recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgiganten rentefrit - nu på tilbud. Aarrh!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elgiganten rentefrit - nu på tilbud. Aarrh!

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 00:08
Du burde kune ophave kontrakt eller købe tv samt noget andet for de resterende 2000 kr
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 00:48
Jeg undrer mig lidt over at ingen tilsyneladende finder noget skandaløst ved Elgigantens prispolitik i situationer som denne. De har givetvist juraen på sin side, men de bevæger sig absolut på kanten - det er konkret ulovligt f.eks. at reklamere med en pris som værende "kun i denne uge", og så fortsætte med den lave pris bagefter. Jeg mener dette er sammenligneligt - de giver indtryk af at man skal handle nu for at købe på afbetaling uden omkostninger, men i realiteten har det kostet 2000,- ekstra at handle på afbetaling.

Et andet grelt eksempel: Yamaha RX-V 671 var på tilbud for et par uger siden, for 2499,-. Mens der var "rentefri", kostede den 4999,-. Nu er den på tilbud til 2299,-. Hvor rentefrit er det så lige at det er?
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 01:03
Kan ikke komme ind på elgigantens hjemmeside, lige nu, men er sikker på jeg har læst der er fortrydelses ret på køb via denne måde. Men at man får "pengene" som gavekort og ikke kontant.

Så tror du får et til godebevis på differencen. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 06:36
Så længe trådstarter ikke har snakket med El Giganten, bevæger vi os i det rene gætværk.
 
Og til Otto. Hvis man ikke kan lide El Gigantens prispolitik kan man handle andre steder.
 
Prøv for øvrigt at ligge mærke til Bilkas priser. De har også priser på nogle varer der kører op og ned som en elevator.
 
Jeg handler selv i El Giganten og forventer ikke at få service. Priserne får lige et tjek på Pricerunner inden jeg handler. Hvis man vil have service, vejledning, faste priser skal man gå uden om El Giganten.
 
 
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 07:51
Ja, så er det jo bedre at handle i TC og betale fuld pris hver uge, det kan jeg godt se...
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Ja, så er det jo bedre at handle i TC og betale fuld pris hver uge, det kan jeg godt se...

De få produkter vi har som kan købes begge steder, er generelt mindst lige så billige som i Elgiganten, med få undtagelser. Så ja det er det faktisk.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

 
 
Og til Otto. Hvis man ikke kan lide El Gigantens prispolitik kan man handle andre steder.
 

Det er meget nemt at sige dét, men hvad med folk som trådstarter, der ikke opdagede det men lod sig lokke? 

Jeg ved godt at jeg ikke kan forvente at diskutere det på lige fod med andre, så længe jeg er konkurrent, men dét der undrer mig er netop at folk rent faktisk tilsyneladende GODT kan lide dén prispolitik. Det er jo fair nok, jeg forstår det bare ikke.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 08:54
Den skal jeg altså lige have langsomt.....

El-Giganten har ikke Tvét, rent fysisk ? - men prisen cykler op og ned som om varen fandtes Wink

Det er f....... go´ Grundlovs-humor LOL

Bond Cool
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vasif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 09:08
Elgiganten gik bort fra sine 30 dages pris-garanti, og 30 dages returret for flere år siden. 
Idag har man højest 14 dage.
Men hvis Tv'et ikke endnu er modtaget, bør der ikke være noget problem i at annullere ordren, og hermed kontrakten, eller på en måde for de 2000 Kr. tilbage.
Jeg er sikker på, at i nok skal finde en løsning. Tag en snak med dem.
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2011
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Prøv for øvrigt at ligge mærke til Bilkas priser. De har også priser på nogle varer der kører op og ned som en elevator.
 


Ja selv følgelig er der tilbud i forskellige uger.. Men i bilka kan du så også få differencen retur inden for 30 dage.. Eller i det tilfælde at det er med løn hvor det er uden renter og gebyrer kan du få det udbetalt i gavekort..

Så med mindre at Elgiganten gør det samme synes jeg det er en tynd sammenligning.
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 09:24
Det er da ikke så svært:
Du annullerer ordreren og køber det igen. Finansiering ("rentefrit") er alligevel kun et produkt, El-Elefanten tilbyder gennem en tredjepart.
Ophæver du købet, da du ikke har modtaget varen endnu, så står du med 11.999,- dkr, du kan bruge i El-Elefanten eller lade være. Bruger du dem ikke, skal du ikke betale dem tilbage. Simpelt! Jeg tør nemlig godt påstå, at dét, du har skrevet under på, det er en krediterklæring og ikke en ordre!! Ikke sandt?
Du kan jo så vælge at købe selvsamme monstrum en gang til, til den nye pris. Her benytter du så den kreditgodkendelse, du har i forvejen på 11.999,- dkr. Du står herefter med tre valg:
1. Skynd dig at fyre de resterende 2.000,- dkr af på flere ting, du kan sætte i stikkontakten fra El-Elefanten.
2. Gem det resterende af kreditgodkendelsen til en anden gang og fyr dem af dér (kan stadig kun bruges i El-Elefanten)
3. Lad være med at bruge det resterende, så skal du kun betale 9.999,- dkr tilbage til kreditgiveren.

Jeg har tidligere arbejdet i et elektronikvarehus, det var i hvert fald sådan, du fungerede den gang. Jeg kan selvfølgelig ikke være helt sikker på, at det ikke har ændret sig siden...
Bottom-line: kreditten, du er godkendt til (11.999,- dkr), gives af et andet selskab end El-Elefanten. Det kan da godt tænkes, at det hedder "Elgiganten Resurs" ell. lign, juridisk set er det stensikkert et andet selskab, der giver kreditten.

Redigeret af ZkiiFreak - 05-Juni-2012 kl. 09:25
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 10:29
Jeg havde samme problem da jeg købte mit 65VT30.

35K skulle jeg give og to uger efter stod det til 30K.

Jeg gik ned og påpegede det og så fik jeg et tilgodebevis på differencen.

Du kan ikke få kontanter da lånet er optaget via Express bank
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu