|
En forbrugerjurist , en iPod ... og Fona! |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||||||||||||||||||
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 27-August-2007 kl. 20:15 | |||||||||||||||||
Du arbejder næppe i en branche hvor du skal leve af kunder eller er i direkte kontakt med kunde/har kunde ansvar ellers ville du hurtigt gå neden om og hjem. Jeg mener det i hvert fald - og jeg taler af erfaring. "Du får ret og vi får fred" er indstillingen tit. I min branche har vi et navn for det: kulance. |
||||||||||||||||||
Smurf
Super bruger Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
Sendt: 28-August-2007 kl. 18:37 | |||||||||||||||||
Nu har rundspørger til emærkede butikker vist noget andet, at de slet ikke er klar over købeloven som sådan fx ved forsendelse / reklamation af større genstande som køleskabe, plasmaskærme. Mange af dem ville sende en postlabel til postdanmark så kunne man selv smutte den ned på posthuset...... Dette var blot et eksempel. Andre sider nægtede katagorisk at svare på forsendelse ved reklamation og / eller at svare på garanti på produkter, da de havde valgt at sælge meget billigt, så de havde ingen der ville svare på spørgsmål..... |
||||||||||||||||||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||||||||||||||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 28-August-2007 kl. 23:50 | |||||||||||||||||
Så kender du ikke forbrugerklagenævnet godt nok. Du skal kun indsende det skadet, hvis de beder om det. Oftest har de først været i dialog med forretningen, inden det overhovdet når så langt.
Jeg synes helt klart du skal køre sagen.
|
||||||||||||||||||
dstruct
Bruger Oprettet: 20-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
Sendt: 29-August-2007 kl. 00:50 | |||||||||||||||||
Har arbejdet i Humac med undersøgelse af kunders ipods, når de kom ind til reperation/ombytning (ingen ipods bliver i virkeligheden repareret, de bliver sendt til holland hvor en "reworked" så bliver sendt tilbage til butikken) og det er meget simpelt, er der en bule på 1mm eller mere bliver det betragtet som abuse, og bliver derfor ikke ombyttet.
Men fejlen på din søns ipod er en jeg har set utallige gange, en fejl vi dårligt undersøgte for når det stod som årsag, en hurtig tænding af ipod viser jo tydeligt den er helt gal, og har du et købsbevis kan jeg ikke se problemet. Jeg syntes istedet du skal kontakte apple direkte, og få den byttet eller få en CS kode af dem (Costumer Satisfaction), som du kan give til fona, så koster det heller ikke dem en krone .. det kan de vel leve med. |
||||||||||||||||||
Pana 50" PX70E
Pana HT550 1000W Kiss dp-558 PlayStation 3 Asus V1JP-AK042E |
||||||||||||||||||
Breddam
Guld medlem Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
Sendt: 29-August-2007 kl. 01:24 | |||||||||||||||||
dstruct, det var en interessant udmelding. Den giver lidt indsigt i Apples praksis, og det giver lidt indsigt i en konkret, fremadrettet adfærd for kunden. Dét er der nok nogen herinde, der bør skrive til Mette Reissmann, for hun er jo ikke deltager herinde! Hun skulle jo bare have klynket det rigtige sted!
Fonas forbrugerpolitik blegner lidt i betydning, når Apple kommer på banen Men det ville selvfølgelig klæde Fona at følge en lignende politik, hvilket faktisk også er mit indtryk, at de gør, som Sigida også kraftigt pointerede. Jeg kan i øvrigt godt forstå, at en bule på 1 mm betegnes som vold, når man kender iPods. Kan du i øvrigt afsløre, om deres praksis også gjaldt stikkene, som flere har brokket sig over - specielt minijack'et, som er lidt svagt i det? Vi har i øvrigt fire velfungerende iPods i husstanden. Jeg selv er dog hensat til en telefon Venligst Søren Edit=Sigidas indlæg rummede jo et tydeligt løfte om, at Fona normalt håndterede kundeklager meget imødekommende, men Fona har jo nok også problemer med rekrutteringen, og det går vel til tider ud over den almene indsigt blandt sælgerne? Læren af det må vel være at være hidsig og køre på? Redigeret af Breddam - 29-August-2007 kl. 01:32 |
||||||||||||||||||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 29-August-2007 kl. 01:50 | |||||||||||||||||
Det er en meget interessant oplysning at ingen iPods bliver repararet, men en refurbished (reworked) enhed bliver sendt tilbage til butikken fra Holland. I så fald er der nemlig ikke tale om reparation men ombytning, og reglerne i købeloven siger helt klart at ombytning skal ske med en ny vare. Den pågældende praksis, hvis det forholder sig sådan, er altså klart ulovlig. *) Hvorvidt en bule på 1 mm kan føre til afvisning af reklamationen må bero på en konkret vurdering, og hvis vi er inden for formodningsperioden på 6 måneder, må det være op til butikken at sandsynliggøre at defekten skyldes denne bule. Der kan ikke være automatik i afvisningen, hvorved enhver bule fører til afvisning af reklamationen. Der er som bekendt tale om en transportabel media player, ikke et vinglas af krystalglas. *) Ang. ombytning med gamle reparerede varer: jeg havde en lignende diskussion med Viewsonic producentsupport i januar. De har samme politik (og ville ikke kendes ved den danske købelov), og det ville jeg selvfølgelig ikke acceptere. Derfor gik jeg til forhandleren, der havde henvist til Viewsonic, og forlangte handelen ophævet, hvilket efter lidt diskussion endte med at blive slutresultatet. |
||||||||||||||||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||||||||||||||||
Bulgarien
-- Oprettet: 09-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 186 |
Sendt: 29-August-2007 kl. 07:24 | |||||||||||||||||
FONA´s s webshop får iøvrigt gode karakter på det nedenstående nye website. Er det en fejl, så giv din bedømmelse af FONA´s og andre webshobs på nettet FONAS s bedømmelse: http://www.trustpilot.dk/Review.aspx?DID=767 Danske netbutikker bliver fra i dag sat i offentlig gabestok på ny net-portal, hvis de har fået klager eller dårlig omtale.
Den nye hjemmeside trustpilot.dk indeholder oplysninger om mere end 2.000 firmaer og har som mål at advare forbrugere mod at handle hos butikker med f.eks. dårlig kundeservice og klager på samvittigheden.
Trustpilot gør det nemt for dig at vurdere pålideligheden af en virksomhed, du besøger på internettet. Vi samler al den den information om virksomheden der findes, og som du selv skulle have brugt masser af tid og kræfter på at finde. Det gælder alle informationer- lige fra offentlige myndigheder til Ekstra Bladet artikler vi og koncentrere dem til en samlet bedømmelse.
Bedømmelsen vises diskret som en farvemarkør i din browser og opdateres automatisk hver gang du besøger en ny hjemmeside.
Trustpilot baserer sin advarsel (eller anbefaling) på informationer om mere end 30.000 virksomheder fra bl.a. Forbrugerrådet, ankenævn, afslørende artikler i landsdækkende medier som Jyllandsposten, BT og Ekstra Bladet, og forløbigt over 6500 brugerbedømmelser (stadigt stigende).
Med et enkelt klik på advarselsknappen kan du på www.trustpilot.dk se ”bevismaterialet” med fuld kildeangivelse. Trustpilot advarer mod:
Vær med til at belønne virksomheder, der yder god kundeservice, og til at forhindre virksomheder, der snyder, i at fortsætte deres praksis. Download gratis Trustpilot her- så er du sikker! Herunder eksempel på en bedømmelse af website.
getmore.dk
37 Med kraftig inspiration herfra.
Redigeret af Bulgarien - 29-August-2007 kl. 07:34 |
||||||||||||||||||
CEttrup
Junior bruger Oprettet: 24-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
Sendt: 29-August-2007 kl. 08:08 | |||||||||||||||||
Eftersom Ipoden ligger i skuffen og dermed ikke bliver brugt er det vel nødvendigt at undvære den i det år det tager klagen at blive behandlet. Såfremt der kørers en sag er det næppe en god ide at Ipoden er i brug og at der dermed er risiko for at den ødelægges yderligere. Det har derfor intet at gøre med hvorvidt den bliver sendt nogen steder hen. |
||||||||||||||||||
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1262 |
Sendt: 29-August-2007 kl. 08:47 | |||||||||||||||||
E-mærket er ikke andet end varm luft, jeg kender flere butikker der ikke overholder de gældende regler hverken i lov om markedsføring eller e-handelfondens egne regler. Gør man e-handelsfonden opmærksom på disse overtrædelser er de fløjtende ligeglade. De eneste der har gavn af e-mærket er den fond der modtager betaling for "godkendelsen" som også bare er pjat, har selv fået 2 butikker set efter som var fulde af fejl og alligevel blev godkendt. Spild af penge siger jeg bare... |
||||||||||||||||||
cnn3
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Sendt: 29-August-2007 kl. 09:15 | |||||||||||||||||
Endvidere har sagen fundet sin løsning, da hun henvendte sig til Apple, og de ombytte iPod'en med en ny. Dette fremgår af et senere indlæg på Politiken hjemmeside |
||||||||||||||||||
mvh Christian
|
||||||||||||||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 29-August-2007 kl. 11:11 | |||||||||||||||||
Jeg er klar over at det ikke er Bulgarien. Mit svar gik udelukkende på, hvad jeg selv ville gøre i sådan en situation. Dette burde hun vide. Alternativ har de skiftet procedure siden jeg selv havde en sag kørende for nogle år siden. Men jeg kan ikke forestille mig, at de ønsker varene ind til gennemgang før de også har tid til at se på det. Det vil simpelthen ikke give nogen mening.
|
||||||||||||||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 29-August-2007 kl. 11:18 | |||||||||||||||||
Der stod direkte, at hendes søn ikke skulle undværer sin Ipod i et år pga. den lange behandlingstid. Så jo, det havde i allerhøjestegrad noget med det at gøre. Jeg ville da fortsætte med at bruge mit tv, såfremt det blev defekt, og der opstod tvivl om, hvem der har ansvaret for at det blev repareret. Såfremt defekten ikke havde direkte indflydelse på, om det kunne bruges velsagtens. Skulle jeg ellers undværer et tv i et år eller mere?
|
||||||||||||||||||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |