recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - El-Giganten bruger svindler forsikringsse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEl-Giganten bruger svindler forsikringsse

 Besvar Besvar Side  123 15>
Forfatter
Besked
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: El-Giganten bruger svindler forsikringsse
    Sendt: 15-December-2008 kl. 18:36

PAS PÅ !!!! Køb for 30.000.- og få 8.000 i erstatning.

Hvis man køber produkter hos El-giganten skal man IKKE købe deres tillægsforsikringer fra morderna.

Jeg har købt en plasmaskærm til 28.500.- og betalt 3000.- for en totalforsikring, med 0(nul)kroner i afskrivning, nu er mit fjernsyn gået i stykker, værkstedet total skadet det.

Det gamle var et Philips 42" Plasma i alu-look design, med kvalitets Alu fjernbetjening.

Nu får jeg tilbud et billigt LG/Samsung Plasma i sort eller Philips low price LCD i sort plastik med plastik fjernbetjening. Alle i prisklasen 8000.-.

Philips laver stadig sølvfarvet LCD, med kvalitets fjernbetjening i alu, men det koster hele 20.000.-, men nej nej, det kan man ikke få.

Godt det ikke er her man har sin bil forsikring, køb en Mercedes og få en Skoda igen, de er jo begge 2.0l, så det må være godt nok.

Skal man finde sig i det....ikke mig, men det finder de nok ud af.....

 

 

Obs!   Hvis du stadig ønsker forsikring... så læs her!!!!! 

Tips til hvordan du får din forsikring gratis....

http://blog-dyn.tv2.dk/qunoxx/entry119934.html#commentsform

 

Se her hvad andre medier skriver om Elgigantens forsikringer....

http://epn.dk/brancher/detail/article1114651.ece

http://www.taenk.dk/?cid=8092

 

Jesper Boysen råder dog de kunder, der stadig føler sig dårligt behandlet i Elgiganten, til at tage kontakt til den serviceansvarlige eller til varehuschefen i den pågældende Elgigant. Jesper Boysen understreger, at han som direktør står med det endelige ansvar for den gode kundeservice.

 

Og her er citat fra Elgigantens direktør....

”Skriv en e-mail til mig, så jeg skal sørge for at det bliver fixet,” slutter Jesper Boysen."

Jesper Boysens email er: jesper.boysen@giganten.dk

 

Har sendt mail til Jesper boysen, men han fixer ikke problem.

 

 



Redigeret af Datashoppen - 21-Januar-2009 kl. 17:03
Til top
Thomas1974 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Belgien
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 20:35
mon ikke du kan klage til forsikringsankenævnet
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Datashoppen Datashoppen skrev:

PAS PÅ !!!! Køb for 30.000.- og få 8.000 i erstatning.

Hvis man køber produkter hos El-giganten skal man IKKE købe deres tillægsforsikringer fra morderna.

Jeg har købt en plasmaskærm til 28.500.- og betalt 3000.- for en totalforsikring, med 0(nul)kroner i afskrivning, nu er mit fjernsyn gået i stykker, værkstedet total skadet det.

Det gamle var et Philips 42" Plasma i alu-look design, med kvalitets Alu fjernbetjening.

Nu får jeg tilbud et billigt LG/Samsung Plasma i sort eller Philips low price LCD i sort plastik med plastik fjernbetjening. Alle i prisklasen 8000.-.

Philips laver stadig sølvfarvet LCD, med kvalitets fjernbetjening i alu, men det koster hele 20.000.-, men nej nej, det kan man ikke få.

Godt det ikke er her man har sin bil forsikring, køb en Mercedes og få en Skoda igen, de er jo begge 2.0l, så det må være godt nok.

Skal man finde sig i det....ikke mig, men det finder de nok ud af.....

 

Hej Datashoppen, og velkommen til recordere.dk

Nej det lyder mystisk. Men med lidt held så ser vores jurist (Sandal) dit indlæg, og han kan måske belyse sagen yderligere.

Alternativt, så send ham en PM, med et link til din tråd

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 20:50

Du må jo læse hvad der står i dine forsikringsbetingelser.

En forsikring dækker i reglen udgiften til et andet tilsvarende apparat. Hvis man ikke længer kan købe et TV magen til, jamen så skal man have et andet TV der opfylder de samme tekniske specifikationer som det skadet. Om det så lige har Alu fjernbetjening er nok ikke det der bliver lagt størst vægt på.

Det er IKKE prisen der er forsikret og med den pris/tekniske udvikling der er, så vil der altid være prisfald. Om det så lige er ned til 8.000, det er svært at sige.

Men igen du må læse hvad der står i dine forsikringsbetingelser.

Til top
Maestro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 21:00
Du havde vel ikke forventet at få et tv til 30.000 igen?

Gældene for de fleste tillægsforsikringer gælder det at du har krav på teknisk tilsvarende vare eller bedre.

I dette tilfælde har man nok vurderet at det fjernsyn du havde svarer til en model til 8.000 kr idag rent tenisk og billedmæssigt.

Vær positivt overrasket over at du får et helt nyt tv, som sandsynligvis er bedre end dit foregående. God fornøjelse.


Redigeret af Maestro - 15-December-2008 kl. 21:01
Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 21:03

Problemet er bare, man køber et kvalitets produkt, og tilbyder det billigeste produkt de kan finde. Når man tegner forsikringen skal du betale ca. 10% af nyværdien og de lover 0 (nul) afskrivning dvs. køber du et tv til 30.000.- (3000.-) 15000.- (1500.-), men det er samme produkt du får tilbudt når det bliver total skadet.

Man køber da ikke et sølvfarvet tv for at få sort igen, et helt andet fabrikat og et LCD i stedet for en plasma...... Jeg har fundet et sted de har mit gamle i USA, men det vil være for dyrt at få hjem......

 

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 21:09
Det er korrekt, at det er produktet og ikke prisen, der er forsikret, men det
betyder jo ikke, at det kun er tekniske specifikationer, der tæller.
Alufjernbetjeningen er bestemt del af produktet.

Hvis jeg havde forsikret et B&O-anlæg kunne de jo heller ikke bare sige: du
får en anden forstærker med 50 watt - det er det samme.
Til top
Maestro Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 21:12
Ah jeg kan godt se din problemstilling.

Har du sagt til Elgiganten at du vil have et sølvfarvet produkt?
Rimlig uholdbart hvis de tvinger dig til at vælge et produkt som du på ingen måde bryder dig om.

Ellers tag kontakt til mordana, de er jo ikke en del af Elgiganten, men dem der nok betaler for dit nye tv.
Til top
ShelbyPoker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 21:12

Oprindeligt skrevet af Maestro Maestro skrev:

Du havde vel ikke forventet at få et tv til 30.000 igen?

Gældene for de fleste tillægsforsikringer gælder det at du har krav på teknisk tilsvarende vare eller bedre.

I dette tilfælde har man nok vurderet at det fjernsyn du havde svarer til en model til 8.000 kr idag rent tenisk og billedmæssigt.

Vær positivt overrasket over at du får et helt nyt tv, som sandsynligvis er bedre end dit foregående. God fornøjelse.

Hej Maestro

Jeg har rent faktisk en forsikring fra Bilka på mit 3 år gamle Panasonic Plasma - her står højt og tydeligt, at jeg får erstattet med NYPRIS hvis TV'et totalskades. Dvs. jeg får de 15.000 som jeg gav for 3 år siden - det sagde sælgeren også (ikke fordi man kan bruge det til meget) men det står også tydeligt i policen

Forsikringen gav jeg forøvrigt kun 495,- for (gælder i 5 år)

Mvh.
Brian S Jensen

Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 21:28

Der er klaget til moderna, det er moderna der ikke vil gi sig, det var elgiganten der fandt et tilsvarende produkt til mig.....

Men det kan være det her forum virker, elgiganten har lige ringet her kl. 21.15 og sagde de ville finde ud af noget i morgen. 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Datashoppen Datashoppen skrev:

PAS PÅ !!!! Køb for 30.000.- og få 8.000 i erstatning.

Hvis man køber produkter hos El-giganten skal man IKKE købe deres tillægsforsikringer fra morderna.


Under forudsætning af at nyprisen for et tilsvarende plasma TV er 8000 kroner, er dette helt efter reglerne.


Det gør ingen forskel om det er Moderna eller et andet forsikringsselskab. Spørgsmålet er reguleret som forsikringsaftaleloven 


§ 39. Selskabet er, selv om andet er aftalt, ikke forpligtet til at udrede større erstatning end, hvad der kræves til den lidte skades dækning.

Stk. 2. Indeholder forsikringsaftalen en bestemmelse, hvorved den forsikrede genstand ansættes til en bestemt værdi, eller bestemte vurderingsregler vedtages, er en sådan aftale bindende for selskabet, for så vidt det ikke godtgør, at der derved ville blive erstattet mere end den lidte skade.

Selv hvis du havde aftalt med forsikringsselskabet at de skulle erstatte dig 30.000 kroner, ville denne aftale ikke være gældende hvis selskabet kan godtgøre at nyprisen (med afskrivning) er lavere.


Logikken er at man ikke må tjene penge på at have en forsikringsdækket skade (hvis der er tale om skadesforsikring).


Der har været sager om dette ved Forsikringsankenævnet, hvor selskabet fik medhold.


Det er muligt at sælgeren i El-Giganten har oplyst noget andet. Jeg antager at købet er sket for mere end to år siden, og derfor er det ikke relevant at overveje om der kan foreligge en mangel ved ydelsen qua den eventuelt misvisende oplysning.



Redigeret af JesperLund - 15-December-2008 kl. 21:43
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Datashoppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Datashoppen Datashoppen skrev:

PAS PÅ !!!! Køb for 30.000.- og få 8.000 i erstatning.

Hvis man køber produkter hos El-giganten skal man IKKE købe deres tillægsforsikringer fra morderna.


Under forudsætning af at nyprisen for et tilsvarende plasma TV er 8000 kroner, er dette helt efter reglerne.


Det gør ingen forskel om det er Moderna eller et andet forsikringsselskab. Spørgsmålet er reguleret som forsikringsaftaleloven 


§ 39. Selskabet er, selv om andet er aftalt, ikke forpligtet til at udrede større erstatning end, hvad der kræves til den lidte skades dækning.

Stk. 2. Indeholder forsikringsaftalen en bestemmelse, hvorved den forsikrede genstand ansættes til en bestemt værdi, eller bestemte vurderingsregler vedtages, er en sådan aftale bindende for selskabet, for så vidt det ikke godtgør, at der derved ville blive erstattet mere end den lidte skade.

Selv hvis du havde aftalt med forsikringsselskabet at de skulle erstatte dig 30.000 kroner, ville denne aftale ikke være gældende hvis selskabet kan godtgøre at nyprisen (med afskrivning) er lavere.


Logikken er at man ikke må tjene penge på at have en forsikringsdækket skade (hvis der er tale om skadesforsikring).


Der har været sager om dette ved Forsikringsankenævnet, hvor selskabet fik medhold.


Det er muligt at sælgeren i El-Giganten har oplyst noget andet. Jeg antager at købet er sket for mere end to år siden, og derfor er det ikke relevant at overveje om der kan foreligge en mangel ved ydelsen qua den eventuelt misvisende oplysning.

I betingelserne står der...... 
"Hvis produktet ikke kan repareres, da erstattes vi det gamle produkt med et nyt af samme model og mærke eller med et tilsvarende nyt"
Der står intet om det kun er det tekniske.
Mit er sølvfarvet og et sort er ikke tilsvarende......

 



Redigeret af Datashoppen - 15-December-2008 kl. 21:47
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu