|
En bizar oplevelse i Elgiganten |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det må den så gøre, da vi købte den ene bil for 4 år siden betalte vi jeg mener det var omkring 150000 og brugte bare dankortet |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Kan man hæve så store beløb på Dankortet ad en gang. Da jeg købte bil var det med en bankcheck.
|
||
![]() |
||
pjonassen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 154 |
|
Hvidvaskningslovgivningen:
forbud Erhvervsdrivende, som ikke er omfattet af § 1, stk. 1, må ikke modtage kontantbetalinger på 50.000 kr. eller derover, hvad enten betalingen sker på én gang eller som flere betalinger, der ser ud til at være indbyrdes forbundet. |
||
LG 60PM970T
Marantz av8022a + mm7055 Marantz 7007 Focal Sib XL |
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
|
Jeg har købt alle mine biler; også dem over 100000 med mit dankort, så det er ikke noget problem.
|
||
![]() |
||
sodaha ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 397 |
|
De gange jeg har købt ny bil, har jeg også betalt med dankortet på beløbet. Sidste gang var det omkring kr 150.000
|
||
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012) |
||
![]() |
||
pjonassen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 154 |
|
Nu har jeg jo ikke lavet lovgivningen. Jeg referere bare til den. Så enten er de undtaget hvidvaskningsloven eller også har i overtrådt lovgivningen. Når jeg læser lovgivningen står bilforhandlere ikke som undtaget i paragraf 1 stk. 1.
|
||
LG 60PM970T
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
De er ikke undtaget. Jeg kan huske min bilforhandler sagde de ikke tog imod kontanter af samme årsag.
|
||
![]() |
||
|
Nu tillader jeg lige at besvare mig selv. Den kan måske være dækket ind under nummer 7: udstedere af betalingstjenester.
|
||
LG 60PM970T
||
![]() |
||
sodaha ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 397 |
|
Pjonassen, det du refererer til er, KONTANT betaling og ikke kort betaling
|
||
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012) |
||
![]() |
||
|
Jep. Det er jo også det jeg selv kommer frem til lige inden dit indlæg.
|
||
LG 60PM970T
||
![]() |
||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
|
Der er da mange myndigheder der har krav på den slags. Prøv at søg om lægehjælp på et hospital, mon ikke du får lov at gå igen, hvis du også nægter at oplyse dit CPR nummer der? Igen, så er det jo et frit land, så folk kan jo bare handle et andet sted, hvis de er utilfredse. Jeg forstår da udmærket at Elgiganten gerne vil minimere sit tab og for langt hovedparten, er det ikke et problem. Men der er jo altid nogen der skal gøre det til en stor sag, det minder mig lidt om de videoer der florerede på nettet med ham skovlen der ikke ville oplyse sit cpr nummer til politiet, fordi det havde han ret til ikke at gøre.
Det har ikke vildt meget med sagen at gøre, desuden har Bilka og stort set alle andre samme regler så det er jo ikke Elgiganten alene der har opfundet denne regel. Derudover lyder dit HDCP spørgsmål også lidt som den klassiske "Nu skal jeg lige spille smart overfor ekspedienten og spørge om noget han ikke ved". Man kan jo så spørge omvendt, hvad du skulle bruge denne super vigtige info til?
|
||
![]() |
||
|
Jeg har svært ved at se at det er "spille smart" at høre på specifikationer som er ret vitale for apparatet. Og hvis du ikke ved hvad denne "supervigtige oplysning info" er til for, så trænger du vist til at få opdateret dig på hvad betydning af spørgsmålet er.
|
||
LG 60PM970T
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |