|
En bizar oplevelse i Elgiganten |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | |
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6195 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-December-2015 kl. 16:19 |
Her i dag bestilte jeg en OLED-fladskærm til afhentning i CollectStore
Jeg tog glad bussen til Elgiganten (ville tage taxa hjem med skærmen), bevæbnet med mit dankort Så siger ekspedienten, at han skal se billed-id ved køb over 4000 kr. Jeg har kun mit dankort og siger, at det er helt nyt for mig Så beder han om mit CPR-nummer: Det skal han (siger han) ved køb af meget dyre varer (14K er da en slat, men ikke voldsomt meget) Så jeg går derfra uden fladskærm og pænt forundret Har I oplevet noget i den stil? Hvis jeg ender med at købe den, bliver det helt sikkert ikke der |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Kasper Jensen
Guld medlem Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmmm, har jeg aldrig oplevet.
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det må være en sikring mod kort svindel, men det er da ikke noget man har hørt om før fra den forhandler. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sådan er det i mange forretninger. Typisk kræves underskrift kontrol med check bagpå betalings kort ved køb over 4000, og billed id over 15.000.
|
|
quarkir
Guld medlem Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1560 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det med billed ID har jeg set og hørt mange steder, normalt ved beløb over 4000,- Men jeg kan ikke se hvad de skal med dit CPR nr.
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan jeg heller ikke, medmindre man kan bevise at det er det rigtige, det er jo nemt at opgive et falsk CPR når det ikke kan verificeres. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4112 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det har der nu står i lang tid hos Elgiganten, at man skal vise billed ID, hvis man køber over et beløb.
Dette hænger sammen med dækningsgarentien på dankort. Jeg mener den er på 3.000 kr. Så hvis der ikke er dækning, så hænger butikken selv på beløbet over dækningsgarentien. Så derfor vil de gerne være sikre på, hvem de sælger til. |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7077 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sådan har det været længe hos Giganten.
Intet problem for mig. |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Så bruger man f.eks bare et MasterCard i stedet for. Da det jo er et rigtigt kreditkort. (Også i DK). |
|
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6195 |
Funktioner
Tak(0)
|
Altså er det nemmere at bestille via internettet og få det leveret til gadedøren
Selv om potentialet for netsvindel er meget større |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis man er oprettet i deres it system som kunde, er det vel lettere. Har efterhånden købt så meget hos dem. Opgir bare mit tlf nr ved kassen, og så kan de se alle mine data, og sikkert også cpr nr, da jeg købte min første iPhone der.
Redigeret af Kampus - 30-December-2015 kl. 16:58 |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja der sender Netz en kode på sms der skal aktiveres før handlen er afsluttet. |
|
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |