nemmere at sige "hvis du ikke engang selv kan regne det ud så er du nok for dum til at forstå en forklaring", end at argumentere for sine påstande.

Men jeg savner helt klart noget debat omkring hifi i den prisvenlige ende, og Recordere.dk er da det oplagte sted at føre dén debat. Jeg synes faktisk det er blevet lidt tabu-belagt at tweake på sit SU-anlæg, for at få absolut mest muligt ud af sine 1299,-s højttalere. Det er som om at konsensus er at under et vist niveau kan det hele være lige meget, og løsningen er alligevel bare at købe noget bedre udstyr. Jeg kunne godt tænke mig at vi fik vendt dén konsensus lidt rundt, sådan at man siger: Hvis man ikke tweaker og optimerer sit anlæg, så kan det hele være lige meget.

Jeg trækker lige en parallel hér: De fleste anerkender efterhånden at hvis man vil have et godt billede på sit tv, så skal det kalibreres til korrekt gengivelse, alternativt skal det i det mindste fra fabrikken være sat op til at levere en korrekt gengivelse. Selv det bedste TV eller den bedste projektor i verden, vil ikke levere et godt billede, hvis det ikke er sat rigtigt op. Det er blevet rimeligt bredt anerkendt efterhånden. Det samme gør sig altså gældende for lyd - også i et rent stereo-setup. Det hjælper ikke noget at investere i bedre og bedre forstærker, hvis dine højttalere står forkert i forhold til rummet. På ét eller andet tidspunkt må man bruge noget energi på at optimere sit setup, så det rent faktisk leverer den maksimale ydelse som dét pågældende anlæg nu engang kan. Der er en masse ganske gratis eller i det mindste meget billige ting man kan gøre, som giver bedre lyd. Eller som i hvert fald er værd at forsøge sig med. Desværre er der også gået upgrade-itis i tweaks'ne i sig selv - så i dag tror folk ikke på at en spike til en højttaler kan være god, hvis den ikke koster 1200,- stykket.

Jeg synes vi skal prøve at gøre Recordere.dk til stedet hvor man deler sine erfaringer med at tweake sig til bedst mulig stereolyd i sit setup, uanset hvor billigt éns udstyr så end måtte være. Min personlige mening er at det faktisk er meget SJOVERE at nørde med hifi, når der bliver sat begrænsninger på økonomien. Det er simpelthen for nemt bare at købe modellen større. Det kan alle og enhver finde ud af. Det bliver først sjovt, når vi skal forsøge at få god lyd ud af et setup til 8.000,- i nypris - dét er der da lidt udfordring i.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 08:14

Haha det er jeg også blevet LOL Jeg skrev en PB til Gige om, at i stedet for at redigere mine indlæg så de får en anden betydning end tiltænkt, må han gerne slette dem i stedet. Det må man åbenbart ikke.

Velkommen i klubben Wink
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 10:42

Det bedste af det hele er, at hifi4All fremover har tænkt sig at slette inaktive indlæg. Dvs der konstant ryddes op i indlæg der har ligge i over to år - ikke blot denne ene gang. Jeg (og ingen andre end redaktøren tror jeg) kan ikke helt se meningen med det. Det nye site er også et stort skridt tilbage imo. Men det betyder jo bare endnu bedre tider for recordere :)

Det lyder godt nok tåbeligt. Bare her forleden stod jeg overfor at skulle købe en brugt DAC, og det bedste sted at grave noget info op var da Hifi4Alls forumdatabase. Jeg læste flere indlæg, der var op til fem år gamle. En kæmpe mængde interessante indlæg vil gå tabt...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 11:51

Otto, hvis du er så utilfreds hvorfor så stadig benytte siden som spalteplads til reklamer? Du forstår ikke hvorfor folk stadig befinder sig "derovre", men alligevel bruger TC siden flittigt til at promovere sig selv. Er det ikke lidt dobbeltmoralsk?

Det lyder også til at der noget personfnidder mellem dig og Gige. Du befinder dig i hvert fald på første række hver gang Hifi4all, eller indehaveren skal skydes ned.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Otto, hvis du er så utilfreds hvorfor så stadig benytte siden som spalteplads til reklamer? Du forstår ikke hvorfor folk stadig befinder sig "derovre", men alligevel bruger TC siden flittigt til at promovere sig selv. Er det ikke lidt dobbeltmoralsk?
Jo - men det er ikke mig der bestemmer hvor firmaets annoncekroner bruges.
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Det lyder også til at der noget personfnidder mellem dig og Gige.

Det er fordi der ER noget personfnidder mellem mig og Gige.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 23456 21>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu