|
Elendige og intetsigende overskrifter i indlæg |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||||||
cow-one
Bruger Oprettet: 23-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Enig!! Mange af dem der staver forkert er ofte ordblinde og de kan ikke selv læse sig til fejlen. Jeg kender dette problem fra et forum jeg selv har. Er der i dagens Danmark ikke plads til dem med stave-læse problemer? Det er fedt at se dem med stavevanskeligheder også kommer til orde, men i et mere og mere koldt og kynisk DK, får de med dette problem det ikke nemmere! ak ja! |
||||||
Regards Jensen........
|
||||||
nhj4
Bruger Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 160 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
ja, det er surt at have et handikap i dag, jeg er da glad for stave kontrollen, men den får nogle gange sved på ???, man er snart ikke noget vær vis man ikke har beviser for det man kan, verden er blevet underlig. Redigeret af nhj4 - 28-Oktober-2013 kl. 22:03 |
||||||
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)
Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-) |
||||||
Ronny73
Super bruger Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
jeg syntes godt nok det er plat at det kan irritere nogle at alt ikke er stavet korrekt, det har da intet med emnet at gøre så længe man forstår hvad der bliver skrevet.
men tråde som HJÆLP osv jo det er trælst folk er for dovne til at skrive mere tydligt hvad de vil |
||||||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Nej, det er det ikke. Og det er langt fra altid, at man forstår hvad der skrives! |
||||||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Det var altså ikke for at trække ordblindekortet. Det var for at fortælle den anden side af, hvad der kan være årsag til den dårlige stavning, da op mod 5% af befolkningen er ordblinde. Dertil kommer alle der bare er dårlige stavere. Men non om det.
Det er i mine øjne irriterende, at folk ikke skriver solgt eller købt ud for en vare i køb og salg, men mindst lige så irriterende når folk skriver slettet eller slet, da solgte/købte vare kan gå som en prisdatabase om, hvilken pris man selv skal se efter. Det er træls når folk ikke ændre overskriften, når der er sjuskefejl, altså færste i stedet for første, og det er endnu mere træls, når det er mig, der laver den fejl. |
||||||
cow-one
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Så kan man enten lade være med at svare eller også kan man spørge skribenten hvad han mener, sværere er den vel ikke!?? Redigeret af cow-one - 29-Oktober-2013 kl. 12:21 |
||||||
Regards Jensen........
|
||||||
Roland
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Som der bliver nævnt i et indlæg - så er der ca. 5% ordblinde her i landet ! - og jeg tror vitterligen ikke på, at de alle sammen deltager på diverse fora (eksempelvis her)!
Så stop nu al den ynk om, at handicappede ikke må være her - o.lign vrøvlerier.
Omkring unge der bruger lang tid på en overskrift. Tjah så synes jeg det er på tide, at disse unge får fingeren ud og får lært noget mens de er på skolebænken. I stedet for at trække ordblindekortet !
De ku' i det mindste lære, at skrive og stave nogenlunde ordentligt - isf. at de gang på gang sjusker eller er ligeglade.
Bl.a. fordi de har ååååh så travlt, at de ikke lige gider læse deres indlæg igennem en gang til - inden de trykker på "Send". Eller fordi de er så medtaget af at skrive SMS forkortelser og lignende ud i en køre !
Det er s.. træls at høre på alle de såkaldte undskyldninger og bortforklaringer - for at det er okay, at skrive sjusket/eller som man nu lige synes, man har lyst til.
"Sgutte" noget at sige til, at danske unge halter bagefter andre landes ditto - bl.a. pga. af den slendrian lignende tilstand, som mange af de bortforklaringer jo er et tydeligt bevis på.
Og husk på - det er jo netop de unge, der skal køre samfundet videre !!!!!
Som jeg startede med at nævne, så er det altså kun ca. 5% af den danske befolkning, der er ordblinde !
Og jeg vil vædde på, at det kun er et fåtal af disse, der frekventerer recordere.dk og de 4-5 andre fora, hvor jeg har stødt på en stigende tendens til stave/sjuske fejl.
At ordblindekortet i det hele taget trækkes, er lige netop med til at øge slendrian tendensen og løser absolut ikke en disse. Tværtimod, så kan alle jo dække sig stille og roligt ind bag dette og så bare lade derouten køre videre ned på et niveau, hvor ingen tager det at kommunikere ordentligt særligt seriøst.
Sluttelig vil jeg lige tilføje, at der skal være plads til alle herinde - også de få der er ordblinde - men stop nu med at gøre det til en forfærdelig sygdom. Det synes jeg "sgutte" de ordblinde har fortjent !!
Redigeret af Roland - 30-Oktober-2013 kl. 03:23 |
||||||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Det her handler ikke om procenter eller hvad du og jeg synes. Det handler om, at der KAN VÆRE en mulighed for, at det som der nu engang lige generer din lilletå, at det rent faktisk KAN have en valid forklaring. Så længe den mulighed foreligger, så er det ikke noget JEG gider bryde mit i forvejen tungtvejende hoved med. Så er der andre ting her i livet som er vigtigere, for mig!
Om de er ordblinde, har generelle stavevanskeligheder, dovenskab eller andre former for "handicap" i forhold til perfektionisterne, det kan jeg ærlig talt ikke lade mig gå på af. Der findes mange forklaringer rundt omkring. Men du har tilsyneladende skruet dig fast på, at det skyldes dovenskab. En holdning og mening du gerne må have, så længe du ikke forsøger at præge andre med den.
Enig, hvis de altså vitterlig sjusker eller er ligeglade.
Tja, jeg kan desværre ikke skrive ung på mit visitkort. Men den "fejl" kan jeg skam også selv fint begå. Ikke mindst fordi jeg i forvejen er tidspresset, og derfor oftest får skrevet på forumet, samtidig med jeg laver andet. Bevars, det er helt og aldeles mit eget valg, og bestemt ikke en god undskyldning. Jeg skriver det for at forklare, og for at åbne dine øjne for, at det sker ung som gammel (ældre).
Der er langt fra, at man (jeg) vælger at acceptere disse fejl på et forum som dette, og så på at ligefrem kalde det for generelt okay. En forskel jeg mener, du ikke er i stand til at tyde ud af det der skrives.
Du har ikke stor tiltro til dine medmennesker, hva? Din generelle holdning til, at unge (og sågar også ældre) godt kunne trænge til at oppe sig lidt, den deler jeg skam ganske fint. Men det er en kamp der skal/bør foregå i et helt andet regi, og ikke på et forum som dette, hvor folk primært bruger tiden pga. interesse for praktisk talt alt muligt andet, end stavefejl, grammatik osv. At det så får indflydelse på deres budskab, når de ytre sig, og dermed en negativ modtagelse fra din side, det tror jeg på, vi alle kan leve med. |
||||||
SVP03
Guld medlem Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Jeg har en del der er ordblinde i mindre grad, selvoplærte byggeledere med håndværksmæssig baggrund.
De klarer sig da fint i hverdagen. Uanset hvor mange stavefejl der er.
For at være lidt hård.
Hvad er det der pisser jer af med stavefejl.
Så må jeg bare sige, få jer et indhold i jeres liv.
Men at overskrifter der ikke svare til indholdet i emnet er da træls at åbne.
Men det er jo en anden sag end det der skrives i emnet.
|
||||||
SVP03
|
||||||
nhj4
Bruger Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 160 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
ja, vis vi ordblinde var lige så kloge som de kloge,
vis de er så kloge ville det da være bedre for alle, snop Danmark er vi på vej hen til som jeg ser det i dag |
||||||
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)
Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-) |
||||||
cow-one
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
@Kandersen - godt indlæg |
||||||
Regards Jensen........
|
||||||
vclarke
Guld medlem Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||
Så kom der endnu et eksempel i denne kategori:
|
||||||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |