recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eksklusive 3D rettigheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEksklusive 3D rettigheder

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Altså mener Otte hermed, at der kun er 3D ved en projektor?Confused

Otto mener, at for at få en god oplevelse af 3D, skal der et billede af en vis størrelse til. Hvor stort det billede skal være, afhænger naturligvis af kigge-afstanden. Om den oplevelse man får af 3D på mindre billeder er nok til at man vil investere i det, er op til den enkelte. Personligt synes jeg pointen med 3D om ikke forsvinder, så i hvert fald formindskes drastisk, når vi kommer ned i de billedstørrelser.

Jeg er da godt klar over, at med en projektor bliver oplevelsen større end ved et 50 ´ panel, men altså alt andet lige, det jeg har set, virker oplevelsen helt okay. Og hvad enten man vil anerkende det eller ej, så er der altså nogen der har ikke har plads - eller ønsker en projektor, oplevelsen er stadig helt fin for mig på et plasmapanelTongue

Jamen jeg vil da hjertens gerne anerkende at der er folk der ikke vil have en projektor, så må de (du) også bare anerkende at dén 3D oplevelse man får, er en handicappet 3D oplevelse, præcist ligesom at dén HD oplevelse man får på et 32" tv er en handicappet HD oplevelse. Jeg ved du er begejstret, så jeg vil gerne igen understrege at det ikke er ensbetydende med at jeg mener oplevelsen er _væk_, men oplevelsen er altså ikke den samme.

På den anden side, så stiller 3D brillerne relativt store krav til billedets lysstyrke, og da flertallet af de projektor-opstillinger der p.t. sidder i folks hjem i forvejen har en lysstyrke til den lave side, så vil 3D i de fleste projektor-opstillinger _også_ være en handicappet oplevelse - så det er ikke et spørgsmål om at jeg mener at enhver projektor-opstilling per definition er bedre end en fladskærm, jeg siger bare at det er forkert at bilde sig ind at man får den fulde 3D oplevelse med en 50" skærm, bare fordi man ikke lige har plads til mere. Humlen i det er at 3D stiller ganske store krav til udstyret der benyttes, hvis det skal være en god oplevelse (i forhold til hvad teknologien er i stand til), og efter min ydmyge mening får man ikke en god 3D oplevelse for 20.000,-, hvadenten det er et tv eller en projektor.

Så må man kalde mig snob hvis man mener jeg er det, men hvadenten man nøjes med et 50" plasma, eller nøjes med en billig projektor uden lys nok, så får man ikke dét ud af 3D som man kunne få. Det er netop dét jeg mener er hele problematikken med 3D, at få en ordentlig oplevelse af det kræver så meget af udstyret at det er meget få mennesker der reelt vil få det. De fleste biografer savner også lys nok til at gøre det ordentligt.

Anyway, humlen er at hvis der skal 100" til for at oplevelsen bliver god, så bliver en 50" oplevelse ikke lige pludselig lige så god bare fordi du ikke lige har plads til de 100".
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Men der er jo ikke rigtig nogle 3D projektor på marked, og dem der er og er på vej er alle ikke i FULL 1080p 3D, de er enten i SD eller i computer opløsning og skal derfor bruge med et 3D computer grafikkort, og disse kort i er kompatible med 3D Blu-ray. 

Der er flere 3D løsninger på markedet, bare ikke i en prisklasse der typisk bliver diskuteret her.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Men der er jo ikke rigtig nogle 3D projektor på marked, og dem der er og er på vej er alle ikke i FULL 1080p 3D, de er enten i SD eller i computer opløsning og skal derfor bruge med et 3D computer grafikkort, og disse kort i er kompatible med 3D Blu-ray. 

Der er flere 3D løsninger på markedet, bare ikke i en prisklasse der typisk bliver diskuteret her.

Det er også det jeg mener, at de rigtig god 3D løsning, er super dyre (vel fra 500.000 kr. og op), og de løsningen der er til at komme til for pengene, enten er for dårlige eller kan kun bruges med en computer (de ville sige 3D PC spil).
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 12:46

Altså mener Otte hermed, at der kun er 3D ved en projektor?Confused

Otto mener, at for at få en god oplevelse af 3D, skal der et billede af en vis størrelse til. Hvor stort det billede skal være, afhænger naturligvis af kigge-afstanden. Om den oplevelse man får af 3D på mindre billeder er nok til at man vil investere i det, er op til den enkelte. Personligt synes jeg pointen med 3D om ikke forsvinder, så i hvert fald formindskes drastisk, når vi kommer ned i de billedstørrelser.

Jeg er da godt klar over, at med en projektor bliver oplevelsen større end ved et 50 ´ panel, men altså alt andet lige, det jeg har set, virker oplevelsen helt okay. Og hvad enten man vil anerkende det eller ej, så er der altså nogen der har ikke har plads - eller ønsker en projektor, oplevelsen er stadig helt fin for mig på et plasmapanelTongue

Jamen jeg vil da hjertens gerne anerkende at der er folk der ikke vil have en projektor, så må de (du) også bare anerkende at dén 3D oplevelse man får, er en handicappet 3D oplevelse, præcist ligesom at dén HD oplevelse man får på et 32" tv er en handicappet HD oplevelse. Jeg ved du er begejstret, så jeg vil gerne igen understrege at det ikke er ensbetydende med at jeg mener oplevelsen er _væk_, men oplevelsen er altså ikke den samme.

På den anden side, så stiller 3D brillerne relativt store krav til billedets lysstyrke, og da flertallet af de projektor-opstillinger der p.t. sidder i folks hjem i forvejen har en lysstyrke til den lave side, så vil 3D i de fleste projektor-opstillinger _også_ være en handicappet oplevelse - så det er ikke et spørgsmål om at jeg mener at enhver projektor-opstilling per definition er bedre end en fladskærm, jeg siger bare at det er forkert at bilde sig ind at man får den fulde 3D oplevelse med en 50" skærm, bare fordi man ikke lige har plads til mere. Humlen i det er at 3D stiller ganske store krav til udstyret der benyttes, hvis det skal være en god oplevelse (i forhold til hvad teknologien er i stand til), og efter min ydmyge mening får man ikke en god 3D oplevelse for 20.000,-, hvadenten det er et tv eller en projektor.

Så må man kalde mig snob hvis man mener jeg er det, men hvadenten man nøjes med et 50" plasma, eller nøjes med en billig projektor uden lys nok, så får man ikke dét ud af 3D som man kunne få. Det er netop dét jeg mener er hele problematikken med 3D, at få en ordentlig oplevelse af det kræver så meget af udstyret at det er meget få mennesker der reelt vil få det. De fleste biografer savner også lys nok til at gøre det ordentligt.

Anyway, humlen er at hvis der skal 100" til for at oplevelsen bliver god, så bliver en 50" oplevelse ikke lige pludselig lige så god bare fordi du ikke lige har plads til de 100".
Dine argumenter var jo sådan set det jeg selv fremførte, og er derfor helt bekendt med disse. Det ændre altså ikke på, at jeg synes at 3D på et 50 tommer panel også er en oplevelse, og det er vel så smag og behag. Jeg respektere begge holdningerWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 13:09

Min pointe er sådan set at jeg personligt mener at dét 3D man reelt kan få hjemme i stuerne til rimelige penge, ikke er værd at investere i. Fair nok at andre mener noget andet, men min holdning er og bliver: 2D i stuen, 3D i biffen (om overhovedet).

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 13:21

Min pointe er sådan set at jeg personligt mener at dét 3D man reelt kan få hjemme i stuerne til rimelige penge, ikke er værd at investere i. Fair nok at andre mener noget andet, men min holdning er og bliver: 2D i stuen, 3D i biffen (om overhovedet).

Jeg håber så, at vi kan få os en god sludder om dette emne, når du forhåbentligt inden så længe skal på besøg hos mig og kalibrere mit nye Pana VT20Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 17:22

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Hvad skal man med en projektor, hvis man hverken har plads til en eller ønsker en?

Der er for mange ulemper ved projektor for os.

Så kan man jo føre dét argument videre til: Hvad skal man med 3D, hvis man ikke har plads til det?

1) jeg synes egentlig effekten er fin på almindelig se afstand - ikke noget med "som at være der selv" men fin dybde i billedet, der føjer noget positivt til oplevelsen.

2) du kan jo altid trække stolen tættere på. Med mindre der er mange der skal se samtidig er det ikke noget problem.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 17:26

jeg siger bare at det er forkert at bilde sig ind at man får den fulde 3D oplevelse med en 50" skærm, bare fordi man ikke lige har plads til mere.

Det var nu heller ikke det jeg skrev, men det kan jo godt være jeg synes det giver tilstrækkeligt på 50"....

efter min ydmyge mening får man ikke en god 3D oplevelse for 20.000,-, hvadenten det er et tv eller en projektor.

....til at jeg godt vil betale 3-4.000 kroner ekstra for TV'et. 

Redigeret af Letten - 07-April-2010 kl. 17:26
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 10:56

Det er jo en rimelig kendt sag, at jeg har bestilt både et Pana VT20 samt den kommende Pana 3D BD afspiller. Det har betydet, at jeg har fået nogle henvendelser om at komme og se mit setup, når det nye er ordentligt på plads.

Jeg regner med at holde nogle få 3D demoer i Kastrup, så medlemmer der er interesseret, kan se 3D på et 50 tommer plasma panel. Det bliver jo desværre kun med en begrænset deltagelse, da jeg formentligt kun har 2 par 3D brillerLOL

Mere om dette i en speciel tråd - til den tidTongue

Og så blot for god ordens skyld - jeg har absolut ingen kommerciel interesse i det nævnte arrangementSmile

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 11:09

Det er jo en rimelig kendt sag, at jeg har bestilt både et Pana VT20 samt den kommende Pana 3D BD afspiller. Det har betydet, at jeg har fået nogle henvendelser om at komme og se mit setup, når det nye er ordentligt på plads.

Jeg regner med at holde nogle få 3D demoer i Kastrup, så medlemmer der er interesseret, kan se 3D på et 50 tommer plasma panel. Det bliver jo desværre kun med en begrænset deltagelse, da jeg formentligt kun har 2 par 3D brillerLOL

Og så blot for god ordens skyld - jeg har absolut ingen kommerciel interesse i det nævnte arrangementSmile

Og vi to må tage en dag, hvor vi sammenligner sony med panasonic.
Jeg har bestemt mig for sony. Jeg skal alligevel have ny forstærker til næste år, pg til den tid må de være kommet med hdmi 1.4.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Og vi to må tage en dag, hvor vi sammenligner sony med panasonic.
Jeg har bestemt mig for sony. Jeg skal alligevel have ny forstærker til næste år, pg til den tid må de være kommet med hdmi 1.4.
Jamen Flemming - du står allerede på listen over de interesseredeLOL Og der er flere receivere på vej med HDMI 1.4Tongue
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 11:22

Jamen Flemming - du står allerede på listen over de interesseredeLOL Og der er flere receivere på vej med HDMI 1.4Tongue
Jamen det regnede jeg da også med.Big smile Men nu har jeg jo så helt bestemt mig for sony. Og så bliver det jo hurtigt lidt sjovere, når der er noget at sammenligne med.
En 3D krig.Wink
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu