|
En aftale er en aftale |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Redigeret af strecker - 30-Oktober-2015 kl. 09:03 |
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
|
egentligt tror jeg at det er pga. ordet "BUD"... da man byder på en vare, så er man jo ikke selv sikker på man får den, så man føler reelt ikke man indgår en købsaftale, hvilket så også gør den anden vej, at man ikke føler sig 100% forpligtet af sig. har da også set utallige tråde hvor folk har måtte "gen auktionere" sin item fordi folk er hoppet fra. for mig er det vel bare normalen hvis man vil sælge brugte varer, og derfor jeg sjældent gør det. kan huske en anden ting der irriterede mig, var jeg smækkede en CRT monitor (lige da fladskærme kom) til salg på noget kollegienet, en SUPER dyr professionel monitor, som blev solgt billigt. Personen tog kontakt til mig, og vi lavede en aftale, hvis varen stod perfekt. og jeg stod 100% på prisen og det vidste han. så tropper idioten op på min adresse med 2 venner, og ser skærmen, den står perfekt, og så skal han lige krejle.. HAN havde ikke lige det fulde beløb i lommen, og ville derfor kun give det han havde.. Så fik han pænt vist døren, og sjovt nok så fandt han pengene.. HADER krejlere som altid lige skal have den sidste 50´er ud af noget.. og så står og spille hellig med... "JAMEN det er jo kun en 50-100kr"
|
||
![]() |
||
Among ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-September-2010 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 501 |
|
Hvis ikke et bud er bindende, hvilken værdi har et bud så?
Der er da ikke meget ved en auktion, hvor folk kan frafalde deres bud efter forgodtbefindende. Hvis folk i praksis opfatter et bud som noget, der ikke er bindende, så har folk misforstået noget. |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Jeg har også været ude for, at én sprang fra 10 min inden et højttalerkøb fordi han fandt ud af, at de var for store. Vi havde haft aftalen om afhentning en uge. Flot :)
Ellers er jeg helt enig med RasmusDC: Det er simpelthen så nærigt, at man står og siger man ikke vil give det aftalte beløb. Jeg kan blive så irriteret at jeg har lyst til at annullere salget fuldstændig selvom den sidste 50'er kommer op alligevel.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
se der havde det jo været rart med et depositum, så man fik lidt for at holde på højttalerne i en uge, og evt være gået glip af andre potientielle købere..!
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
|
Der er da ingen der gider at betale for det, enten vil du sælge/vente en uge - ellers vil du ikke og så er det jo bare at sige at folk er vekommen til at købe næste uge, hvis ikke det er solgt inden (Og så eventuelt sende dem en besked hvis det er solgt).
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Den har jeg også været ude for. Kom for at hente et stykke udstyr til en aftalt pris, da den pågældende ankom var dennes pris pludselig faldet med 1000 kr. Jeg viste den pågældende udgangen - farvel
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
|
det er jo ikke det der er humlen.. køber laver en fast aftale omkring afhentning, og bliver væk.. er det fair.? selvfølgelig skal folk da betale for at bryde en aftale..
sådan forgår det overalt i verden, både hos rejse bureau, hos lægen / tandlægen, og alle andre forretninger.. når du laver en aftale, betaler du et depositum.. bryder du så aftalen er depositum tabt.. det er fair.! og som skrevet tidligere så tænker folk mere rationelt og uegoistisk når der er penge i luften.. Redigeret af strecker - 30-Oktober-2015 kl. 10:31 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
|
Jeg har åbenbart været heldig, er aldrig blevet brændt af, af en køber.
Jeg har købt en del (ikke kun hifi udstyr) og handler altid om prisen...... Klaus |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Det er fint at handle om prisen, men har man handlet om det og sagt "Super, jeg kommer i dag og henter" og så begynder at handle igen når man står der, så er det usselt.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
|
Hvis man har aftalt en fast pris, har man aftalt en fast pris.
Men har man ikke det, så kan der handles. Jeg er trods alt jyde..... Klaus |
||
![]() |
||
|
Man aftaler prisen inden man møder op. Alt andet er at spilde folks tid.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |