recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En aftale er en aftale
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En aftale er en aftale

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

det er sku' for besværligt..

er det for besværligt at smide nogle mønter afsted via mobile pay..?

Redigeret af strecker - 30-Oktober-2015 kl. 09:03
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 08:47

egentligt tror jeg at det er pga. ordet "BUD"...

 
da man byder på en vare, så er man jo ikke selv sikker på man får den, så man føler reelt ikke man indgår en købsaftale, hvilket så også gør den anden vej, at man ikke føler sig 100% forpligtet af sig.
 
har da også set utallige tråde hvor folk har måtte "gen auktionere" sin item fordi folk er hoppet fra.
 
for mig er det vel bare normalen hvis man vil sælge brugte varer, og derfor jeg sjældent gør det.
 
kan huske en anden ting der irriterede mig, var jeg smækkede en CRT monitor (lige da fladskærme kom) til salg på noget kollegienet, en SUPER dyr professionel monitor, som blev solgt billigt.
 
Personen tog kontakt til mig, og vi lavede en aftale, hvis varen stod perfekt. og jeg stod 100% på prisen og det vidste han.
 
så tropper idioten op på min adresse med 2 venner, og ser skærmen, den står perfekt, og så skal han lige krejle.. HAN havde ikke lige det fulde beløb i lommen, og ville derfor kun give det han havde..
 
Så fik han pænt vist døren, og sjovt nok så fandt han pengene.. HADER krejlere som altid lige skal have den sidste 50´er ud af noget.. og så står og spille hellig med... "JAMEN det er jo kun en 50-100kr"
Til top
Among Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2010
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Among Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 09:04
Hvis ikke et bud er bindende, hvilken værdi har et bud så?

Der er da ikke meget ved en auktion, hvor folk kan frafalde deres bud efter forgodtbefindende. Hvis folk i praksis opfatter et bud som noget, der ikke er bindende, så har folk misforstået noget.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 10:04
Jeg har også været ude for, at én sprang fra 10 min inden et højttalerkøb fordi han fandt ud af, at de var for store. Vi havde haft aftalen om afhentning en uge. Flot :)

Ellers er jeg helt enig med RasmusDC: Det er simpelthen så nærigt, at man står og siger man ikke vil give det aftalte beløb. Jeg kan blive så irriteret at jeg har lyst til at annullere salget fuldstændig selvom den sidste 50'er kommer op alligevel.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 10:18
se der havde det jo været rart med et depositum, så man fik lidt for at holde på højttalerne i en uge, og evt være gået glip af andre potientielle købere..!


Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

se der havde det jo været rart med et depositum, så man fik lidt for at holde på højttalerne i en uge, og evt være gået glip af andre potientielle købere..!

Der er da ingen der gider at betale for det, enten vil du sælge/vente en uge - ellers vil du ikke og så er det jo bare at sige at folk er vekommen til at købe næste uge, hvis ikke det er solgt inden (Og så eventuelt sende dem en besked hvis det er solgt).
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har også været ude for, at én sprang fra 10 min inden et højttalerkøb fordi han fandt ud af, at de var for store. Vi havde haft aftalen om afhentning en uge. Flot :)

Ellers er jeg helt enig med RasmusDC: Det er simpelthen så nærigt, at man står og siger man ikke vil give det aftalte beløb. Jeg kan blive så irriteret at jeg har lyst til at annullere salget fuldstændig selvom den sidste 50'er kommer op alligevel.

Den har jeg også været ude for. Kom for at hente et stykke udstyr til en aftalt pris, da den pågældende ankom var dennes pris pludselig faldet med 1000 kr. Jeg viste den pågældende udgangen - farvelSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

se der havde det jo været rart med et depositum, så man fik lidt for at holde på højttalerne i en uge, og evt være gået glip af andre potientielle købere..!

Der er da ingen der gider at betale for det, enten vil du sælge/vente en uge - ellers vil du ikke og så er det jo bare at sige at folk er vekommen til at købe næste uge, hvis ikke det er solgt inden (Og så eventuelt sende dem en besked hvis det er solgt).

det er jo ikke det der er humlen..
køber laver en fast aftale omkring afhentning, og bliver væk..
er det fair.?
selvfølgelig skal folk da betale for at bryde en aftale..

sådan forgår det overalt i verden, både hos rejse bureau, hos lægen / tandlægen, og alle andre forretninger..
når du laver en aftale, betaler du et depositum.. bryder du så aftalen er depositum tabt..
det er fair.! og som skrevet tidligere så tænker folk mere rationelt og uegoistisk  når der er penge i luften..






Redigeret af strecker - 30-Oktober-2015 kl. 10:31
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 10:33
Jeg har åbenbart været heldig, er aldrig blevet brændt af, af en køber.

Jeg har købt en del (ikke kun hifi udstyr) og handler altid om prisen......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg har åbenbart været heldig, er aldrig blevet brændt af, af en køber.

Jeg har købt en del (ikke kun hifi udstyr) og handler altid om prisen......


Klaus
Det er fint at handle om prisen, men har man handlet om det og sagt "Super, jeg kommer i dag og henter" og så begynder at handle igen når man står der, så er det usselt. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 16:17
Hvis man har aftalt en fast pris, har man aftalt en fast pris.
Men har man ikke det, så kan der handles. Jeg er trods alt jyde.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4419
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2015 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis man har aftalt en fast pris, har man aftalt en fast pris.
Men har man ikke det, så kan der handles. Jeg er trods alt jyde.....

Klaus

Man aftaler prisen inden man møder op. Alt andet er at spilde folks tid.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu