|
Elektronisk zoom på scaler |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu kan Jonas jo tale for sig selv, men mon ikke det er tænkt som en midlertidig løsning for at se om konceptet Jeg mener klart at totaloplevelsen er vigtigere end de mistede pixels. Ikke dermed sagt at Jonas' forslag er min foretrukne løsning, men man kan altid betale sig fra at gøre billedet _bedre_. Men man får ikke noget indtryk af hvordan totaloplevelsen vil være, ved at lave et 16:9 billede og så drømme sig til hvordan det ville se ud som CIH. Jeg synes det er en rigtigt god idé at prøve CIH af, og se om man vil tage en evt. større investering i konceptet. Jeg ville dog også gøre det med zoom, eventuelt manuelt, frem for den elektroniske løsning. Bemærk at CIH ikke bare drejer sig om at fjerne bjælker. Dit forslag med et 16:9 lærred med afmaskning giver ikke dén oplevelse som CIH medfører, nemlig at Cinemascope er større end 16:9. De fleste kalder dét for flueknepperi, indtil de har haft CIH i en uge.
|
||
Tarkin
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, men hvis totaloplevelsen er, at man synes mindre godt om billedkvaliteten i fx 70% af tiden, fordi man ser meget i 16:9 og 4:3 format, så mener jeg ikke at CIH er en god løsning. Så igen, det afhænger i den grad af hvor meget 2.4:1 materiale man kommer til at se på sit lærred. Men jeg har da respekt for, hvis Jonas først vil prøve hvordan det er med et 2.4:1 lærred, inden han bestemmer sig for hvilken "rigtig" CIH løsning han vil have. Og så kan han jo, som du selv er inde på, bare starte med at bruge manuel zoom og glemme alt om tilpasning via skalering. Det ville jeg i hvert fald gøre. Jonas' BenQ projektor kan sikkert zoome det der skal til.
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lige nu er det hele blot en research af hvilke muligheder der er. Jeg er udemærket klar over at en elektronisk løsning smider nogle pixels væk i 16:9, men i 99% af tilfældende er 16:9 film alligevel skod chick-flicks :)
Jeg kan lave shrink med min HTPC, så det er nok sådan jeg starter ud med at prøve det.
|
||
Tarkin
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, følgende film er på den ene eller anden måde lige til at tude over: E.T. The Terminator Predator Commando Totall Recall Minority Report Men in Black Leathal Weapon Spider Man The Godfather Full Metal Jacket Avatar Back to the Future Saving Private Ryan The Avengers Life of Pi Zero Dark Thirty A Good Day to Die Hard :)
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Touché! :) EDIT: Vil dog stadig holde fast i, at det stadig er størstedelen af 16:9 filmene, der måske ikke kræver samme opmærksomhed som 2.35 filmene.
Redigeret af Jonas_h - 22-Februar-2013 kl. 16:05 |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er klart, det vil da være tåbeligt at gå CIH vejen for at se Paradise Hotel.
|
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan sagtens finde 99 skod chick-flicks for hvér af de nævnte
|
||
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og husk......
Gå kun CIH vejen hvis du har mulighed for at flytte undertekster op i billedet. Jeg så Aviator i går ( fra YouBio film plus ) og måtte zoome billedet så undertekster også kunnne være der. Det er ret irriterende.
|
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |