recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgiganten rentefrit - nu på tilbud. Aarrh!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elgiganten rentefrit - nu på tilbud. Aarrh!

 Besvar Besvar Side  <1 34567 9>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 08:08
Jeg handler faktisk en del hos LG-ganten, og fra min side er det ikke øgenavne men derimod kælenavne.
Til gengæld er jeg ikke så vild med f.eks. HiFi-snobben, ligesom jeg heller aldrig handler dagligvarer hos Superbæ og Ørma.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 08:38
Når man handler der kan man seriøst ikke forlange service, kender man den vare man vil have er de som regel billigst, hvis de da ellers har tilbuddet / normalvaren på lager!

De der personer i grønne trøjer der går rundt er forsikringsmæglere, de slet ikke ekspedienter, hvis nogen af jer skulle have misforstået det ;) ;)....

Al min småvare elektronik, såsom eksterne harddiske, film, spil, memery sticks osv køber jeg glædeligt derude. Men tjek altid lagerstatus hjemmefra! Slagtilbud har jeg droppet derude, det alligevel aldrig på lager...
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Når man handler der kan man seriøst ikke forlange service, kender man den vare man vil have er de som regel billigst, hvis de da ellers har tilbuddet / normalvaren på lager!

De der personer i grønne trøjer der går rundt er forsikringsmæglere, de slet ikke ekspedienter, hvis nogen af jer skulle have misforstået det ;) ;)....

Al min småvare elektronik, såsom eksterne harddiske, film, spil, memery sticks osv køber jeg glædeligt derude. Men tjek altid lagerstatus hjemmefra! Slagtilbud har jeg droppet derude, det alligevel aldrig på lager...
 
Jeg er uenig med dig i at man ikke kan forlange service. Jeg syntes faktisk El-Giganten har en utrolig god service. De bytter uden problemer næsten alle deres varer indenfor 14 dage og det er altså selvom du har prøvet det.
 
Rådgivningen er så som så, men det er den sku i mange butikker efterhånden. Folk vil ikke betale for det og køber gladeligt deres ting i lavpris butikker, hvilket jeg også selv gør.
 
Jeg har købt mange ting i Elgiganten og har aldrig haft noget at sætte på deres service ifm. reklamation/ombytning af produkter.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af tbbv tbbv skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg undrer mig lidt over at ingen tilsyneladende finder noget skandaløst ved Elgigantens prispolitik i situationer som denne. De har givetvist juraen på sin side, men de bevæger sig absolut på kanten - det er konkret ulovligt f.eks. at reklamere med en pris som værende "kun i denne uge", og så fortsætte med den lave pris bagefter. Jeg mener dette er sammenligneligt - de giver indtryk af at man skal handle nu for at købe på afbetaling uden omkostninger, men i realiteten har det kostet 2000,- ekstra at handle på afbetaling.

Et andet grelt eksempel: Yamaha RX-V 671 var på tilbud for et par uger siden, for 2499,-. Mens der var "rentefri", kostede den 4999,-. Nu er den på tilbud til 2299,-. Hvor rentefrit er det så lige at det er?

Det er helt normal politik for Elgiganten. Hvis man lægger mærke til det, så er priserne altid højere når der er "rentefrit" køb.

Jeg synes det er kraftig vildlende markedsføring og noget forbrugerombudsmanden burde kigge på.

Det er noget af det postulat!
Jeg har lige i sidste uge købt en projektor Epson Projektor EH-TW3200 til knap kr. 7.000,- på rentefri i sidste uge.

At påstå at Elgigantens priser har været højere de sidste 4 uger kræver lidt dokumentation.
Så kan man jo se det på den her måde.
Hvorfor skal kunde 1 give det samme som varen som kunde 2 der nupper det rentefri lån. Der er jo intet der er rentefrit. Så kunde 1 burde da få kontantrabat. Dette generelt set og ikke lige noget med Elgis forhold til priser op og ned.
Jeg køber altid kontant, så rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.
SVP03
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så kan man jo se det på den her måde.
Hvorfor skal kunde 1 give det samme som varen som kunde 2 der nupper det rentefri lån. Der er jo intet der er rentefrit. Så kunde 1 burde da få kontantrabat. Dette generelt set og ikke lige noget med Elgis forhold til priser op og ned.
Jeg køber altid kontant, så rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.
 
Det er en sjov holdning med "Rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.."
Det er så sjovt at være i Elgiganten og betragte det scenarie der hedder "Bønder køber TV". De har udkig på et 42 tommer til omkring 3-4000 kroner i deres tilbudsavis og kommer nu anstigende som om de gør et kæmpe køb. De spørger om rabat, hvilket ekspedienten tydeligvis ikke kan give da det er på tilbud.
 
Men ekspedienten har ofte et andet godt tilbud. Typisk et tv de har prissat lidt højt. Prisen kunne f.eks være 5000 kr. Ekspedienten er venlig og siger "Det her tv er rigtig godt og koster normalt 5000 kr. Men jeg vil gerne give jer 1000 kr i rabat" Det er noget den rabat hungrende kunde kan lide.
 
Kunden ved bare ikke at markedsprisen på det tv er 4000 kroner i forvejen, og det er sikkert også den pris de sælger det til på elgiganten.dk
 
Kunden har reelt set ikke sparret noget, men fortæller gladeligt gud og hver mand at de da lige fik 20% i rabat.
 
Rabat kan være mange ting, men med den konkurrence der f.eks er på TV kan du ikke sige at du fik rabat, hvis du alligevel bare betalt markedsprisen. Som ham med projektoren han fik den til 7000 kr selvom den står til 9000 kroner. Det kunne tyde på 2000 kroner i rabat, men det er det ikke da alle andre sælger den til præcis 7000 kroner. Men alligevel føler kunden at han har fået noget rabat.
 
Min pointe er bare at rabat ikke er en skid hver, hvis det ikke er under den markedspris som produktet har på nettet og i andre butikker.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så kan man jo se det på den her måde.
Hvorfor skal kunde 1 give det samme som varen som kunde 2 der nupper det rentefri lån. Der er jo intet der er rentefrit. Så kunde 1 burde da få kontantrabat. Dette generelt set og ikke lige noget med Elgis forhold til priser op og ned.
Jeg køber altid kontant, så rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.
 
Det er en sjov holdning med "Rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.."
Det er så sjovt at være i Elgiganten og betragte det scenarie der hedder "Bønder køber TV". De har udkig på et 42 tommer til omkring 3-4000 kroner i deres tilbudsavis og kommer nu anstigende som om de gør et kæmpe køb. De spørger om rabat, hvilket ekspedienten tydeligvis ikke kan give da det er på tilbud.
 
Men ekspedienten har ofte et andet godt tilbud. Typisk et tv de har prissat lidt højt. Prisen kunne f.eks være 5000 kr. Ekspedienten er venlig og siger "Det her tv er rigtig godt og koster normalt 5000 kr. Men jeg vil gerne give jer 1000 kr i rabat" Det er noget den rabat hungrende kunde kan lide.
 
Kunden ved bare ikke at markedsprisen på det tv er 4000 kroner i forvejen, og det er sikkert også den pris de sælger det til på elgiganten.dk
 
Kunden har reelt set ikke sparret noget, men fortæller gladeligt gud og hver mand at de da lige fik 20% i rabat.
 
Rabat kan være mange ting, men med den konkurrence der f.eks er på TV kan du ikke sige at du fik rabat, hvis du alligevel bare betalt markedsprisen. Som ham med projektoren han fik den til 7000 kr selvom den står til 9000 kroner. Det kunne tyde på 2000 kroner i rabat, men det er det ikke da alle andre sælger den til præcis 7000 kroner. Men alligevel føler kunden at han har fået noget rabat.
 
Min pointe er bare at rabat ikke er en skid hver, hvis det ikke er under den markedspris som produktet har på nettet og i andre butikker.
Sjovt nok beskriver du El giganten og ikke kunden i dit indlæg.
 
Da jeg ville købe et køleskab på tilbud, fik jeg at vide at det ikke var hjemme......
 
Men.... De havde et andet godt tilbud.
 
Jeg måtte nærmest tvinge sælger til at bestille det hjem til mig.
 
Og da han ikke kunne sælge stikprop med jordforbindelse og forsikring begyndte han at advare mig om købet.
 
Men tråden skal tilbage på sporet.
 
Når man indgår en handel må man rette sig efter de regler/priser der er når handlen bliver indgået.
 
Butikken har ret til at sætte en vare på tilbud når de har lyst.
 
Før trådstarter har forelagt sit problem over for El Giganten et vi ude i gætværk.
 
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så kan man jo se det på den her måde.
Hvorfor skal kunde 1 give det samme som varen som kunde 2 der nupper det rentefri lån. Der er jo intet der er rentefrit. Så kunde 1 burde da få kontantrabat. Dette generelt set og ikke lige noget med Elgis forhold til priser op og ned.
Jeg køber altid kontant, så rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.
 
Det er en sjov holdning med "Rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.."
Det er så sjovt at være i Elgiganten og betragte det scenarie der hedder "Bønder køber TV". De har udkig på et 42 tommer til omkring 3-4000 kroner i deres tilbudsavis og kommer nu anstigende som om de gør et kæmpe køb. De spørger om rabat, hvilket ekspedienten tydeligvis ikke kan give da det er på tilbud.
 
Men ekspedienten har ofte et andet godt tilbud. Typisk et tv de har prissat lidt højt. Prisen kunne f.eks være 5000 kr. Ekspedienten er venlig og siger "Det her tv er rigtig godt og koster normalt 5000 kr. Men jeg vil gerne give jer 1000 kr i rabat" Det er noget den rabat hungrende kunde kan lide.
 
Kunden ved bare ikke at markedsprisen på det tv er 4000 kroner i forvejen, og det er sikkert også den pris de sælger det til på elgiganten.dk
 
Kunden har reelt set ikke sparret noget, men fortæller gladeligt gud og hver mand at de da lige fik 20% i rabat.
 
Rabat kan være mange ting, men med den konkurrence der f.eks er på TV kan du ikke sige at du fik rabat, hvis du alligevel bare betalt markedsprisen. Som ham med projektoren han fik den til 7000 kr selvom den står til 9000 kroner. Det kunne tyde på 2000 kroner i rabat, men det er det ikke da alle andre sælger den til præcis 7000 kroner. Men alligevel føler kunden at han har fået noget rabat.
 
Min pointe er bare at rabat ikke er en skid hver, hvis det ikke er under den markedspris som produktet har på nettet og i andre butikker.
Så har jeg formuleret mig forkert.
Hvis kunde 1 og 2 køber den samme vare men kunde 2 får det rentefrit, har kunde 1 betalt for nogen af omkostningerne ved kunde 2.
Ved da godt at man ikke får rabat hos Elgi.
I din betragtning tager du ikke hensyn til service (Parralel import).
Helt præcist kan jeg ikke se det rimelige i at jeg skal betale det samme for varen som kunden der kan få det rentefrit. Jeg forstår godt situationen på markedet som det er nu at rentefrit er et salgsargument.
SVP03
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så har jeg formuleret mig forkert.
Hvis kunde 1 og 2 køber den samme vare men kunde 2 får det rentefrit, har kunde 1 betalt for nogen af omkostningerne ved kunde 2.
Ved da godt at man ikke får rabat hos Elgi.
I din betragtning tager du ikke hensyn til service (Parralel import).
Helt præcist kan jeg ikke se det rimelige i at jeg skal betale det samme for varen som kunden der kan få det rentefrit. Jeg forstår godt situationen på markedet som det er nu at rentefrit er et salgsargument.
 
Det skal du ofte heller ikke, da du kan finde mange af deres vare som "Internetpris" på deres hjemmeside og få det samme pris, hvis du betaler kontakt.
 
Derudover kommer du jo altid til at betale for nogle ting som du ikke benytter dig af. F.eks tager jeg ikke kaffe ved vareudleveringen det betaler jeg for, jeg bruger ikke toilettet det betaler jeg for, jeg slider ikke på dankort maskinen den betaler jeg for.
 
Sådan vil det jo altid være.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 09:25
Lige nu er jeg ude og skal købe 4 nye TV.
Hvis jeg med disse 3 og det lidt dyrere 4 TV vi skal have, kan få det til samme pris hos den lokale, handler jeg da der.
Skal også bruge vægbeslag til det store samt nogle andre småting.
SVP03
Til top
tbbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbbv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 09:25
FCitat: SVP03

Så kan man jo se det på den her måde.
Hvorfor skal kunde 1 give det samme som varen som kunde 2 der nupper det rentefri lån. Der er jo intet der er rentefrit. Så kunde 1 burde da få kontantrabat. Dette generelt set og ikke lige noget med Elgis forhold til priser op og ned.
Jeg køber altid kontant, så rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.
 
Det er en sjov holdning med "Rabat skal jeg have ellers går jeg et andet sted hen.."
Det er så sjovt at være i Elgiganten og betragte det scenarie der hedder "Bønder køber TV". De har udkig på et 42 tommer til omkring 3-4000 kroner i deres tilbudsavis og kommer nu anstigende som om de gør et kæmpe køb. De spørger om rabat, hvilket ekspedienten tydeligvis ikke kan give da det er på tilbud.
 
Men ekspedienten har ofte et andet godt tilbud. Typisk et tv de har prissat lidt højt. Prisen kunne f.eks være 5000 kr. Ekspedienten er venlig og siger "Det her tv er rigtig godt og koster normalt 5000 kr. Men jeg vil gerne give jer 1000 kr i rabat" Det er noget den rabat hungrende kunde kan lide.
 
Kunden ved bare ikke at markedsprisen på det tv er 4000 kroner i forvejen, og det er sikkert også den pris de sælger det til på elgiganten.dk
 
Kunden har reelt set ikke sparret noget, men fortæller gladeligt gud og hver mand at de da lige fik 20% i rabat.
 
Rabat kan være mange ting, men med den konkurrence der f.eks er på TV kan du ikke sige at du fik rabat, hvis du alligevel bare betalt markedsprisen. Som ham med projektoren han fik den til 7000 kr selvom den står til 9000 kroner. Det kunne tyde på 2000 kroner i rabat, men det er det ikke da alle andre sælger den til præcis 7000 kroner. Men alligevel føler kunden at han har fået noget rabat.
 
Min pointe er bare at rabat ikke er en skid hver, hvis det ikke er under den markedspris som produktet har på nettet og i andre butikker.

Jeg har aldrig Skrevet at jeg fik rabat på projekteren.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

 
Men ekspedienten har ofte et andet godt tilbud. Typisk et tv de har prissat lidt højt. Prisen kunne f.eks være 5000 kr. Ekspedienten er venlig og siger "Det her tv er rigtig godt og koster normalt 5000 kr. Men jeg vil gerne give jer 1000 kr i rabat" Det er noget den rabat hungrende kunde kan lide.
 
Kunden ved bare ikke at markedsprisen på det tv er 4000 kroner i forvejen, og det er sikkert også den pris de sælger det til på elgiganten.dk

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

 Jeg syntes faktisk El-Giganten har en utrolig god service. 

Jeg er forvirret.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2012 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Så har jeg formuleret mig forkert.
Hvis kunde 1 og 2 køber den samme vare men kunde 2 får det rentefrit, har kunde 1 betalt for nogen af omkostningerne ved kunde 2.
Ved da godt at man ikke får rabat hos Elgi.
I din betragtning tager du ikke hensyn til service (Parralel import).
Helt præcist kan jeg ikke se det rimelige i at jeg skal betale det samme for varen som kunden der kan få det rentefrit. Jeg forstår godt situationen på markedet som det er nu at rentefrit er et salgsargument.
 
Det skal du ofte heller ikke, da du kan finde mange af deres vare som "Internetpris" på deres hjemmeside og få det samme pris, hvis du betaler kontakt.
 
Derudover kommer du jo altid til at betale for nogle ting som du ikke benytter dig af. F.eks tager jeg ikke kaffe ved vareudleveringen det betaler jeg for, jeg bruger ikke toilettet det betaler jeg for, jeg slider ikke på dankort maskinen den betaler jeg for.
 
Sådan vil det jo altid være.
Så kan vi jo blive ved Smile
Men jeg køber ikke en fysisk vare i en butik der har rentefri lån uden jeg får noget. Så kan i kalde mig hvad i vil.
SVP03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu