recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En forbrugerjurist , en iPod ... og Fona!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEn forbrugerjurist , en iPod ... og Fona!

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 12:06

Bulgarien.

M.h.t. trustpilot.dk, så skal man forholde sig endog MEGET kristisk, hvad angår bruger bedømmelser og avisartikler. Konkrete afgørelser fra f.eks. Forbrugerrådet er brugbare, og kan i større antal, give et fingerpeg om en forretnings generelle "handelsmoral". Men de øvrige "negative" pile, som brugerbedømmelser og journalistarbejde (ofte makværk!), er efter min bedste overbevisning, en utroværdig måde at (be)dømme andre på.

M.v.h.

Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 12:53

Jeg forstår godt din bekymring, hvis det kun drejede sig om nogle enkelte personer subkjektive vurdering, men allrede nu vælter bedømmelserne ind, så der tegner sig et tydeligt billedeaf virksomhederne

Desværre er der idag  ikke andre muligheder for at kunne vurdere en virksomhed, og dette er og  forbliver nok den allerbedste løsning på problemet

 Jeg notere mig samtidigt at der er rigtig  mange forretninger som kun får lutter positiv omtale, så det viser sig altså at nogen godt kan leve op til de krav en moderne forbruger stiller til service. Omvendt er der mange som bare ikke kan/vil leve op til basale minimumkrav, så vi kan få en tryg nethandlen

 trustpilot.dk er derfor det  bedste vi har set hidtil og derfor bør vi støtte det.

Særligt er vores, dvs  brugernes bedømmelse vigtig, da det overordnet set og over tid giver et rimeligt retvisende godt billede af serviceniveuet.

Ikke ret mange orker at klage til forbrugerklagenævn osv, så er det noget  lettere og mere enkelt at give en karakter efter en handlen med en kort bemærkning dertil.  Lidt ala karaktergivningen på QXL, hvor man hurtigt kan se om sælger er til at stole på.

Iøvrigt virker bemærkningerne på Trustpilot.dk   heldigvis  til at være både seriøse og velbegrundede, så resultatet afspejler virkeligheden.

Min vurdering på Trustpilot  af netshops  har  heldigvis alle sammen  været gode, og det selvom jeg er storforbruger af nethandlen, så er det heldigvis  kun et fåtal af netforretninger der er særligt kreative over for kunderne.

Men det er altså op til den enkelte at vurdere om on ønsker/tør at handle i den pågældende virksomhed, nu har vi blot fået et redskab der er betydeligt bedre et det hidtidige.

 

        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 16:25

Bulgarien.

Man skal have sig for øje, at ca. 80% af negative oplevelser fører til f.eks. internet-indlæg, hvor det er under 20% positive oplevelser, som medfører det samme. Allerede dér mener jeg der er et misforhold, som uretfærdigt, vil skævvride de bedømmelser der kommer. Et godt eksempel herpå er mandagsbil.dk. I mine øjne er trustpilot.dk ikke mere seriøst end mandagsbil.dk - måske bort set fra de oplysninger som hentes fra forbrugerstyrelsen. Hertil kommer at bedømmelserne kun belyses fra forbrugerens side - ikke forretningens. Dét i sig selv er problematisk, da der kan være en verden til forskel på, hvordan "man" opfatter manglende service, et problem el. lign.

 

M.v.h.

Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 16:41

Jeg forstår godt hvad du mener , men det viser sig at det kun er nogle enkelte forretninger, som konstant tiltrækker sig opmærksomhed, og så dannes der langsomt et mønstre

 Langt de fleste forretninger ,- heldigvis, opnår kun posive karaktere, så systemet virker altså, således at det ikke bare enkelte  brokkehovede som vægtes i karaktergivningen, men en bred kundekreds der har erfaringer med pågældende shop .

Eksempelvis har vi Getmore.dk, som ikke klare sig særlig godt , og hvor div. indlæg bekræfter indtrykket.

Det betyder ikke at alle brugerne har dårlige oplevelser med forretningen hvilket  afspejles i de mange positive karakter der er givet til forretningen , men der er desværre en (alt for) stor del  af kunderne som absolut ikke er tilfredse. Sammelagt giver det altså et billede, hvor man skal være på vagt.

Batteribyen.dk er det modsatte  eksempel, men hvor ale bemærkninger og karaktere  er absolut perfekt og helt efter bogen, og hvor en enkelt klage som måske en dag  vil komme ikke vil  kunne rykke ved det overordende billede af et overordentligt flot serviceniveue.

Så meningen med at brugerne skal give både positive og negative karaktere alt efter oplevelsen, ser ud til til at fungere i praksis.

        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 19:51

Ja breddam men desværre er der en del sælger i fona som jeg mener direkte rådgiver kunderne forkert, eller gætter sig til et svar, fordi kunden ved ikke bedre, hvis altså det er noget sælgeren ikke ved... Istedet for at sige pas og undersøge sagen og få fat i en person med denne viden, da man bare vil ha de kunderne ud af butikken. Og ja de tror de har fået en mega god service da de som sagt ikk ved bedre... Men tror også vores hovedkontor er ved at få skiftet en del ud, nu når internet handel har fået en så stor betydning, så den eneste måde at overleve på er en virkelig god service...

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

... så den eneste måde at overleve på er en virkelig god service...

Pas på med den der.. God service er ofte ens betydende med højere priser. Og når der er højere priser, så er der desværre nogen som kun fokuser på dette, og vælger at købe et andet sted, alene pga. prisen.

Til gengæld kan du være sikker på, at mange af disse vil komme stormende med alskens historier, når de så oplever dårlig service. Jo det er en finurlig verden vi lever i

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 22:19
hehe man høre en del fra venner og bekendte... der min vurdering kommer fra... og så fra diverse sites... siger ikk alle er det, men en del er det... der er for meget fokus på salg og derefter kommer service... og der skal det bare være omvendt da det er det man skal leve på nu når man har internethandel.... men er sikker på vores hovedkontor er ved at ændre på det, de har ihvertfald meget fokus på det lige for tiden...
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 09:59

Jeg tror ikke på at Fona ledelsen kan ændre på dette, før de griber gevaldigt an i egen barm. Det er der det støreste problem ligger.

 

Til top
Mister Sinister Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Iøvrigt virker bemærkningerne på Trustpilot.dk   heldigvis  til at være både seriøse og velbegrundede, så resultatet afspejler virkeligheden.

 

Når du skriver det, er der så også med henblik på alle de kommentarer som lyder 'Jeg har ikke selv handlet der, men jeg har LÆST en masse dårligt om dem' og 'Jeg har ikke selv oplevet problemer med dem, men mine KAMMERATER har'

Det er useriøst og giver et forvrænget billede af serviceniveauet i den pågældende forretning. Flere kommentarer til specifikke onlineshops er direkte USANDE og det er useriøst at en handlende ikke har mulighed for at dementere sådanne indlæg.

 

 

Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 13:34
Okay der mangler ordet "de fleste" men slutresultatet er det samme, at man får et rimeligt retvisende billede af forretningen, og hvor du er fri for selv at søge efter informationerne, inden du svinger dankortet!
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 13:36

 

Trustpilot er  kun tre dage gammelt, men har allerede sat sit præg på det danske netlandskab.

Alle er enige om, at konceptet ikke blot er stærkt, men også en decideret nødvendighed.

Nethandel har brug for gennemskuelighed og konsekvens.

Vi ønsker at starte en bevægelse, hvor god kundeservice belønnes. Det kan alle slutte op om - handlende såvel som brugere. På Trustpilot står det enhver frit at give en bedømmelse, og i løbet af tre dage har vi fået tæt på 2000 nye bedømmelser. Som antallet af bedømmelser stiger, vil nøjagtigheden af Trustpilots anbefalinger også stige.

 

Samtidigt vil vi dog gerne gøre mere for at sikre kvaliteten af den enkelte bedømmelse, og sikre mod manipulation.

 

-          Som bruger får du mulighed for at vurdere virksomheden på flere parametre, såsom leveringstid og kundeservice, selvom vi beholder en samlet overordenet vurdering.

Detaljerede bedømmelser vægtes højere end ikke detaljerede bedømmelser. Har du allerede givet en bedømmelse, vil du kunne finde den under din profil og gøre den mere detaljeret.

-          Ved afgivelse af bedømmelse opfordrer vi kraftigt til at skrive en kort kommentar.  Hermed kan man som bruger læse hvad der rent faktisk var godt eller dårligt, og selv tage stilling til det. Bedømmelser med en kommentar vil tælle mere end bedømmelser uden. 

-          Som bruger vil du kunne vurdere om bedømmelserne du læser, er en hjælp for dig til at træffe en beslutning. Bedømmelser der vurderes positivt af mange brugere, vil tælle mere end andre bedømmelser. Vi forventer, at brugere vil vurdere detaljerede beretninger højere, end meget korte upræcise beretninger.

-          Som bruger vil du i gennemskuelighedens ånd, kunne se hvilke bedømmelser, andre brugere har afgivet.

-          Vi vil foretage stikprøvekontrol på om brugeren findes, og på om brugeren rent faktisk har gennemført en handel ved virksomheden. Trustpilot vil i disse tilfælde kontakte brugeren, der altid forbliver anonym overfor virksomheden, der bedømmes.

-          Vi vil registrere en lang række tekniske specifikationer fra brugeren ved afgivelse af bedømmelse, og underkaste dem statistisk kontrol. Ved mistænkelig adfærd udtages bedømmelserne automatisk til stikprøvekontrol. Samme statistiske stikprøvekontrol gør sig gældende ved brugernes vurderinger af bedømmelsers hjælpsomhed.

-          På sigt vil vi indføre SMS validering ved oprettelse af en bruger.  Det betyder, at man udover at angive sin e-mail adresse skal oplyse sit mobiltelefonnummer. Herefter udsender vi en SMS med en kode, som man skal indtaste. Dette gør det meget sværere, for den samme person at oprette flere brugere. Eksisterende brugere der har givet en bedømmelse, vil også på sigt blive SMS valideret.

-          Som bruger vil du selv kunne vælge, hvor mange bedømmelser der skal til, før farvemarkøren slår ud og Trustpilot giver en advarsel eller anbefaling.

 

Vi er sikre på, at disse initiativer vil forbedre kvaliteten af Trustpilot, og dermed gøre sitet til et bedre værktøj for dig.

 

Har du kontruktiv kritik, kommer vi den altid gerne i møde. Alle har en mening om Trustpilot, og mange deler den med os: 

 

http://www.trustpilot.dk/Review.aspx?DID=18027

 

Det, ønsker vi at folk bliver ved med. Giv din mening, fortæl os hvad du synes om os. Vi lytter og prøver hele tiden at forbedre sitet. Trustpilots ideelle mål er at blive nummer et på vores eget website.

 

Afslutningsvis vil vi gerne opfordre dig til at give en bedømmelse, hver gang du handler på nettet. Trustpilot er rigtigt nok også baseret på bidrag fra pressen, myndighederne og ankenævnene, men bidragene fra brugerne er og bliver vores vigtigste fundament.

 Med venlig hilsen

 Peter H. Mühlmann

Managing Director

www.trustpilot.dk

 Email: pm@trustpilot.dk

 

Trustpilot ApS

Malmmosevej 23

2840 Holte

Denmark

        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Mister Sinister Mister Sinister skrev:

Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Iøvrigt virker bemærkningerne på Trustpilot.dk   heldigvis  til at være både seriøse og velbegrundede, så resultatet afspejler virkeligheden.

 

Når du skriver det, er der så også med henblik på alle de kommentarer som lyder 'Jeg har ikke selv handlet der, men jeg har LÆST en masse dårligt om dem' og 'Jeg har ikke selv oplevet problemer med dem, men mine KAMMERATER har'

Det er useriøst og giver et forvrænget billede af serviceniveauet i den pågældende forretning. Flere kommentarer til specifikke onlineshops er direkte USANDE og det er useriøst at en handlende ikke har mulighed for at dementere sådanne indlæg.

Det er netop det der er det farlige i sådan et system som trustpilot. Men det er ikke anderledes end så mange andre steder. Alle steder hvor man kan kommentere, der er faren for, at nogen har noget at sige om noget, som de ikke har det fjerneste begreb om. Selv på et forum som dette her

Jeg bryder mig heller ikke om det. Faktisk er jeg stor modstander af tredjehånds beretninger. Og jeg mener man bør/skal moderer disse med meget hård hånd. Desværre er de oftest i sådan en mængde, at der ikke er tid til det. Og det resultere i et helhedsindtryk der med er med til at give et useriøst omdømme, med rette.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu