Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Notfast
Guld medlem
Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
|
Sendt: 28-August-2010 kl. 01:19 |
Nemlig at give sine skatte penge til sådan nogle klaphatte, så er man godt nok for dum.
Lær det, handel ikke ved ELgiganten!
|
.....
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Thorslund
Bruger
Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Point: 122
|
Sendt: 28-August-2010 kl. 09:14 |
Notfast skrev:
Nemlig at give sine skatte penge til sådan nogle klaphatte, så er man godt nok for dum. |
Er du fuld eller synes du bare sådan en kommentar er passende? Jeg har købt mange ting i Elgiganten uden problemer. Jeg vil ikke betegne mig selv som dum. Dog købte jeg ikke tingene for skattepenge. Jeg ved ikke om det har betydning for om man er dum eller ej.
|
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7124
|
Sendt: 28-August-2010 kl. 09:27 |
Notfast skrev:
Nemlig at give sine skatte penge til sådan nogle klaphatte, så er man godt nok for dum.
|
Tror vi er mange der har handlet i ELgiganten !!!1
Og så er man pludselig: DUM
Meget upassende kommentar syntes jeg
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 28-August-2010 kl. 10:28 |
Elgiganten er hverken værre eller bedre end de øvrige butikker. De er altid friske på at prutte om priserne når jeg handler hos dem, og det oplever jeg f.eks. ikke i Fona og Expert.
|
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
|
Sendt: 28-August-2010 kl. 10:58 |
@ Solkongen
Jeg havde for nogen tid siden en lignende sag med getmore.dk. Jeg havde købt et kamera hvor der skulle have fulgt en flash med. Jeg fik kun kameraet, men det fulde beløb blev trukket på min konto. Først ville getmore have at jeg sendte kameraet tilbage, da de ikke ville eftersende den flash der skulle have fulgt med. Det gik jeg med til. Problemet var bare at jeg aldrig modtog hverken et nyt kamera eller en flash, på trods af at de stadig reklamerede med at have varerne i deres sortiment.
Jeg endte med at måtte have hjælp fra e-handelsfondens jurister. Som jeg husker det, skrev e-handelsfonden at jeg havde ret til at modtage de varer jeg havde bestilt og betalt for. Getmore kunne ikke bare hæve handelen, når nu de havde taget betaling for varerne og stadig havde dem i deres sortiment. Der var jo ikke tale om at de ikke kunne levere, snarere at de ikke ville levere.
Jeg fik endda at vide at kunne have købt den pågældende flash i en anden forretning og forlangt at getmore skulle betale, hvis getmore ikke selv ville/kunne levere. Den mulighed undlod jeg at benytte, da jeg følte mig ret sikker på at det ville blive noget forbandet bøvl at få pengene ud af getmore.
Jeg fik dog aldrig mine varer. Efter juristen havde kontaktet getmore på mine vegne gik pengene ind på min konto, og jeg lod så sagen ligge der, da jeg ikke gad at have mere med getmore at gøre. Jeg hørte aldrig et ord fra getmore så jeg ved ikke hvorfor de ikke ville sende varerne.
Jeg tror sammenlagt jeg brugte omkring 10-15 timer på at skrive lange mails både til e-handelsfonden og getmore og alligevel endte jeg bare med at få mine penge til bage i stedet for de varer jeg havde bestilt, på trods af at jeg faktisk havde ret til at få varerne.
Det man kan lære af det er at man ikke altid får det man har ret til. Det er ofte så besværligt at kræve sin ret at man i sidste ende er bedre tjent med at handle et sted hvor der ikke er noget bøvl og hvor kunderne bliver behandlet ordentligt.
Når det så er sagt vil jeg opfordre dig til at forlange at få dit tv og til den aftalte pris, da det efter hvad jeg kan forstå, er din ret.
tvkartoffel
Redigeret af tvkartoffel - 28-August-2010 kl. 11:22
|
Notfast
Guld medlem
|
Sendt: 28-August-2010 kl. 18:18 |
Ja, at man dum, eller så vælger man bare bevist at udlade faktumet om at man undergraver den danske model og det danske samfund ved at handle med dem.
Kun til gavn for egen kort fristet egoisme.
Elgiganten har dårlige arbejdsvilkår for de ansatte, betaler ikke skat i danmark og man høtr tit om folk som har problemer med dem. Men på grund ft de ulige vilkår, så har en seriøs dansk butik svært ved overleve i danmark.
Kort fortælling: Jeg har lige købt ovn, vaskemaskine, opvaskemaskine og tørretumbler ved den lokale Elektrikker og sparet knap 900kr i forhold til Elgigantens billigste tilbud fra deres kundecenter, som igen var 800kr under deres "internet pris" - selv om de fik tilbudet forlagt så kunne de ikke være med, men jeg sparede 1700kr i forhold til elgigantens "internet pris".
Handel lokalt, det betaler sig for alle.
|
.....
|
ridderdk
Guld medlem
Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
|
Sendt: 28-August-2010 kl. 18:40 |
Notfast skrev:
Kort fortælling: Jeg har lige købt ovn, vaskemaskine, opvaskemaskine og tørretumbler ved den lokale Elektrikker og sparet knap 900kr i forhold til Elgigantens billigste tilbud fra deres kundecenter, som igen var 800kr under deres "internet pris" - selv om de fik tilbudet forlagt så kunne de ikke være med, men jeg sparede 1700kr i forhold til elgigantens "internet pris".
Handel lokalt, det betaler sig for alle.
|
Er du så osse dum?, eftersom du prøver at forhandle med Elgiganten
|
bomndk
Super bruger
Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
|
Sendt: 28-August-2010 kl. 18:40 |
Så du forsøgte altså at handle med Elgiganten - men de var bare ikke billige nok. Konklutionen må så være at din sjæl er til salg for ussel mammon.
|
Mvh Bo
|
Notfast
Guld medlem
|
Sendt: 28-August-2010 kl. 18:48 |
Hvor jeg skrev jeg at jeg forsøgte at handle med dem? Hver venligt at angive jeres anklage.
Jeg ville skam bare se om de nu var så billig(st) som de går og fortæller alle.
Og som det ser ud til herinde så hopper i på den......
Det korte og det lange er, at det er de ikke.
|
.....
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 28-August-2010 kl. 19:10 |
Hvem hopper på hvad? Under alle omstændigheder går en lille forhandler rabundus, hvis han skal konkurrere med de store kæder. Det holder han ikke til i længden
Og hvad angår skattebetaling i DK, så er det et anliggende for Folketinget, ikke forbrugerne ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
|
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6676
|
Sendt: 29-August-2010 kl. 09:49 |
Solkongen skrev:
Jeg har købt et Samsung tv til 2500 inkl. levering på elgigantens hjemmeside. [...] Jeg har både fået ordrebekræftigelse og kvittering og de har trukket pengene allerede.
Har de ret til ikke at sælge til mig og hvordan skal jeg forholde mig?
|
Er du sikker på at du har fået en ordrebekræftigelse? Nu har jeg læst Elgigantens forretningsbetingelser, og der står at Elgiganten ikke sender ordrebekræftigelsen på mail, men den bliver sendt sammen med varen. Den mail man får efter bestiling er ikke en ordrebekræftigelse, men bare en mail på at Elgiganten har fået bestilingen. Men så forstår jeg ikke hvordan Elgiganten kan trække pengene på forhånd, hvis de ikke vil levere. Elgiganten har e-mærket, så det er måske en idé at skrive til e-handelsfonden om dit problem.
(Men det er vel hvad man kan vente sig fra et firma, der bøjer alle love og regler til det yderste).
|
Venlig hilsen KB
|
tbbv
Bruger
Oprettet: 04-Juli-2007
Point: 150
|
Sendt: 29-August-2010 kl. 10:24 |
Notfast skrev:
|
Jeg er da ked af, et du kalder mig dum.
Man er vil ikke dum hvis man kan give sine skattepenge til Elgiganten og få varer retur, i stedet for et give dem til Skattefar:-). Ved du hvordan man gør det? Er der en vejledning på Skat.dk?
Pjat, du skal have lov til at have din mening, hatten af for det.
Hvis man tager Elgiganten for hvad det er, kan jeg ikke se de store problemer i at handle i Elgiganten. Jeg har aldrig haft problemer med reklamationer eller returnering af produkter.
Deres 14 dages returet for produkter man har lov at prøve er ret unik for en fysisk butik. Det er bare nemmere, at tage ud til Elgiganten, købe og prøve et produkt, hvis man ikke er tilfreds, kan man aflevere varen i butikken og få pengene med det samme. Problemet for mig er, at jeg alt for sjældent returnere produkterne:-)
Hvis man har smidt sin bon/faktura væk, laver dit fluks en ny til dig.
Det er yderst sjældent, at jeg ikke kan prutte prisen ned i niveau med "indernettet" . Jeg tror en del af deres nye "koncept" er, at de vil have en handel, ligegyldigt hvad, bare de ikke taber penge.
Om din behandler deres ansatte bedre eller dårligere end andre, er svært at udtale sig om. Kostruktionen hvor de ikke betaler skat i DK, er de ikke ene om. Så længe de driver deres forretning inden for dansk lov, kan jeg ikke se problemet.
Mvh En dum mand, der ind i mellem handler i Elgiganten.
|