recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En eftertanke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEn eftertanke

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8680
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 11:08
Køl dog lige lidt ned. Hvad er det lige jeg skriver, der får dig til at fare sådan op?

Jeez!

Hvis du nu gad slappe af og læse hvad jeg skrev, så kommenterer jeg, at du to gange nu har skrevet at nyere danske film er optaget i HD.

Det er det ikke! De er optaget på film.

Derudover har du og andre købt den optimale udgave af Krøniken indtil videre. Der er tilsyneladende ingen planer om at udgive den på Blu-ray, så dem der har købt serien har jo kunnet se og gense den i årevis før en bedre version måske dukker op.

Så det er jp et spørgsmål om man vil vente i flere år eller have set film og serier i flere år allerede nu.

Redigeret af lunddal - 09-Februar-2009 kl. 11:11
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 11:17
"Drengene fra Sankt Petri" er vist ifølge coveret optaget i HD.

Men anyway penge har stor betydning for nogle, men ikke for andre - og IGEN det er IKKE KUN MIG der mener det.

Recordere.dk er måske ikke et alment forum, hvor også penge har en medindflydelse på køb af film?

Redigeret af T-teknik - 09-Februar-2009 kl. 11:18
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 11:22
Selvfølgelig har vi allesammen begrænset økonomi. Af samme grund kan
man jo vælge at lade være med at købe en vare, låne den på biblioteket, leje
den i Blockbuster eller hvad nu.

Der er da mange nørder som om, som i de seneste år har skåret dvd-køb
kraftigt ned, fordi man ved meget udkommer på bluray inden for få år. En
masse mennesker har så ikke gjort det, men er det ikke typisk også folk, der
er mere ligeglade med forskellen mellem dvd og bluray?
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Køl dog lige lidt ned. Hvad er det lige jeg skriver, der får dig til at fare sådan op?

Jeez!

Hvis du nu gad slappe af og læse hvad jeg skrev, så kommenterer jeg, at du to gange nu har skrevet at nyere danske film er optaget i HD.

Det er det ikke! De er optaget på film.

Derudover har du og andre købt den optimale udgave af Krøniken indtil videre. Der er tilsyneladende ingen planer om at udgive den på Blu-ray, så dem der har købt serien har jo kunnet se og gense den i årevis før en bedre version måske dukker op.

Så det er jp et spørgsmål om man vil vente i flere år eller have set film og serier i flere år allerede nu.

Det lader til, at du har oplysninger om "Krøniken", som andre ikke ved
- Mon ikke det går stærkt med nye HD udgivelser,
når folk har genset det hele på DR HD?

Redigeret af T-teknik - 09-Februar-2009 kl. 11:27
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Selvfølgelig har vi allesammen begrænset økonomi. Af samme grund kan
man jo vælge at lade være med at købe en vare, låne den på biblioteket, leje
den i Blockbuster eller hvad nu.

Der er da mange nørder som om, som i de seneste år har skåret dvd-køb
kraftigt ned, fordi man ved meget udkommer på bluray inden for få år. En
masse mennesker har så ikke gjort det, men er det ikke typisk også folk, der
er mere ligeglade med forskellen mellem dvd og bluray?

Jo
Men noget vi kan tage ind i debatten er, hvis man venter om netop lige DEN serie eller film, man tænker på, så kommer på Blu-ray?
- eller om den udgår efter DVD?

- Det har vi jo set med VHS.
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 11:36
En serie jeg lurepasser, er "Forbrydelsen"
- Køb nu eller vent?
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 11:52
Det kommer meget an på, hvor længe du vil vente. Mig bekendt har DR
endnu ikke udgivet en eneste bluray, så det er nok et par år ude i fremtiden.

Der er stadig et stykke vej fra at noget er optaget i HD og så til at have en
færdigproduceret bluray, rettere sagt en stor investering, og spørgsmålet er,
om ikke DR først og fremmest prioriterer HD-kanalen.

Men når DRs HD-kanal begynder, vil udbuddet af programmet på den nok
give et vink med et vognstang om, hvilke ting der måske udkommer. Sådan
er det i hvert fald med BBC HD

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 11:52

Under alle omstændigheder ville vores verden som vi kender den, gå i stå hvis der ikke ustandselig blev udviklet nye ting. Så er det jo op til os selv om vi springer på "møllen", eller besinder os.

Selv har jeg købt en BluRay afspiller og oplevet at den afspiller DVD væsentligt bedre end min gamle Panasonic DVD afspiller, også selv om det er almindelig DVD jeg fodrer den med.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Det kommer meget an på, hvor længe du vil vente. Mig bekendt har DR
endnu ikke udgivet en eneste bluray, så det er nok et par år ude i fremtiden.

Der er stadig et stykke vej fra at noget er optaget i HD og så til at have en
færdigproduceret bluray, rettere sagt en stor investering, og spørgsmålet er,
om ikke DR først og fremmest prioriterer HD-kanalen.

Men når DRs HD-kanal begynder, vil udbuddet af programmet på den nok
give et vink med et vognstang om, hvilke ting der måske udkommer. Sådan
er det i hvert fald med BBC HD

Netop.
Så har jeg det også lidt sådan, at hvis jeg køber Boks 1 med hele den første serie på DVD og det så viser sig, at DR sender den kommende fortsættelse ud på Blu-ray, så er det lidt som at stå med to formater af samme serie
- ikke godt.

Det med BBC HD og andre HD kanaler, lige bortset fra DR HD, som jeg håber, jeg også i min landsdel med en selvstændig antenneforening for at se, så har det lange udsigter med HD i mit område.

For det første, så vil det meste HD nok ligge i den dyre store pakke. - Jeg har af økonomiske og kanalmæssige årsager valgt Mellem pakken.
For det andet, så har min antenneforening en meget mærkelig aftale med YouSee om kanaler, som SLET IKKE er magen til dem som får alt gennem YouSee.    

Redigeret af T-teknik - 09-Februar-2009 kl. 12:16
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Under alle omstændigheder ville vores verden som vi kender den, gå i stå hvis der ikke ustandselig blev udviklet nye ting. Så er det jo op til os selv om vi springer på "møllen", eller besinder os.

Selv har jeg købt en BluRay afspiller og oplevet at den afspiller DVD væsentligt bedre end min gamle Panasonic DVD afspiller, også selv om det er almindelig DVD jeg fodrer den med.

Hvis jeg skal tage den filosofiske hat på, bliver vi så lykkelige, hver gang nye tekniske muligheder viser sig?

Hvis der blev bremset lidt op i udviklingen, så ville vi måske have bedre muligheder for at fordøje det vi har valgt at købe.

- Jeg selv skal ikke belaste tråden med for meget andet end det den handler om, men kort sige at jeg endnu ikke har fundet det rette Blu-ray anlæg til prisen.
(Jeg havde sidste år en længere debat om det )
- Men da mit nuværende DVD surround anlæg har set bedre dage tvinges jeg snart til at tage stilling.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvis jeg skal tage den filosofiske hat på, bliver vi så lykkelige, hver gang nye tekniske muligheder viser sig?

Hvis der blev bremset lidt op i udviklingen, så ville vi måske have bedre muligheder for at fordøje det vi har valgt at købe.

- Jeg selv skal ikke belaste tråden med for meget andet end det den handler om, men kort sige at jeg endnu ikke har fundet det rette Blu-ray anlæg til prisen.
(Jeg havde sidste år en længere debat om det )
- Men da mit nuværende DVD surround anlæg har set bedre dage tvinges jeg snart til at tage stilling.

Jeg selv bliver ikke lykkeligere af at være først med de nye produkter, og netop derfor venter jeg ofte til toppen af prisen er skåret af, men omvendt så vil jeg nu begynde at købe BluRay i stedet for DVD, og derfor gav jeg mig selv en BlyRay afspiller i efterjulegave  Men her har jeg igen valgt den "gamle" model idet jeg mener den er "næsten" lige så god som den der hedder 71 til efternavn, men hvor jeg sparede et par tudser. Jeg kan ikke se forskel på min og efterfølgeren (71)....

Men valget er frit og prøv at spørge jeg selv om i er LYKKELIGERE når den nye model står der hjemme ? Er der store forbedringer er det jo ok.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

"Drengene fra Sankt Petri" er vist ifølge coveret optaget i HD.

Men anyway penge har stor betydning for nogle, men ikke for andre - og IGEN det er IKKE KUN MIG der mener det.

Recordere.dk er måske ikke et alment forum, hvor også penge har en medindflydelse på køb af film?

Du har stadig ikke svaret på, hvordan DR skulle eksempelvis Matador på BD istedet for VHS og DVD, når formattet kun har eksisteret i et par år?

Edit: Når nu teknikken bliver så god at du kan gøre en stuevæg om til en skærm, så vil kravet om større opløsning end nuværende BD være til stede. Skal DR eller andre så vente til det sker?

Redigeret af mufcdk1974 - 09-Februar-2009 kl. 13:24
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu