|
Ekstern SSD (til Imac) |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Måske er det sat forkert op.
Ifølge denne side er Thunderbolt 2 fire gange hurtigere end USB 3.0 http://www.apple.com/dk/thunderbolt/ |
|||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg tror nu også standarden er hurtigere men ved en ekstern ssd HD, virker det bare til USB 3.0 faktisk bare er hurtigere
|
|||
Flubber
Bruger Oprettet: 30-August-2009 Status: Offline Point: 161 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
En anden fordel ved Thunderbolt er også at det understøtter TRIM hvilket USB ikke gør. Men det er vidst ikke noget større problem i praksis.
|
|||
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har læst lidt om det og kan endnu ikke finde nogen der reelt har haft et problem uden trim. Dernæst fandt jeg noget software til 10 US dollar der skulle kunne klare opgaven.
|
|||
MortenP
Guld medlem Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
er der nogle af jer der kører med sådan et setup? (ekstern SSD som maindisk?).. og kan svare på om det kører markant hurtigere?. synes helt klart det er 5400rpm disken der er flaskehals lige pt. i min maskine.
|
|||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6675 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg gør. Min gamle iMac 2011 var med roterende harddisk, og der brugte jeg en Lacie Rugged SSD med Thunderbolt som startdisk. Det var meget hurtigere. Nu har jeg i mellemtiden fået en ny iMac med SSD, og nu bruger jeg af og til den eksterne til at teste macOS Sierra betaen. Selv om den interne er dobbelt så hurtig som den eksterne, så mærker jeg ikke nogen forskel ved almindelig brug. Det er jo kun når der skal flyttes meget data, jeg mærker at den interne er hrtigst nu.
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er godt at høre. Jeg er lidt spændt på forskellen fra min 5400 rpm til den eksterne ssd. Jeg havde ssd i min nu solgte macbook pro og det var altså bare lækkert. Den kørte dejlig smooth selvom det kun var en duo core med 8 gb ram. Min Imac her er quad core og umiddelbart sammen hastighed ram, men den er sgu noget træg i opstart. Nå men uheldet med tordenfluer er åben my thing i år. Nu har jeg konstateret en på min imac. Kan den fjernes ved at tage skærmen af? Så kunne jeg overveje ram/intern ssd i samme omgang.
|
|||
MortenP
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak for info
|
|||
Flubber
Bruger Oprettet: 30-August-2009 Status: Offline Point: 161 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fra hvad jeg ved skulle det ikke være noget problem med mangler på TRIM. Så det er ikke noget jeg ville bekymre mig om.
Hvis tordenfluerne er mellem glasset og skærmen kan det desværre godt blive svært at fjerne, da de to er limet sammen. Men det kan være at du kan være heldig. |
|||
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men hvordan filan er de kommet derind så? Den sidder ihvertfald bag første skærm
|
|||
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så fik jeg min SSD og installeret nyeste OSX derpå. Må indrømme at jeg alligevel er imponeret over hvilket liv det giver sådan en computer.
Den var ikke sløv før i almen brug, men langsom fra opstart. Det er væk nu. Den starter ikke ligeså hurtigt op som min macbook pro 2015, men til gengæld virker den så meget mere skarp i almen brug. Kort tænke tid ved åbning af programmer mm er væk. Selv i Football manager har den gjort sit, selvom jeg ikke troede den ville have så meget at sige her. Og hold da op den kan flytte nogle filer i en fart:)
|
|||
MortenP
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hej jeg har også fået købt mig en Ekstern SSD, som, hvis jeg laver en hastighedstest kun på disken kører den rigtig fint. 3-400mb/s. men når jeg installerer OSX derpå og booter fra den er den så horribelt langsom. Er der et trick der skal laves før det kører ordentligt?.
|
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |