recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Email fatalt nede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Email fatalt nede

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Roland: Jeg forstår ikke du peger det tilbage på mig, vi sad jo i præcis den samme situation, altså på hendes maskine og hendes log-in virkede men ikke mit. Altså har det ikke med min maskine eller min XP at gøre.

Kandersen: Jeg får ingen skriftlig besked, kun beskeden Fejl, eller log-in mislykkedes.

Og ja, jeg vil ringe i morgen da det ikke tyder på de gider svare i dialogboxen. Måske har supporterne travlt med at rydde op efter kabelTV sabotagen 1. nytårsaften.

Tjoh - det har du jo ret i. Var vist lidt for hurtig på tasterne. Wink
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 22:05

Kandersen: Jeg får ingen skriftlig besked, kun beskeden Fejl, eller log-in mislykkedes.

Det kunne også indikere, at du skriver forkert brugernavn eller adgangskode.
Hvis der findes en procedure for at få nyt pw, så ville jeg afprøve den. Problemet i det her tilfælde er, at du risikere at nyt pw bliver sendt til den mail du ikke kan modtage. 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 22:06
Kom lige til at tænke på:

Prøv for sjov skyld bevidst at skrive forkert brugernavn/pw. Og se om ikke du får samme besked fra den webmail..

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 22:19
Og du er helt 100 på at din computer ikke er blevet kompromitteret og har sendt læssevis af mails ud i dit navn, via din mailkonto, der efterfølgende er blevet spærret?
Det kunne være derfor du fik de mails du beskriver i første indlæg.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 05-Januar-2017 kl. 22:20
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2017 kl. 23:23
KlausDM:

Interessant teori. Hvis min mailkonto var blevet spærret havde jeg - måske - fået besked om det. Men hvis den er ville min nabo ikke have kunnet sende en mail til min adresse uden at få den retur, vel?
I øvrigt har jeg Avast Professionel samt firewall og en helt opdateret Firefox så det burde kunne lade sig gøre.

Kandersen: Jeg har haft det samme password og e mail i årevis og det virkede fint nytårsaften. Og webmail virkede flere dage efer! Men så virker det pludseligt ikke, selvom jeg intet har gjort??? Jeg prøvede at skrive forkert password og så fik jeg samme besked.
Jeg måber og raser, men tak for jeres engagement :-)

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 01:20
Jeg har nu med rædsel set dette:

https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/digitale-tjenester/mailsikkerhed-hvad-goer-du-hvis-din-mail-er-hacket

Hvordan opdager du din mail er hacket?

Mails fra venner og bekendte, der fortæller, at de har modtaget mærkelige mails fra dig, er et sikkert tegn på, at din mail er blevet hacket. (det er nu ikke tilfældet)

Spammails i voldsomme mængder kan også være et tegn på, at noget er galt, og hvis du opdager, at mails er slettet (ikke hos mig) eller anden mærkelig aktivitet, så gå ud fra, at nogen kan have hacket din mail.

Passer desværre på mig så jeg skal i action. Har allerede scannet min pc og skal ændre password.

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 13:14
Morten - Du er lige nødt til at præcisere, for jeg er noget forvirret nu:

A: Kan du modtage mails (uanset hvilken slags mails det er) i din outlook? (JA/NEJ)
Hvis JA, så er du IKKE spærret på nogen måde. Dit brugernavn og PW virker også som det skal. 
Tjek derefter på webmail og vær 110% sikker på dit brugernavn/pw.

Hvis det ikke virker på Webmail så er der 2 muligheder:
1. Du skriver forkert brugernavn/pw. (husk på, i din outlook har du den til at gemme dine oplysninger. Det er set før at folk glemmer deres oplysninger, specielt hvis de har haft rettet det. Det er hagen ved at lade systemet huske på det).
2. Webmail delen har et problem med dit brugernavn/pw, og det skal din leverandør/mail udbyder fixe. 

I 97% af tilfælde (siger jeg med rimelig stor erfaring inde for netop det her), der er det pkt 1 som er årsagen. Om du selv har ændret, og du husker forkert, eller din mail konto er blevet hacket, det er ligegyldigt. Pointen er at brugernavn/pw ikke stemmer overens med det som det skal være. Bed din mail udbyder om nyt pw, (IKKE!!! nyt brugernavn). 

B: Kan du IKKE modtage mails (uanset hvilken slags mails det er) i din outlook? (JA/NEJ).
Hvis NEJ, så er vi tilbage til dit brugernavn/pw igen. Men nu KAN det evt skyldes at din mail udbyder har spærret for dig, hvis du har (ubevidst) sendt voldsomt mange spam mails ud). Din mail udbyder vil (såfremt det er tilfældet) blokere dit brugernavn og password, så du slet ikke kan komme til at sende/modtage mails. Der er en lille chance for, at de kun har blokeret for at du kan sende mails, men det er ikke et typisk scenarie. Under alle omstændigheder skal du igen have fat i din mail udbyder.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 13:28

Kære alle
Tak for svar. Jeg var i få dage inden nedbruddet udsat for de mange spammails. Jeg bruger både comx webmail, og den som Dansk Kabel Tv har lavet.

Faldt lige over den her sætning du skrev tidligere...
Hvor mange webmails bruger du?

Som jeg læser det, så lyder det som 2 forskellige herover. 
Det er ikke normalt at bruge mere end een webmail server. Webmail interfacet er som regel integreret op imod den egentlige mail-server og dennes oplysninger om brugerne, (dvs de bruger samme database). Jeg kan ikke mindes jeg nogensinde har set den mulighed med to forskellige webmail interfaces til samme mail-server, ikke offentligt ihvertfald. Rent teknisk kan det sagtens lade sig gøre, men det er unødigt og upraktisk. Det ville være en løsning man tilbød i begrænset periode, hvis det ene system (firma) er ved at overtage den andens server forpligtigelser. Ellers kan jeg ikke se meningen med det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 20:20
Kandersen: tak for dine mails og dit engagement.

Nu fik jeg svar fra internetsupportene; de har ændret passwordet så der ikke længere kommer de mærkelige mails. Jeg tror min mail var blevet hacket så den stod og sendte spam ud fra min mail.  Det vil også forklare de mange returmails jeg fik. Samtidtig kan passwordet være blevet ændret af hackerne så jeg ikke kunne komme ind.

Nu har jeg dybdescannet min pc og der blev ikke fundet noget alvorligt snask. Samtidig kan jeg læse webmail (comx) til min gamle mp55 adresse og vil nu justere min outlook så jeg kan få mail i postkassen som sædvanlig.

Hvis jeg får problemer igen skriver jeg tilbage om det.

Hilsen Morten

Morten

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 20:33
Nu ved du, hvorfor det er vigtigt at få din Windows XP skiftet ud........

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 20:52
KlausDM

Ja, jeg skal skifte til noget nyere, men min maskine er fra 2009 så jeg tror først det vil ske når den står af. I øvrigt kan alle jo blive hacket, se bare balladen om russiske hackere i forbindelse med valget derovre.
I øvrigt også tak til dig, du fik mig på den tanke om hacking på min pc.Clap

Hilsen Morten

Morten

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2017 kl. 23:29
Hej Kandersen

Bare for forståelsens skyld:

ComX var det selskab vores boligforening valgte at bruge da vi i sin tid skulle have indlagt fiberkabler og opsat routere. De blev overtaget eller solgt til TDC/YouSee sidste år, men de har åbenbart valgt at den gamle comx webmail stadig skulle fungere, og det gør den så. Samtidig har de så deres egen serviceside hvor man også kan logge på sin webmail. De udrydder nok snart comx delen men så længe der er noget der virker så pyt.

Dansk Kabel TV er et datterselskab under YouSee/TDC og deres supportere kan nok deres kram, men de er ikke eksperter i at forklare hvad de laver, formulere sig eller hvornår de har tid til det.

Så derfor har jeg to webmails at vælge mellem og heldigvis virker de begge nu.

Fortsat godt nytår
Smile

Morten

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu