recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eksklusive 3D rettigheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEksklusive 3D rettigheder

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Omvendt, så afskrækker den filosofi nu ikke mig.

Hehe, så dit VT20 er forudbetalt og kan ikke afbestilles...LOLLOL
Hæ hæ, nej så slemt står det ikke til Jesper. VT20 og Pana 3D afspiller er kun bestiltSmile Jeg ser nu nærmest pt. 3D som en gimik, som jeg synes er rigtig godBig smile

Det jeg frygter mest er faktisk, at jeg med mine øjne ikke kan se 3D, uden at jeg blive "skidt", for det oplevede jeg da jeg så Sony LCD 3D. Min læge må om jeg så må side, lige få "Syn" for sagen inden jeg betalerTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Juli-2009
Point: 384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 15:05
Er der nogen der kan bekræfte at forståelsen af exklusive distributionsrettigheder er forstået rigtigt? Sådan har det jo aldrig været tidligere.

Jeg har hele tiden regnet med at det kun er en begræsning for hvilke bundles man kan lave. Dvs. om man må sælge den pågældende film sammen med sit 3D udstyr. Det ville undre mig meget hvis producenterne af filmene ikke stadig ville sælge til alle andre via deres normale distributører.

Redigeret af danji - 06-April-2010 kl. 15:06
Mvh dan.
Til top
jhvl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-April-2009
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 15:13
Det er en _RIGTIG_ skidt start for 3D.

Vi husker vel alle hvordan kampen mellem HD-DVD og Bu-Ray i realiteten forsinkede udbredelsen flere år. Nu vil den success historie så "gentage" sig for 3D - bare på en lidt anden måde, og med mindst 3 aktører i stedet for 2, og med endnu færre titler at slås om.

Hvem gider smide 20k kroner efter nyt udstyr, hvis du skal vente 1-2 år med at se 2/3 af alle nyudgivelser.

Man må da håbe at filmselskaberne (dem der ikke er ejet af hardware-producenter) indser at det er HD-DVD vs. BLU ray om igen, og at det kun skader deres indtjening. Så de kan få sat en stopper for det prompte!!
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 15:20
Dette er total galskab fra de 3 aktører Angry

Hvem ville give 25.000,- kr. for en 3D løsning som man kun kan se omkring en 1/3 del af 3D film på.

Så ikke nok med at man skal vælge den beste af de 3 standart, nu skal man så vælge system efter hvilken 3D film man ønske at se, hvis man ønske at havde mulighed for at se alle 3D film, skal man havde 3 system, altså 3 3D Blu-ray afspiller og 3 3D TV Wacko

Redigeret af Startrek - 06-April-2010 kl. 15:20
Til top
jhvl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 15:25
Hej alle - Skal vi ikke lige få teknikken korrekt. Læs evt linket fra første indlæg...

Det er umiddelbart _IKKE_ tale om 3 forskellige systemer. 3d Blu ray er (så vidt jeg ved) blevet "standardiseret".

Der er udelukkende tale om eksklusiv rettigheder for _salg_ af visse 3D titler. Således at de kan bundles med 3D afspillere. Producent "X" tror at han kan få alle til at købe netop hans afspiller "X-BD-3D-1" hvis de så samtidig får film "I" - som ellers først kan købes i forretningen om 1 år.

Men den kan til den tid ses på producent "Y"'s afspiller!

Tjøp!

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 15:28
Ok sådan, havde nu læst mig frem til at nogle 3D titler skulle være låst til et givet mærke.

Ellers så lade det til at det er Plasma løsning man skal gå efter, når det komme til 3D. Da LCD løsning skulle lide af at være for langsom til 3D.

Redigeret af Startrek - 06-April-2010 kl. 15:32
Til top
jhvl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ok sådan, havde nu læst mig frem til at nogle 3D titler skulle være låst til et givet mærke.

Det kan selvf. ikke udelukeks at de kan finde på den slags - men det er ikke det jeg læser ud af det. Det _håber_ jeg i hvert fald ikke!!! Dead
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af jhvl jhvl skrev:

Det kan selvf. ikke udelukeks at de kan finde på den slags - men det er ikke det jeg læser ud af det. Det _håber_ jeg i hvert fald ikke!!! Dead

Bare de ikke også tage BD+ i drift, samme med 3D Blu-ray, så er sandalen da fuldend, så blive 3D virkelig for de få, det er måske det der ide med 3D til hjemmebrug, for at få folk i biffe for at se 3D Film  Angry

Redigeret af Startrek - 06-April-2010 kl. 15:42
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 15:45
Jeg forstå heller ikke folk vil give 25000 kr med udstyr og ingen materiale at se.
Hvis man har en nogenlunde skærm i dag, vent 1-2 år.
samt de også bliver bedre både til 2d og 3D
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Jeg forstå heller ikke folk vil give 25000 kr med udstyr og ingen materiale at se.

Det kan da god være noget om, en andet ting er at 3D virkning først er god ved 50" og op, netop den skærme størrelse som Panasonic sælge deres først 3D TV i, som så kun koste 20.000,- kr. og dertil lige 5.000,- kr. til deres 3D Blu-ray afspiller.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 17:05

Bare de ikke også tage BD+ i drift, samme med 3D Blu-ray, så er sandalen da fuldend, så blive 3D virkelig for de få, det er måske det der ide med 3D til hjemmebrug, for at få folk i biffe for at se 3D Film  Angry

Hvilken forskel skulle BD+ gøre? Information ønsker at være fri, og det skal den nok blive..LOLLOL
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Du kender ikke mit barnebarnLOL

Og i øvrigt, hvorfor skal det være så kedligt og fornuftigt alt sammen. Jeg har det sådan, at jeg lever kun én gang, det jeg har set, modsat mange af jer andre, så er 3D på et 50 tommer panel ganske fornuftigt, og jeg skal såmænd nok få set lidt 3D - og resten har jeg fin tålmodighed til.Tongue

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu