recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En eftertanke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEn eftertanke

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Emne: En eftertanke
    Sendt: 09-Februar-2009 kl. 08:28
En eftertanke:
Flere af de senere års danske tv-serier og film, der troligt er købt af hr. og fru Danmark, som er optaget i HD, er formentlig spildt på DVD. Som en overraskelse står producenterne sikkert klar til at gøre indhug igen i danskernes pengepunge via korrekte udgivelser på Blu-ray.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 08:45
Øh.... hvorfor skulle de være spildt på dvd? Så længe hr og fru jensen ikke har en BR afspiller, så ville det da være direkte tåbeligt ikke at udgive på dvd, og præcis hvad er det der ville være spildt?
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 08:59
Hvilke film er optaget i HD?

Film er generelt optaget på film herhjemme!!

Selv Olsen Banden vil stå flot på Blu-ray.

Hvis film er spildt på DVD, hvad var de så på VHS?

Redigeret af lunddal - 09-Februar-2009 kl. 09:22
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 09:04
Nu kan producenterne mig bekendt ikke egenhændigt gøre indhug i folks
pengepunge med mindre folk selv køber de nye udgivelser.

Er Matator ikke snart solgt i flere eksemplarer end der er indbyggere i DK?
Og alligevel er der halvanden mio seere, når serien bliver genudsendt. Det
siger mig, at en del mennesker er jublende glade for at købe det samme
igen og igen. Er det producenternes skyld?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 09:13
Der eringen tvivl om at jeg skal have "Eagels" "Hell freeses over" på BluRay hvis den kommer, og jeg vil IKKE føle mig snydt.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 09:44
Jeg vil nøjes med, at sige foreløbig tak for indlæggene
- argumenter er der heldigvis mange af til mit nævnte indlæg

Men det er DYRT at købe bokssæt
- før jeg meldte mig ind hos recordere.dk, og begyndte at læse om HD på nettet, vidste jeg ikke bedre og troede, at jeg havde købt, hvad jeg troede var cremen af kvalitet til mange år.
F.eks. har jeg Olsenbanden, Krøniken og James Bond ( - desværre i to udgaver på DVD - det seneste kuffertsæt)

Jeg er IKKE modstander af Blu-ray - men økonomien begrænser sig nok ikke bare for mig, men også for andre ved genkøb på nyt format.

Forleden snakkede jeg med nogle om nye danske tv-serier på DVD - de mente bestemt, de havde købt det bedste.
Da samtalen så gik over til, at flere er optaget i HD og formentlig vil gøre sig måske bedre på Blu-ray, så blev samtalen tavs.       

Redigeret af T-teknik - 09-Februar-2009 kl. 09:46
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 10:32
Film og enkelte tv-serier vil kunne gøre sig bedre på Blu-ray, men det er jo ikke ensbetydende med at DVD i dag er dårligere - eller spildt, som du kalder det.

Det er jo helt op til dig selv om du vil genkøbe dine ting. Mange vælger jo bare at købe nye ting på Blu-ray, når de har fået sig en Blu-ray afspiller.

Redigeret af lunddal - 09-Februar-2009 kl. 10:33
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

- før jeg meldte mig ind hos recordere.dk, og begyndte at læse om HD på nettet, vidste jeg ikke bedre og troede, at jeg havde købt, hvad jeg troede var cremen af kvalitet til mange år.
F.eks. har jeg Olsenbanden, Krøniken og James Bond ( - desværre i to udgaver på DVD - det seneste kuffertsæt)

Jeg er IKKE modstander af Blu-ray - men økonomien begrænser sig nok ikke bare for mig, men også for andre ved genkøb på nyt format.

Forleden snakkede jeg med nogle om nye danske tv-serier på DVD - de mente bestemt, de havde købt det bedste.
Da samtalen så gik over til, at flere er optaget i HD og formentlig vil gøre sig måske bedre på Blu-ray, så blev samtalen tavs.       

Mener du så at alt udvikling skal gå i stå fordi nogen ikke har råd?
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 10:49
Jeg vil ikke sige, at oplysninger er blevet holdt tilbage om HD - men næppe alle læser med på dette eller andre forums og vil derfor ikke være klar over, at meget af det som er udsendt på DVD vil se bedre ud på Blu-ray. - Derfor kan det jo netop komme som en overraskelse, at de IKKE nødvendigvis har købt den optimale kvalitet.
- Er der ikke noget med, at alt fra 2003 er optaget som HD af især danske film og tv-serier?

Jeg kunne godt forestille mig, at købe "Kongekabale" på Blu-ray, når jeg en gang har anskaffet mig en ny afspiller, hvis den har en mærkbar forskel.

Men som nævnt, det er helt op til mig selv at genkøbe ting - men vi skal passe på, at tro at overflod af nye køb vil gøre film- og tvinteressen bedre for alle.

- Nogle ville måske IKKE havde købt så meget på DVD, hvis de havde vidst bedre om HD for år tilbage        

Redigeret af T-teknik - 09-Februar-2009 kl. 10:55
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Mener du så at alt udvikling skal gå i stå fordi nogen ikke har råd?

Absolut ikke - men hvis du læser mit seneste uddybende indlæg, så ville mange måske havde tænkt sig lidt mere om, hvis de havde vidst noget mere om, at meget er optaget i HD.

Redigeret af T-teknik - 09-Februar-2009 kl. 10:58
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 10:56

Jeg vil ikke sige, at oplysninger er blevet holdt tilbage om HD - men næppe alle læser med på dette eller andre forums og vil derfor ikke være klar over, at meget af det som er
udsendt på DVD vil se bedre ud på Blu-ray. - Derfor kan det jo netop komme som en overraskelse, at de IKKE nødvendigvis har købt den optimale kvalitet.
- Er der ikke noget med, at alt fra 2003 er optaget som HD af især danske film og tv-serier?

Læser du overhovedet andres indlæg?

Danske film er som regel optaget på film - ganske som de er blevet i over 100 år.

Film har højere "opløsning" end Blu-ray, og selv Olsen Banden fra starten af 70'erne vil kunne se bedre ud på Blu-ray end på DVD.

Og hvordan skulle DR, TV 2, Nordisk Film m.m. kunne udgive f.eks. Krøniken i HD, da Blu-ray slet ikke eksisterede dengang?

Som nævnt kan udviklingen jo ikke bare sættes i stå fordi du har købt dit boksset.

Redigeret af lunddal - 09-Februar-2009 kl. 10:59
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg vil ikke sige, at oplysninger er blevet holdt tilbage om HD - men næppe alle læser med på dette eller andre forums og vil derfor ikke være klar over, at meget af det som er
udsendt på DVD vil se bedre ud på Blu-ray. - Derfor kan det jo netop komme som en overraskelse, at de IKKE nødvendigvis har købt den optimale kvalitet.

Læser du overhovedet andres indlæg?

Danske film er som regel optaget på film - ganske som de er blevet i over 100 år.

Film har højere "opløsning" end Blu-ray, og selv Olsen Banden fra starten af 70'erne vil kunne se bedre ud på Blu-ray end på DVD.

Og hvordan skulle DR, TV 2, Nordisk Film m.m. kunne udgive f.eks. Krøniken i HD, da Blu-ray slet ikke eksisterede dengang?

Som nævnt kan udviklingen jo ikke bare sættes i stå fordi du har købt dit boksset.

DU læser heller ikke, hvad JEG har skrevet
- Har jeg skrevet MIG i ental i denne debat?
Jeg har i ALLE mine indlæg henvist til andre
- også dem JEG kender.

OK - DU har valgt, at sætte mig i bås, som om det KUN er MIG det drejer sig om.
Alment og ensporet forum - vor herre bevares!
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu