recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgiganten rentefrit - nu på tilbud. Aarrh!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elgiganten rentefrit - nu på tilbud. Aarrh!

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Beno Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Elgiganten rentefrit - nu på tilbud. Aarrh!
    Sendt: 04-Juni-2012 kl. 20:50
Hej
 
Jeg købte (bestilte) i sidste uge et 55" Philips TV hos Elgiganten i Glostup til kr. 11.999,-
De havde det ikke hjemme før midt i denne måned, men ville gerne vente da jeg havde set
mig lun på denne model. Afdrager over 20 md. jf. deres rentefrie afdragsordning.
Mit problem er nu at selvsamme TV er på tilbud til kr. 9.999,-!! Confused jeg har selvfølgelig skrevet under på aftalen.
Mit spørgsmål er nu om jeg er berettiget til at gå derned i denne uge og kun skulle betale (afdrage)
kr. 9999,-?? ....jeg har jo ikke fået TV´et endnu....!
 
/Beno


Redigeret af Beno - 04-Juni-2012 kl. 21:02
Philips 55" 3D 55PFL5527T

Pioneer DVR-520H

Panasonic EX78

PS3 320 GB

Wii

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 21:06
Tja, du kan jo afbestille det bestilte, og købe igen til den nye pris Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 21:12
Kan man godt opsige en købekontrakt sådan bare lige? Så kunne jeg da godt tænke mig at ophæve mit køb af iPhone, da den er faldet i pris siden købet Tongue
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kan man godt opsige en købekontrakt sådan bare lige? Så kunne jeg da godt tænke mig at ophæve mit køb af iPhone, da den er faldet i pris siden købet Tongue
Aner det ikke, har aldrig prøvet den type af aftaler, men når nu TV´et endnu ikke er kommet, kan man vel fortrydeSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
gullip Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Udlandet
Status: Offline
Point: 323
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gullip Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 21:28
Umiddelbart er svaret nej, du kan ikke ophæve, når der først er indgået en aftale og elgiganten har læst kontrakten med din underskrift på.
Men du kan argumentere for, at du ikke har fået din vare endnu og elektronik hurtigt falder i pris og derfor vil ophæve kontrakten for at købe et andet TV (selvom det er samme model).
Hvis du er flink overfor ekspedienten, så kan du være heldig ;)
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 21:37
står leverings dagen på aftalen for vis ikke så er jeg sikke på du har ret til at annuller køb.
hvis nu du har fået varen kan du lever den tilbage de har noget med 30 dage returret så for du et til gode bevis du kan bruge når du vil.
så efter min mening ingen problem 
Mvh
Svsommer
Til top
Beno Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af gullip gullip skrev:

Umiddelbart er svaret nej, du kan ikke ophæve, når der først er indgået en aftale og elgiganten har læst kontrakten med din underskrift på.
Men du kan argumentere for, at du ikke har fået din vare endnu og elektronik hurtigt falder i pris og derfor vil ophæve kontrakten for at købe et andet TV (selvom det er samme model).
Hvis du er flink overfor ekspedienten, så kan du være heldig ;)
Hmm tjoo, men mit problem er jo at det rentefrie "tilbud" udløb i lørdags, så hvis jeg får ophævet kontrakten på TV´et, for så at ville købe igen, så jeg jo ligge de kr. 9999,- kontant. Og det er jeg ikke i stand til. Embarrassed fidusen for mig var at kunne afdrage beløbet over de 20 md.
 
/Beno
Philips 55" 3D 55PFL5527T

Pioneer DVR-520H

Panasonic EX78

PS3 320 GB

Wii

Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 335
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 22:07
Gå ned og snak med dem, de er faktisk flinke nogle gange.
Det er ikke sikkert du kan få det hele ændret men måske du kan få lov at købe noget andet for de 2000,- du har givet for meget.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 22:11
Det lyder som om du både vil blæse og have mel i munden.
 
Tror godt at du kan hæve kontrakten.
 
Men så må du lave en ny kontrakt på nye vilkår.
 
Men hvorfår tager du ikke en snak med El giganten?
 
Så ved du hvor du står.Smile
 
 
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 22:24
når man laver et lån som elgiganten formidler så kan man godt bruge sin 14dags returret så for man et tilgode bevis.


Mvh
Svsommer
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 22:39
Husk at elgiganten selv giver pris-garanti for at deres egen varer der kommer på tilbud, det må da kunne bruges
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2012 kl. 23:47
Mener helt bestemt at de har eller havde en eller anden politik om at hvis en vare blev billigere i vist nok en måned efter at det var købt, så ville prisgarantien stadig gælde.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu