|
Eksterne højtalere til fladskærm |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
miig
Ny bruger Oprettet: 05-September-2012 Sted: Viby, Danmark Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-September-2012 kl. 22:03 |
Jeg har købt et par Sony højtalere brugt og har derfor ikke papirer, så mangler hjælp med tilslutning til en Samsung fladskærm. Højtalere har mulighed for at være trådløse.
Mit spørgsmål er så: Skal der ikke bruges en forstærker som mellemled eller kan højtalerne tilsluttes direkte til tv'et?? Kan jeg bruge en forforstærker?? Eller skal det være en rigtig forstærker og kan i så fald bruge en amplifier der er beregnet til et karaoke system??? :) Mange spørgsmål, men håber at der er nogen der kan hjælpe.... :)
|
|
LarsGeisler
Super bruger Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er vist ikke mange fladskærme der har indbygget forstærker til eksterne højttalere. Så der skal nok bruges en forstærker med passende indgang - evt. optisk.
Det nemmeste er at købe aktive højttalere, f.eks. beregnet til pc. Der er en indbygget forstærker, så de kan tilsluttes f.eks. fra hovedtelefon udgangen på tv. Mvh |
|
clausols1
Guld medlem Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad hedder højttalerne, modelnavn?
|
|
miig
Ny bruger Oprettet: 05-September-2012 Sted: Viby, Danmark Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved desværre kun at det er Sony, der har lavet dem. Jeg købte dem over dba og har ikke gemt nogen af de mails fra salget.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19519 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sony har lavet en milliard-million højttalere. Prøv i det mindste at kigge efter et modelnummer på højttalerne. Klaus |
|
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan skal det forstås? Er der en trådløs sender eller lignende med? Alternativt til et typenummer: Tag nogle billeder af alle tilslutningerne og post dem her, så vi har noget at gå ud fra. Hvis der er indbygget forstærker, vil du sikkert kunne forbinde dem til en evt. hovedtelefonudgang på tv'et. |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
miig
Funktioner
Tak(0)
|
Har desværre ikke mulighed for at sende billeder :(
Model numrene (ved ikke om det er meningen at de skal være forskellige) er: SS-TS75 (serie nr: 0140830) --> højre og SA-TS76W (serie nr: 0094561) --> venstre Og ja, der fulgte en trådløs sender med højtalerne (serie nr: 00393076). Forresten ved med sikkerhed at der ikke er et hovedtelefonstik på tv'et. Det er det eneste jeg ved hvordan ser ud sammen med scart og HDMI-stik :) Ved ikke om i kan serie numrene til noget, men nu er der i det mindste :) Håber i kan hjælpe :)
|
|
miig
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen :) Har lige fundet en brugermanual til et tv lignende mit eget.
Se side 6 for billede af bagside af tv |
|
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4702 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Miig.
Jeg har fundet en Sony manual til et system der bruger dem:
Det er rigtigt at dine typenumre er forskellige.
På side 15 vises de som Surround Speaker R og L, L med indbygget IR Receiver.
På side 98 læser jeg:
** The IR transmitter cord is for this system only. You
cannot use a commercially available extension cord.
Jeg ved ikke hvorfor, så kan vi ikke bede dig om at tage et billed af stikket til IR Transmitteren?
Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 16-September-2012 kl. 03:54 |
|
clausols1
Guld medlem Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ser dine højttalere ud om billede 2-3-4-6 & 7 i denne søgning
http://www.google.dk/search?q=sony+dav+hdx900w&hl=en&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=UTBVULHpPIXJsgbMq4HoBQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=673# ? Hvis de gør det så er de ikke aktive, dvs de skal tilsluttes en forstærker. |
|
clausols1
Funktioner
Tak(0)
|
Link til manualen http://www.docs.sony.com/release/DAVHDX900W.pdf
|
|
clausols1
Funktioner
Tak(0)
|
Hehe 2 minutter for sent & så på den tid af døgnet LOL
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |