recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgiganten rentefrit - nu på tilbud. Aarrh!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elgiganten rentefrit - nu på tilbud. Aarrh!

 Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 15:41
OT (tror jeg): Hvordan kan kødet hos slageren være bedre end hos SuperBest/Fakta og senere i samme sætning er det samme kvalitet? Med alt det lort Bilka sælger (div. restpartier) vil der ikke være mange "ordentlige" sko tilbage hos en skoforhandler, hvis de sko som over de sidste 3-4 år er blevet solgt i Bilka blev pillet væk fra hylderne...
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 18:19
Skrive fejl :-)

Og du tror ikke en skofortning så bare ville bestille mere?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2012 kl. 19:27
Meget hyggeligt at genoplive en tråd fra juni.
 
Gad vide om trådstarter har fået sit tv?Big smile
Til top
Beno Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2012 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Meget hyggeligt at genoplive en tråd fra juni.
 
Gad vide om trådstarter har fået sit tv?Big smile
 
Deeet har hanWink; fik besked en lille uge efter, at det var kommet. Og tro mig, det spiller bare! Clap
Philips 55" 3D 55PFL5527T

Pioneer DVR-520H

Panasonic EX78

PS3 320 GB

Wii

Til top
N! Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 11:01
Jeg tillader mig lige at hoppe med på denne tråd, da den har relevans for min egen situation Smile
 
Jeg købte også et ES8005 65" over rentefrit og fik det ca 3-4 uger. Ved et tilfælde faldt jeg over at dagsprisen stod til 21209,- (normalt 25240,-) på nettet og kontaktede dem straks da jeg endnu ikke havde modtaget TV! De tjekkede op på det og tilbød mig efter lidt kamp at jeg kunne købe det kontant til den pris, men ikke over rentefrit da det kun gjaldt butikspriser (den er vist også god nok)
 
Til sagen:
Vi bestilte også en iMac 27" af late 2011 modellen som ikke var på lager PT (de nye var annonceret, så Apple var selvfølgelig stoppet prod af denne model) men de oplyste mig i butikken at de fik den hjem løbende og fik også en ordre bekræftelse på den (det var den model jeg var interreseret i, da jeg kunne modde den kontra den nye late 2012).
 
Da jeg ikke havde hørt noget et stykke tid kontaktede jeg dem hvorpå de oplyste mig at de var fordi de afventede den nye model, til mig. Dog uden de havde informeret mig om dette og levering mm. Confused
Det resulterede i en diskussion med en butiks assistent omkring prisen da jeg VIDSTE prisen ville lande på de 15.999,- for den NYE iMac model som er tilsvarende den gamle jeg bestilte til 14.600,-
 
Han sagde kontant at jeg ville komme til at betale differencen på de 1400,- når den nye kom, hvis prisen landede på 15.999!
 
Mit spørgsmål er her: Kan det være rigtig jeg skal betale difference, for at de skal give mig et tilsvarende produkt, da de ikke kan levere det jeg har en ordre på?
 
Det nægter jeg simpelthen, da jeg også selv skulle tage aktion på hvad der overhovedet skete i sagen! Havde de bare leveret en tilfældig model når de kom på lager, hvis jeg ikke selv tjekkede op på det!
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 11:13
Du må have et stykke papir hvor der står hviken model du har bestilt.
 
Prisen skulle også gerne fremgå.
 
Kan de ikke levere er det bare ærgeligt.
 
Selvfølgelig skal du ikke betale 1400,- hvis du ikke vil.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 11:19
Hvis ikke de kan levere det du har en ordrebekræftelse på, så må de annulere handelen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
N! Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 12:21
Jeg er med på jeg blot kan annulere handlen - men vi er jo interreseret i den iMac Smile
 
Jeg syntes bare det er ringe de ikke kan levere den model jeg har bestilt og kræver jeg betaler differencen på den nye model.
Har jeg ikke krav på tilsvarende eller bedre? Den nye model, er jo tilsvarende min gamle. Så må de æde differencen for at gøre kunden glad!
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af N! N! skrev:

Har jeg ikke krav på tilsvarende eller bedre?


Det tvivler jeg på. Det er vel kun i reklamationssager, hvor det indleverede udstyr skal udskiftes og ikke kan repareres.

Du har bestilt en vare, som de ikke længere kan skaffe, og så er der vel ikke meget mere i det.
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boffer24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 13:12
Et fif til dem som havner i deres rentefri/ derefter på tilbudsfælde:

Jeg købte et 65vt30 via deres rentefri ordning. Jeg får det hjem og tre dage senere falder det 5k. Jeg ringer ind og brokker mig men de siger at der ikke er noget og gøre.

Jeg går derefter ned i butikken og siger at jeg godt vil benytte mig af min returret og få pengene tilbage. Det får jeg af vide at jeg ikke kan da pengene kommer fra express bank men at han kan give mig et tilgodebevis på beløbet :-)

Vi bliver så enige om at jeg bare nøjes med de 5k mod at beholde det fjernsyn som jeg allerede har fået.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af N! N! skrev:

Jeg er med på jeg blot kan annulere handlen - men vi er jo interreseret i den iMac


Så må i betale for den.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
N! Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af N! N! skrev:

Jeg er med på jeg blot kan annulere handlen - men vi er jo interreseret i den iMac


Så må i betale for den.

Klaus
 
iMac er bestilt via deres express bank rentefrit lån - kan vi stadig annulere ordren og få nedskrevet det låne hos Express bank så vi kun står med TV't?
 
Nu er jeg 100% forberedt på de sagtens vil annulere iMac, men dog kun give mig et tilgodebevis på beløbet så jeg kan købe andet hos dem, MEN
 
Hvordan står jeg juridisk?
Jeg har bestilt en iMac jeg ikke kan få og har endnu ikke afhentet varen - nogle eksperter her eller skal man give forbrugerrådet et ring inden jeg smutter over i Elgiganten?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu