recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ekstern SSD (til Imac)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ekstern SSD (til Imac)

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 20:18
Måske er det sat forkert op.
Ifølge denne side er Thunderbolt 2 fire gange hurtigere end USB 3.0

http://www.apple.com/dk/thunderbolt/
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 20:28
Jeg tror nu også standarden er hurtigere men ved en ekstern ssd HD, virker det bare til USB 3.0 faktisk bare er hurtigere
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 21:58
En anden fordel ved Thunderbolt er også at det understøtter TRIM hvilket USB ikke gør. Men det er vidst ikke noget større problem i praksis.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2016 kl. 22:33
Jeg har læst lidt om det og kan endnu ikke finde nogen der reelt har haft et problem uden trim. Dernæst fandt jeg noget software til 10 US dollar der skulle kunne klare opgaven.
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 09:35
er der nogle af jer der kører med sådan et setup? (ekstern SSD som maindisk?)..

og kan svare på om det kører markant hurtigere?. synes helt klart det er 5400rpm disken der er flaskehals lige pt. i min maskine.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

er der nogle af jer der kører med sådan et setup? (ekstern SSD som maindisk?)..

og kan svare på om det kører markant hurtigere?. synes helt klart det er 5400rpm disken der er flaskehals lige pt. i min maskine.

Jeg gør. Min gamle iMac 2011 var med roterende harddisk, og der brugte jeg en Lacie Rugged SSD med Thunderbolt som startdisk. Det var meget hurtigere.

Nu har jeg i mellemtiden fået en ny iMac med SSD, og nu bruger jeg af og til den eksterne til at teste macOS Sierra betaen. Selv om den interne er dobbelt så hurtig som den eksterne, så mærker jeg ikke nogen forskel ved almindelig brug. Det er jo kun når der skal flyttes meget data, jeg mærker at den interne er hrtigst nu.
Venlig hilsen
KB
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

er der nogle af jer der kører med sådan et setup? (ekstern SSD som maindisk?)..

og kan svare på om det kører markant hurtigere?. synes helt klart det er 5400rpm disken der er flaskehals lige pt. i min maskine.

Jeg gør. Min gamle iMac 2011 var med roterende harddisk, og der brugte jeg en Lacie Rugged SSD med Thunderbolt som startdisk. Det var meget hurtigere.

Nu har jeg i mellemtiden fået en ny iMac med SSD, og nu bruger jeg af og til den eksterne til at teste macOS Sierra betaen. Selv om den interne er dobbelt så hurtig som den eksterne, så mærker jeg ikke nogen forskel ved almindelig brug. Det er jo kun når der skal flyttes meget data, jeg mærker at den interne er hrtigst nu.

Det er godt at høre. Jeg er lidt spændt på forskellen fra min 5400 rpm til den eksterne ssd. Jeg havde ssd i min nu solgte macbook pro og det var altså bare lækkert. 
Den kørte dejlig smooth selvom det kun var en duo core med 8 gb ram. Min Imac her er quad core og umiddelbart sammen hastighed ram, men den er sgu noget træg i opstart. 

Nå men uheldet med tordenfluer er åben my thing i år. Nu har jeg konstateret en på min imac. Kan den fjernes ved at tage skærmen af?
Så kunne jeg overveje ram/intern ssd i samme omgang.
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 13:16
Tak for info
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har læst lidt om det og kan endnu ikke finde nogen der reelt har haft et problem uden trim. Dernæst fandt jeg noget software til 10 US dollar der skulle kunne klare opgaven.
Fra hvad jeg ved skulle det ikke være noget problem med mangler på TRIM. Så det er ikke noget jeg ville bekymre mig om.

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Nå men uheldet med tordenfluer er åben my thing i år. Nu har jeg konstateret en på min imac. Kan den fjernes ved at tage skærmen af?
Så kunne jeg overveje ram/intern ssd i samme omgang.
Hvis tordenfluerne er mellem glasset og skærmen kan det desværre godt blive svært at fjerne, da de to er limet sammen. Men det kan være at du kan være heldig.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2016 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Flubber Flubber skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har læst lidt om det og kan endnu ikke finde nogen der reelt har haft et problem uden trim. Dernæst fandt jeg noget software til 10 US dollar der skulle kunne klare opgaven.
Fra hvad jeg ved skulle det ikke være noget problem med mangler på TRIM. Så det er ikke noget jeg ville bekymre mig om.

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Nå men uheldet med tordenfluer er åben my thing i år. Nu har jeg konstateret en på min imac. Kan den fjernes ved at tage skærmen af?
Så kunne jeg overveje ram/intern ssd i samme omgang.
Hvis tordenfluerne er mellem glasset og skærmen kan det desværre godt blive svært at fjerne, da de to er limet sammen. Men det kan være at du kan være heldig.

Men hvordan filan er de kommet derind så? Den sidder ihvertfald bag første skærm
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2016 kl. 22:09
Så fik jeg min SSD og installeret nyeste OSX derpå. Må indrømme at jeg alligevel er imponeret over hvilket liv det giver sådan en computer.

Den var ikke sløv før i almen brug, men langsom fra opstart. Det er væk nu. Den starter ikke ligeså hurtigt op som min macbook pro 2015, men til gengæld virker den så meget mere skarp i almen brug.
Kort tænke tid ved åbning af programmer mm er væk. Selv i Football manager har den gjort sit, selvom jeg ikke troede den ville have så meget at sige her.

Og hold da op den kan flytte nogle filer i en fart:)
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2016 kl. 09:00
Hej

jeg har også fået købt mig en Ekstern SSD, som, hvis jeg laver en hastighedstest kun på disken kører den rigtig fint. 3-400mb/s.
men når jeg installerer OSX derpå og booter fra den er den så horribelt langsom. Er der et trick der skal laves før det kører ordentligt?.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu