|
En bizar oplevelse i Elgiganten |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er på samme måde der hvor jeg normalt køber, og har gjort det i mange år, der spørges ikke om noget, de ved hvem jeg er. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg har aldrig givet CPR nummer ud ved køb af en telefon. ![]() Der er meget udførlige regler ved opbevaring af CPR nummer og dem tvivler jeg på Elgiganten er i stand til overholde. Så måske skulle man bare anmelde dem for brud på persondataloven. Ved opbevaring af CPR nummer gælder følgende:
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
sodaha ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 397 |
Her er en artikel om det
http://www.business.dk/diverse/butikskaeder-til-kamp-mod-svindel-med-dankort |
|
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012) |
|
![]() |
|
Lars_M ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2011 Sted: København, DK Status: Offline Point: 177 |
Bilka har krævet id i årevis ved store dankort beløb. Kan ikke huske de præcise beløbsgrænser.
|
|
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er jo mange år siden at der var billede på et kort. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Cyberguyen@ Nej ikke for at købe en tlf, men for at oprette det abonnement der skulle bruges sammen med, for at få rabatten på tlf.
|
|
![]() |
|
peter44 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2015 Sted: nykøbing f Dk Status: Offline Point: 4 |
Bankerne garanterer kun de første 4000 kr, derfor kræver forretningerne billed ID f.eks kørekort. Selvom man er registreret i forretningen er det jo stadig uden billedlegitimation derfor .
|
|
![]() |
|
pjonassen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 154 |
Nu er man jo i Danmark ikke forpligtigede ved lov at skulle være i besiddelse af nogen form for billede-id. Ikke engang politiet har krav på billede-id (med mindre selvfølgelig at man er fører af et køretøj). Det samme gør sig gældende med de sidste fire cifre i CPR-nummeret - ikke engang Politiet.
|
|
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055 Marantz 7007 Focal Sib XL |
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
Nææ, men Elgiganten er jo så også i sin gode ret til at nægte at lave handlen, hvis de vurdere risikoen er for høj. Kan ikke se det bizare i denne oplevelse. Det er selvfølgelig super ærgerligt men, hvis jeg havde haft en butik havde jeg da gjort det samme. De gør det jo ikke for at genere, men blot for at undgå svindel. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Den gang man havde billede på Dankortet var alting lettere.
Hver gang jeg var i udlandet, så syntes butikker/restauranter altid at det var supersmart at man med det samme kunne redegøre for kortindehaveren. Men næææ nej - det gælder om at alting skal standardiseres med resten af verden, selvom lille Danmark har et smartere system.
|
|
|
|
![]() |
|
Det var også dengang man kunne nøjes med at have Danmark og sygsikring med når man skulle i byen.
Nu skal man have enten have Bank-ID, Pas eller kørekort med.
|
|
|
|
![]() |
|
pjonassen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 154 |
Selvfølgelig er Elgiganten i sin gode ret til at droppe salget. Det er sådan set ikke der filmen hopper af for mig. Jeg undre mig mere over at de forventer at kunder aflevere flere oplysninger end selv myndighederne har krav på. Hvis ikke min hukommelse fejler mig helt skal handler over 100.000 foregå som bankoverførsler. Er Elgiganten i tvivl, så kan de jo gå den vej - også ved "mindre" beløb.
Nu ville jeg personligt nok fravælge Elgiganten. Jeg var derude for at kigge på et 85" Thomson. Da jeg spurgte ind til HDMI og HDCP version fik jeg at vide at jeg var velkommen til at kontakte Thomson's kundeservice og få det oplyst. Prøvede så Elgiganten's online kundeservice - fik samme svar. |
|
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055 Marantz 7007 Focal Sib XL |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |