recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ejendomsmæglers hus vurdering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ejendomsmæglers hus vurdering

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ejendomsmæglers hus vurdering
    Sendt: 08-Juni-2016 kl. 17:11
Hej.

Har et meget simpelt og kort spørgsmål ang. ejendomsmæglers hus vurdering.

1.Kan man som husejer snakke sin vurdering op ?.

2. Kan man få  ejendomsmægler til at vurderer ens hus højre ind det er ?.
tvix rocks !
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2016 kl. 17:17
Ja det kan du sagtens, men hvad skulle formålet være med det?

En ejendomsmægler er jo din mand, han er til for at du får den højest mulige pris i markedet. Men derfor kan du jo altid bede ham om at sætte prisen højere end hans vurdering. Risikoen er så blot at du ikke får solgt
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2016 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af moose74 moose74 skrev:

Hej.

Er det dit eller ejendomsmæglerens hus der skal have en husvurdering?
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moose74 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2016 kl. 17:32
Det er vores banks vurderings mand, og det er for at få frigivet/flyttet en lille gæld, og det kan kun lade sig gøre hvis den vurderes til lidt under de 1.3 mill. og det er en smule over sidste vudering for 2 år siden.

Så jeg ville jo gerne have ham til at vurdere den det vores rådgiver siger, så vi kan få den restgæld slettet. 

Kan man snakke ham til det ?

Redigeret af moose74 - 08-Juni-2016 kl. 17:36
tvix rocks !
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2009
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2016 kl. 17:48
Hvis øvelsen går ud på at hæve værdien af boligen, skal du have argumenterne i orden hvis du skal tale vurderingsmanden op. Det tror jeg umiddelbart ikke du skal sætte næsen op efter, med mindre du ud fra salgspriser i området kan sandsynliggøre at boligen også kan sælges til den højere værdi.

Og så forstår jeg ikke helt hvad du mener med at slette en restgæld? En restgæld kan kun slettes hvis den vliver betalt og det har boligens værdi ingen indflydelse på.
Apple & Sonos entusiast
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2016 kl. 19:24
Vær Obs på at bankens ejedomsvurdering (fra ejendomsmægler) langt oftest er lavere end en ejendomsmæglers, med argumentet om at denne vurdering skal betragtes som en pris huset kan sælges for inden for få uger (kan ikke huske hvad de siger).

Når det er sagt har jeg stået i situationen 2 gange og den ene gang kunne jeg godt tale vurderingen betragteligt op.
Anden gang var det ikke mit indtryk og jeg "manglede" 70.000kr for at kunne få omlagt lån som jeg gerne ville det.
Men husk at ejendomsmæglerens troværdighed jo også er i spil her. Han/hun kan ikke rende og gøre "tjenester" og lave vurderinger der ikke holder. Så finder banken en anden at bruge

Redigeret af Bromberg5 - 08-Juni-2016 kl. 19:25
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2016 kl. 19:56
En mulighed er at gøre huset "salgsklar". Dvs selv gennemgå huset for evt mangler og udbedringer. Få det rettet, og en gang maling hvor det trænger. Og en oprydning og blomster i vaserne - se selv mere i den pjece en ejendomsmæglerkæde har udsendt. En ny vurdering efterfølgende vil automatis være højere.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10430
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2016 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af moose74 moose74 skrev:

Hej.

Få en uforpligtende vurdering af dit hus fra tre forskellige ejendomsmæglerfirmaer. Så har du det bedste grundlag at forhandle med banken om.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KennyJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2016 kl. 21:46
Som Bromberg5 skriver, så er det en hurtig salgs pris bankens vurderings mand giver til banken, så at få 3 uvildige vurderinger tror jeg banken er pænt ligeglad med.

Jeg har fået vurderes hus til låneomlægning 5-6gange, hver gang har banken sagt at vi kan nævne for mægleren hvilket beløb vi har behov for at vurderingen lander på.

En gang har mægleren været et rigtig fjols. De andre har været fornuftige at snakke med og det har virket som om at de har virket som om de gerne ville hjælpe hvis de ikke var langt fra målet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2016 kl. 21:51
Det er også mit indtryk at banken gerne vil være med på mindre beløb.
Jeg har en kammerat der mægler i byen jeg bor og han vurderede markedsprisen ens med bankens, men manglede stadig liiiige det mere/)
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 12:37
Fik vurderet hus hos 3 forskellige mæglere for 1 års tid siden med henblik på salg - og der var godt 20% mellem laveste og højeste vurdering - og huset blev solgt hurtigt til en pris tæt på højeste vurdering.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Fik vurderet hus hos 3 forskellige mæglere for 1 års tid siden med henblik på salg - og der var godt 20% mellem laveste og højeste vurdering - og huset blev solgt hurtigt til en pris tæt på højeste vurdering.

Det er også et lidt andet scenarie:). Bankerne har deres vurderingsmand, så man har ikke så meget at skulle sige. Dog kan man da præge vurderingen, hvis man har nogle markedsvurderinger fra andre mæglere
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu