|
Elgiganten rentefrit - nu på tilbud. Aarrh! |
Besvar ![]() |
Side <1 34567 9> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg handler faktisk en del hos LG-ganten, og fra min side er det ikke øgenavne men derimod kælenavne.
Til gengæld er jeg ikke så vild med f.eks. HiFi-snobben, ligesom jeg heller aldrig handler dagligvarer hos Superbæ og Ørma. |
|||
![]() |
|||
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
||
Når man handler der kan man seriøst ikke forlange service, kender man den vare man vil have er de som regel billigst, hvis de da ellers har tilbuddet / normalvaren på lager!
De der personer i grønne trøjer der går rundt er forsikringsmæglere, de slet ikke ekspedienter, hvis nogen af jer skulle have misforstået det ;) ;).... Al min småvare elektronik, såsom eksterne harddiske, film, spil, memery sticks osv køber jeg glædeligt derude. Men tjek altid lagerstatus hjemmefra! Slagtilbud har jeg droppet derude, det alligevel aldrig på lager... |
|||
![]() |
|||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
||
Jeg er uenig med dig i at man ikke kan forlange service. Jeg syntes faktisk El-Giganten har en utrolig god service. De bytter uden problemer næsten alle deres varer indenfor 14 dage og det er altså selvom du har prøvet det. Rådgivningen er så som så, men det er den sku i mange butikker efterhånden. Folk vil ikke betale for det og køber gladeligt deres ting i lavpris butikker, hvilket jeg også selv gør. Jeg har købt mange ting i Elgiganten og har aldrig haft noget at sætte på deres service ifm. reklamation/ombytning af produkter.
|
|||
![]() |
|||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
||
Hvorfor skal kunde 1 give det samme som varen som kunde 2 der nupper det rentefri lån. Der er jo intet der er rentefrit. Så kunde 1 burde da få kontantrabat. Dette generelt set og ikke lige noget med Elgis forhold til priser op og ned.
Jeg køber altid kontant, så rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.
|
|||
SVP03
|
|||
![]() |
|||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
||
Det er en sjov holdning med "Rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.." Det er så sjovt at være i Elgiganten og betragte det scenarie der hedder "Bønder køber TV". De har udkig på et 42 tommer til omkring 3-4000 kroner i deres tilbudsavis og kommer nu anstigende som om de gør et kæmpe køb. De spørger om rabat, hvilket ekspedienten tydeligvis ikke kan give da det er på tilbud. Men ekspedienten har ofte et andet godt tilbud. Typisk et tv de har prissat lidt højt. Prisen kunne f.eks være 5000 kr. Ekspedienten er venlig og siger "Det her tv er rigtig godt og koster normalt 5000 kr. Men jeg vil gerne give jer 1000 kr i rabat" Det er noget den rabat hungrende kunde kan lide. Kunden ved bare ikke at markedsprisen på det tv er 4000 kroner i forvejen, og det er sikkert også den pris de sælger det til på elgiganten.dk Kunden har reelt set ikke sparret noget, men fortæller gladeligt gud og hver mand at de da lige fik 20% i rabat. Rabat kan være mange ting, men med den konkurrence der f.eks er på TV kan du ikke sige at du fik rabat, hvis du alligevel bare betalt markedsprisen. Som ham med projektoren han fik den til 7000 kr selvom den står til 9000 kroner. Det kunne tyde på 2000 kroner i rabat, men det er det ikke da alle andre sælger den til præcis 7000 kroner. Men alligevel føler kunden at han har fået noget rabat. Min pointe er bare at rabat ikke er en skid hver, hvis det ikke er under den markedspris som produktet har på nettet og i andre butikker.
|
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
||
Sjovt nok beskriver du El giganten og ikke kunden i dit indlæg. Da jeg ville købe et køleskab på tilbud, fik jeg at vide at det ikke var hjemme...... Men.... De havde et andet godt tilbud. Jeg måtte nærmest tvinge sælger til at bestille det hjem til mig. Og da han ikke kunne sælge stikprop med jordforbindelse og forsikring begyndte han at advare mig om købet. Men tråden skal tilbage på sporet. Når man indgår en handel må man rette sig efter de regler/priser der er når handlen bliver indgået. Butikken har ret til at sætte en vare på tilbud når de har lyst. Før trådstarter har forelagt sit problem over for El Giganten et vi ude i gætværk. |
|||
![]() |
|||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
||
Hvis kunde 1 og 2 køber den samme vare men kunde 2 får det rentefrit, har kunde 1 betalt for nogen af omkostningerne ved kunde 2.
Ved da godt at man ikke får rabat hos Elgi.
I din betragtning tager du ikke hensyn til service (Parralel import).
Helt præcist kan jeg ikke se det rimelige i at jeg skal betale det samme for varen som kunden der kan få det rentefrit. Jeg forstår godt situationen på markedet som det er nu at rentefrit er et salgsargument.
|
|||
SVP03
|
|||
![]() |
|||
||
Det skal du ofte heller ikke, da du kan finde mange af deres vare som "Internetpris" på deres hjemmeside og få det samme pris, hvis du betaler kontakt. Derudover kommer du jo altid til at betale for nogle ting som du ikke benytter dig af. F.eks tager jeg ikke kaffe ved vareudleveringen det betaler jeg for, jeg bruger ikke toilettet det betaler jeg for, jeg slider ikke på dankort maskinen den betaler jeg for. Sådan vil det jo altid være.
|
|||
![]() |
|||
||
Lige nu er jeg ude og skal købe 4 nye TV.
3 stk af disse. http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE32ES6715XXE/samsung-32-3d-led-smart-tv-ue32es6715
Hvis jeg med disse 3 og det lidt dyrere 4 TV vi skal have, kan få det til samme pris hos den lokale, handler jeg da der.
Skal også bruge vægbeslag til det store samt nogle andre småting.
|
|||
SVP03
|
|||
![]() |
|||
tbbv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2007 Status: Offline Point: 150 |
||
FCitat: SVP03
Så kan man jo se det på den her måde. Hvorfor skal kunde 1 give det samme som varen som kunde 2 der nupper det rentefri lån. Der er jo intet der er rentefrit. Så kunde 1 burde da få kontantrabat. Dette generelt set og ikke lige noget med Elgis forhold til priser op og ned. Jeg køber altid kontant, så rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen. Det er en sjov holdning med "Rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.." Det er så sjovt at være i Elgiganten og betragte det scenarie der hedder "Bønder køber TV". De har udkig på et 42 tommer til omkring 3-4000 kroner i deres tilbudsavis og kommer nu anstigende som om de gør et kæmpe køb. De spørger om rabat, hvilket ekspedienten tydeligvis ikke kan give da det er på tilbud. Men ekspedienten har ofte et andet godt tilbud. Typisk et tv de har prissat lidt højt. Prisen kunne f.eks være 5000 kr. Ekspedienten er venlig og siger "Det her tv er rigtig godt og koster normalt 5000 kr. Men jeg vil gerne give jer 1000 kr i rabat" Det er noget den rabat hungrende kunde kan lide. Kunden ved bare ikke at markedsprisen på det tv er 4000 kroner i forvejen, og det er sikkert også den pris de sælger det til på elgiganten.dk Kunden har reelt set ikke sparret noget, men fortæller gladeligt gud og hver mand at de da lige fik 20% i rabat. Rabat kan være mange ting, men med den konkurrence der f.eks er på TV kan du ikke sige at du fik rabat, hvis du alligevel bare betalt markedsprisen. Som ham med projektoren han fik den til 7000 kr selvom den står til 9000 kroner. Det kunne tyde på 2000 kroner i rabat, men det er det ikke da alle andre sælger den til præcis 7000 kroner. Men alligevel føler kunden at han har fået noget rabat. Min pointe er bare at rabat ikke er en skid hver, hvis det ikke er under den markedspris som produktet har på nettet og i andre butikker. Jeg har aldrig Skrevet at jeg fik rabat på projekteren. |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Jeg er forvirret.
|
|||
![]() |
|||
||
![]() |
|||
SVP03
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 34567 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |