|
En dom over IMAX. |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg havde samme oplevelse i søndags i Imax Cinemaxx da jeg så Avengers 2. Lyden var alt for høj og selv min bror som har nedsat hørelse (han bruger ikke høreapparat) synes den var for høj.
3D effekterne var noget af det bedste jeg har set i en ikke-tegnefilm men man skulle ikke dreje meget på hovedet før end at tekster mv. var umulige at læse. Jeg havde ikke taget notits af bjælkerne men kan sagtens se det nu og det er helt klart ikke i orden når en billet koster 175,- og er solgt som IMAX. < ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
|
|
.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Er der nogen som kan svare på hvad lydstyrken er, når der menes "reference" niveau.
Er dette niveau skadeligt for ørene ved længere tids påvirkning? Og til sidst, hvis dette er skadeligt for ørene, hvorfor er "reference" niveau så oppe i en lydstyrke, så dem der lytter får en høreskade?
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1755 |
3D helt sikkert det bedste jeg har set. Lyden var skruet op til max, og man følte virkelig man fik revet ørerne af. Det var dog kun få tidspunkter hvor jeg synes det gik hen og blev for meget.
Men som min første Imax oplevelse der, failede det. Man ser først en IMAX trailer der bare spiller og viser alt hvad det kan.. Og så begyndte filmen. Der er ingen forskel på IMAX i Avengers og Imperial. ud over 3D'en lige får et nyk op. Lærred er buet, men er jo ikke noget du ser når filmen spiller. Sad og tænkte på det flere gange, og kunne ikke se/mærke nogen forskel fra oplevelse i Imperial eller anden sal. Jeg håber virkelig en rigtig IMAX film vil sparke røv, for ellers er det i mine øjne enorm meget spild af penge. Ikke kun mine penge, men også Cinemaxxxxx's penge. Så kunne de lige så godt ha' ladet være.
Er Jurassic World IMAX rigtig? For ellers er det nok sidste gang jeg har betalt 175 kr for en IMAX bif billet. |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
Det er et godt spørgsmål. Hvad er rigtig IMAX efterhånden? Som analog 70 mm film er det 1.43:1. Men som digital er det vist noget mindre højt, måske 16:9 eller måske kun 2.00:1 som de fx skriver om Jurrasic World på imdb.com. Hvis det er sidstnævnte så har IMAX salen i Cinemaxx efter min vurdering det rigtige lærredformat, men så er der vist gået lidt af fløjten i den specielle IMAX oplevelse i tidligere film hvor billedet i visse scener var meget højt i formatet (næsten 4:3). Men det ændrer ikke på at lærredet i Cinemaxx stadig er et lille IMAX lærred, når man kigger på antallet af kvadratmeter. ![]() |
|
![]() |
|
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
Jeg har lige taget et kig på de IMAX film som kommer i 2015 og hvilket format de ifølge IMDB kommer i (deres angivelser skal som bekendt tages med et gran salt):
23/4: Avengers: Age of Ultron (3D), 2.35:1 (skudt digitalt) 21/5: Tomorrowland 2.20:1, (skudt digitalt) 11/6: Jurassic World (3D), 2.00:1 (skudt både digialt og analogt) 25/6: Terminator Genysis (3D), 2.35:1 (skudt digitalt) 22/7: Ant-Man (3D), 2.35:1 (skudt digitalt) 30/7: Mission: Impossible - Rogue Nation, 2.35:1 (skudt digialt og analogt) 13/8: The Man from U.N.C.L.E, 2.39:1 (skudt digitalt) 27/8: Inside Out (3D), ? 1/10: Everest (3D), ? 15/10: Crimson Peak, 1.85:1 (skudt digitalt) 15/10: The Walk (3D), 2.35:1 (skudt digitalt) 6/11: James Bond, Spectre, 2.35:1 (1.90:1 IMAX version) (skudt både digialt og analogt) 18/12: Star Wars, The Force Awakens (3D), 2.35:1 (1.43:1 IMAX version) (skudt analogt) Bemærk især de to sidste film. Cinemaxx's IMAX sal får et problem med at få hele IMAX billedet med, med mindre de tyer til cropping eller pillarboxing. Ja, det er sgu blevet en rodet affære efter at IMAX film er blevet så udbredt. Man kan tilsyneladende ikke vide sig sikker på noget som helst mht. billedformatet. Redigeret af Tarkin - 30-April-2015 kl. 09:54 |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1755 |
Det skal da åbenbart ikke være nemt da.
|
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |