recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En forbrugerjurist , en iPod ... og Fona!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEn forbrugerjurist , en iPod ... og Fona!

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
johs_j Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 09:38
Jeg har lige haft en lignende sag med FONA. Jeg købte HD-videooptager + en forsikring med X-TRA dækning. Det er en forsikring, der som giver fuld dækning i forbindelse med totalskade, uden nedskrivning af forsikringsbeløbet. Alligevel har Fona nægtet at give mig et nyt apparat til mere end det halve af beløbet med den grund at mit gamle apparat ikke er mere værd. At forsikringen er uden nedskrivning, siger de at der er uden betydning.
Læs mere på: fona.johsjakobsen.dk
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 11:53

forsikringen siger også at den skal erstatte noget tilsvarende, så hvis fona finder et tilsvarende produkt til en mindre pris så er der ikke afskrevet noget fra produktet.

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af johs_j johs_j skrev:

Alligevel har Fona nægtet at give mig et nyt apparat til mere end det halve af beløbet

Du har krav på et nyt apparat, der kan MINDST det samme som det gamle - prisen er underordnet.

Kan det fås billigere, så vinder butikken. Kan det kun fås dyrere, så vinder du. Det er ikke prisen, der ikke nedskrives, det er funktionaliteten.

Så hvis dit apparat har en speciel feature, som kun et nyt apparat til det dobbelte også har, så skal forretningen erstatte det med det dyrere apparat.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
johs_j Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 15:43
>Sigida
Fona har ikke villet give mig et tilsvarende produkt. Det apparat som jeg fik tilbudt var ikke stort bedre end en VHS optager.

>HeartWare
Du har ret i det med funktionaliteten; men der står på forsikringen at prisen ikke kan overstige købsprisen.

Johannes
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 16:24
Okay - så har de taget specifikt forbehold for den situation... Men hvis de ikke kan skaffe et andet apparat med tilsvarende funktioner, så vil jeg mene, at du har krav på den fulde købspris i kontanter...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 19:14
jeg ved man finder gode måder i at få en så stor erstatning til kunden, for det er forsikringsselskabet der bestemmer prisen og ikk fona.. f.eks. en bærbar som har firewire kan vi altid få højt op i pris fordi det er kun de gode modeller der har, eller hvis man finder en anden speciel ting ved produktet.. så du skal regne med fona vil sørge for at du får den højeste pris, sådan er det  íhvertfald i vores forretning..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu