|
Elendige mundbind dumper |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | ||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mundbind virker og kirurger bruger dem dagligt for at undgå at sende smitte ned i et åbent sår.
Mundbind er ikke for at undgå at blive smittet, men for at undgå at den som bærer mundbindet skal smitte andre, hvis personen er positiv. Mundbind virker i x-antal timer. De frarådes at genbruge dem flere gange, da man måske overfører smitte fra hænderne og ind på mundbindet som får kontakt med munden. Der kan også sidde smitte på hagen som mam kan overføre til indersiden af bindet og videre ind i munden. N95 masker beskytter bæreren imod at blive smittet. Mundbind erstatter ikke god håndhygiegne og sund fornuft. Nogle vælger at undlade at benytte opstillet håndsprit i det offentlige rum, fordi de ikke ved om det klistre eller lugter dårligt. De mennesker bør i såfald have egen håndsprit med da de udsætter andre for potentiel smitte.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Furry ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1093 |
|
Hvor mange at omtalte kirurger beholdte mundbindene på når de gik ned for at handle i Brugsen før corona ? Jeg gætter på tallet er 0, så lad os stoppe med at bruge sammenligningen med kirurger. Mundbind erstatter ikke god håndhygiegne og sund fornuf Måske ikke i teorien, men det gør i virkeligheden. |
||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
||
![]() |
||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
|
De fleste har glemt alt om hygiejne og afstand. Mundbind kan ikke stå alene og skulle jeg vælge én af delene, så er hygiejne og afstand meget mere effektivt end mundbind.
Folk vader lige forbi alt håndsprit igen |
||
![]() |
||
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2242 |
|
Jeg ser desværre også, at man bare undlader at bruge håndspritten. Jeg bruger det både på vej ind i butikkerne - OG på vej ud af dem. Og en endnu mere dårlig adfærd er nu at se: Hvor det førhen var cigaretskod, man så overalt på sin vej, så er det nu mundbind, der ligger og flyder O V E R A L T!!!
![]() |
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4863 |
|
Lad os også stoppe med at sammenligne os med folk fra Frankrig og Italien. I disse to lande har folk en helt anden adfærd med kysseri og kram, og så lever de sammen i storfamilier på meget lidt plads. Og så er mundbind virkningsfulde som barriere for vores egen pilleri i ansigtet. Vi har fingrene oppe i ansigtet hvert andet minut i gennemsnit og rører næse, mund eller øjne. Så kommer smitten på fingrene, er den lynhurtigt integreret i os. Mundbind kan ikke stå alene, men er et suplement til at huske at holde afstand og spritte hænder ofte.
|
||
![]() |
||
Cyberguy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
|
Et mundbind alene beskytter primært andre, hvis du er smittet og ikke så meget brugeren.
Redigeret af Cyberguy - 06-December-2020 kl. 11:33 |
||
![]() |
||
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2242 |
|
Så den går jo egentligt begge veje!
![]() |
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Kirurger har mundbind på for at beskytte det åbne operations-sår imod smitte fra dem selv. Det er ikke en sammenligning eller analogi, men fakta som er direkte relevant i nuværende situation. På samme måde beskytter du andre imod at få Corona fra dig, hvis du er inficeret uden at vide det og hvis du bærer mundbind. Man anbefalede i starten ikke mundbind, fordi smitten var lav. Derfor ønskede man ikke at give befolkningen flere gener med lille effekt til følge. Jeg er sikker på at smitten havde nået et langt højere niveau i Danmark, hvis mundbind ikke var blevet indført.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
|
Hvorfor skrive i overskriften, at "Elendige mundbimd dumper", når der henvises til en artikel, hvor "beskidte mundbind dumper". Beskidt og elendig er to vidt forskellige ting.
Brug af mundbind fører andre uheldige sundhedstilstande med sig, hos langt flere personer, end det begrænser spredning af Covid 19. Og til den liste kan nu tilføjes, en ukendt sammensætning af bakterier i filteret, som vi ikke kender følgerne af endnu.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
|
I følge ny forskning skulle musik (lyd) fra en _ren_ digital forstærker, ved et lydniveau på min. 80 db. i min. 30 min., eliminere al virus i rummet (og de personer som opholder sig her)..... det er meget vigtigt _ikke_ at bruge en analog forstærker da det vil have den stik modsatte virkning, og accelerere evt. virus/bakterier eksplosivt !? ....
Bond ![]() |
||
![]() |
||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 974 |
|
![]() |
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4863 |
|
I kan glæde jer til nye skrappere restriktioner efter weekenden, jer der ikke tar smittetrykket alvorligt.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |