recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elendige mundbind dumper 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elendige mundbind dumper 

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 03:39
Mundbind virker og kirurger bruger dem dagligt for at undgå at sende smitte ned i et åbent sår.

Mundbind er ikke for at undgå at blive smittet, men for at undgå at den som bærer mundbindet skal smitte andre, hvis personen er positiv.

Mundbind virker i x-antal timer. De frarådes at genbruge dem flere gange, da man måske overfører smitte fra hænderne og ind på mundbindet som får kontakt med munden.
Der kan også sidde smitte på hagen som mam kan overføre til indersiden af bindet og videre ind i munden.

N95 masker beskytter bæreren imod at blive smittet.

Mundbind erstatter ikke god håndhygiegne og sund fornuft.

Nogle vælger at undlade at benytte opstillet håndsprit i det offentlige rum, fordi de ikke ved om det klistre eller lugter dårligt. De mennesker bør i såfald have egen håndsprit med da de udsætter andre for potentiel smitte.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Mundbind virker og kirurger bruger dem dagligt for at undgå at sende smitte ned i et åbent sår.

Mundbind er ikke for at undgå at blive smittet, men for at undgå at den som bærer mundbindet skal smitte andre, hvis personen er positiv.

Mundbind virker i x-antal timer. De frarådes at genbruge dem flere gange, da man måske overfører smitte fra hænderne og ind på mundbindet som får kontakt med munden.
Der kan også sidde smitte på hagen som mam kan overføre til indersiden af bindet og videre ind i munden.

N95 masker beskytter bæreren imod at blive smittet.

Mundbind erstatter ikke god håndhygiegne og sund fornuft.

Nogle vælger at undlade at benytte opstillet håndsprit i det offentlige rum, fordi de ikke ved om det klistre eller lugter dårligt. De mennesker bør i såfald have egen håndsprit med da de udsætter andre for potentiel smitte.

Hvor mange at omtalte kirurger beholdte mundbindene på når de gik ned for at handle i Brugsen før corona ?
Jeg gætter på tallet er 0, så lad os stoppe med at bruge sammenligningen med kirurger.

Mundbind erstatter ikke god håndhygiegne og sund fornuf
Måske ikke i teorien, men det gør i virkeligheden.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 09:42
De fleste har glemt alt om hygiejne og afstand. Mundbind kan ikke stå alene og skulle jeg vælge én af delene, så er hygiejne og afstand meget mere effektivt end mundbind.

Folk vader lige forbi alt håndsprit igen
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

De fleste har glemt alt om hygiejne og afstand. Mundbind kan ikke stå alene og skulle jeg vælge én af delene, så er hygiejne og afstand meget mere effektivt end mundbind.

Folk vader lige forbi alt håndsprit igen

Jeg ser desværre også, at man bare undlader at bruge håndspritten. Jeg bruger det både på vej ind i butikkerne - OG på vej ud af dem.

Og en endnu mere dårlig adfærd er nu at se: Hvor det førhen var cigaretskod, man så overalt på sin vej, så er det nu mundbind, der ligger og flyder O V E R A L T!!!Angry
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Mundbind virker og kirurger bruger dem dagligt for at undgå at sende smitte ned i et åbent sår.

Mundbind er ikke for at undgå at blive smittet, men for at undgå at den som bærer mundbindet skal smitte andre, hvis personen er positiv.

Mundbind virker i x-antal timer. De frarådes at genbruge dem flere gange, da man måske overfører smitte fra hænderne og ind på mundbindet som får kontakt med munden.
Der kan også sidde smitte på hagen som mam kan overføre til indersiden af bindet og videre ind i munden.

N95 masker beskytter bæreren imod at blive smittet.

Mundbind erstatter ikke god håndhygiegne og sund fornuft.

Nogle vælger at undlade at benytte opstillet håndsprit i det offentlige rum, fordi de ikke ved om det klistre eller lugter dårligt. De mennesker bør i såfald have egen håndsprit med da de udsætter andre for potentiel smitte.

Hvor mange at omtalte kirurger beholdte mundbindene på når de gik ned for at handle i Brugsen før corona ?
Jeg gætter på tallet er 0, så lad os stoppe med at bruge sammenligningen med kirurger.

Mundbind erstatter ikke god håndhygiegne og sund fornuf
Måske ikke i teorien, men det gør i virkeligheden.
Lad os også stoppe med at sammenligne os med folk fra Frankrig og Italien. I disse to lande har folk en helt anden adfærd med kysseri og kram, og så lever de sammen i storfamilier på meget lidt plads.

Og så er mundbind virkningsfulde som barriere for vores egen pilleri i ansigtet. Vi har fingrene oppe i ansigtet hvert andet minut i gennemsnit og rører næse, mund eller øjne. Så kommer smitten på fingrene, er den lynhurtigt integreret i os. 

Mundbind kan ikke stå alene, men er et suplement til at huske at holde afstand og spritte hænder ofte. 
Til top
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Man kan tænke og mene hvad man vil omkring mundbind, men jeg ville ikke have undværet dem. 

Et mundbind alene beskytter primært andre, hvis du er smittet og ikke så meget brugeren.


Redigeret af Cyberguy - 06-December-2020 kl. 11:33
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Cyberguy Cyberguy skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Man kan tænke og mene hvad man vil omkring mundbind, men jeg ville ikke have undværet dem. 

Et mundbind beskytter primært andre, hvis du er smittet og ikke så meget brugeren.

Så den går jo egentligt begge veje!Big smile
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Mundbind virker og kirurger bruger dem dagligt for at undgå at sende smitte ned i et åbent sår.

Mundbind er ikke for at undgå at blive smittet, men for at undgå at den som bærer mundbindet skal smitte andre, hvis personen er positiv.

Mundbind virker i x-antal timer. De frarådes at genbruge dem flere gange, da man måske overfører smitte fra hænderne og ind på mundbindet som får kontakt med munden.
Der kan også sidde smitte på hagen som mam kan overføre til indersiden af bindet og videre ind i munden.

N95 masker beskytter bæreren imod at blive smittet.

Mundbind erstatter ikke god håndhygiegne og sund fornuft.

Nogle vælger at undlade at benytte opstillet håndsprit i det offentlige rum, fordi de ikke ved om det klistre eller lugter dårligt. De mennesker bør i såfald have egen håndsprit med da de udsætter andre for potentiel smitte.

Hvor mange at omtalte kirurger beholdte mundbindene på når de gik ned for at handle i Brugsen før corona ?
Jeg gætter på tallet er 0, så lad os stoppe med at bruge sammenligningen med kirurger.

Mundbind erstatter ikke god håndhygiegne og sund fornuf
Måske ikke i teorien, men det gør i virkeligheden.
Har du overhovedet læst mit indlæg?
Kirurger har mundbind på for at beskytte det åbne operations-sår imod smitte fra dem selv.
Det er ikke en sammenligning eller analogi, men fakta som er direkte relevant i nuværende situation. 

På samme måde beskytter du andre imod at få Corona fra dig, hvis du er inficeret uden at vide det og hvis du bærer mundbind.

Man anbefalede i starten ikke mundbind, fordi smitten var lav. Derfor ønskede man ikke at give befolkningen flere gener med lille effekt til følge.

Jeg er sikker på at smitten havde nået et langt højere niveau i Danmark, hvis mundbind ikke var blevet indført.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 11:48
Hvorfor skrive i overskriften, at "Elendige mundbimd dumper", når der henvises til en artikel, hvor "beskidte mundbind dumper". Beskidt og elendig er to vidt forskellige ting.
Brug af mundbind fører andre uheldige sundhedstilstande med sig, hos langt flere personer, end det begrænser spredning af Covid 19. Og til den liste kan nu tilføjes, en ukendt sammensætning af bakterier i filteret, som vi ikke kender følgerne af endnu. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 12:57
I følge ny forskning skulle musik (lyd) fra en  _ren_ digital forstærker, ved et lydniveau på min. 80 db. i min. 30 min., eliminere al virus i rummet (og de personer som opholder sig her)..... det er meget vigtigt _ikke_ at bruge en analog forstærker da det vil have den stik modsatte virkning, og accelerere evt. virus/bakterier eksplosivt !? ....

Bond Cool

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 13:24

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 13:44
I kan glæde jer til nye skrappere restriktioner efter weekenden, jer der ikke tar smittetrykket alvorligt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu