recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En GOD harddiskoptager MINUS  Samsung & LG.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En GOD harddiskoptager MINUS Samsung & LG.

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Det er trods alt ikke særligt ofte, at man ser alvorlige fejl blive rettet i en firmware på produkter, som har så kort tid på markedet som eks. TV og tilbehør.
 
Så vidt jeg husker, kunne visse BluRay's (John Carter feks.) ikke afvikles på E8n00 firmwaren før den aktuelle 1010, og det er da en væsentlig mangel vil jeg mene. Jeg håber, at I på det udemærkede site, flatpanels, vil overveje, om ikke det var en idé, at implementere firmware-versionen for de produkter i anmelder fremadrettet - så er den nørdede del også dækket ind Wink
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Yakken: Fair nok. Gik sådan set bare ud fra, at info om testet firmware var obligatorisk, idet den betyder en kæmpe bunke.

Igen: Det betyder noget hvis der har været betydelige ændringer, som man måske skulle holde øje med. Hvis du har kæmpet med afspilleren eller på anden måde har indsigt i, at der kunne være problemer, som var relateret til en given firmware, så finder du naturligvis dette relevant. Da vi ikke nødvendigvis trawler nettet tyndt for at opspore tråde om folks problemer med et givent apparat, så har vi ikke samme fokus på hvilken version af firmwaren der ligger i maskinen. Det er trods alt ikke særligt ofte, at man ser alvorlige fejl blive rettet i en firmware på produkter, som har så kort tid på markedet som eks. TV og tilbehør.

Det er vist et sidespor ift. trådens emne, men du er velkommen til at fortsætte debatten enten her, eller i vores forum. Og jeg antager, at du minder os om det med firmware i fremtidige anmeldelser, hvis der er nogen speciel grund til at holde øje med det.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 17:29
TFS!

Redigeret af turbo2 - 30-September-2012 kl. 17:29
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 17:27
"Så vidt jeg ved" (As Far As I Know)
 
M.v.h.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 17:24
Hvad betyder AFAIK?
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 16:39
Klaus J: Man kan ikke serieoptage - dette er (AFAIK) en funktion, der kun findes i YouSee boksen, og det er blandt andet denne funktion, der bidrager til det høje standby-forbrug, idet EPG'en konstant skal være opdateret. I følge manualen, så kan du på panasonic'en gentage dine optagelser dagligt og ugentligt - thats it! Og så er der en anden lille detalje: Er en udsendelse kopibeskyttet, så kan Panasonic'en ikke optage den. Ved ikke om det samme gør sig gældende for Samsung og LG.
 
Yakken: Fair nok. Gik sådan set bare ud fra, at info om testet firmware var obligatorisk, idet den betyder en kæmpe bunke.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

for dit svar. Jeg vil mene at den i testapparatet anvendte firmware-version bør være en obligatorisk oplysning ligesom harddiskens kapacitet. En test af en computer, hvor man ikke oplyser styresystemets version ville være utænkelig. Vh.

Det er jo din vurdering og som du kan se i denne tråd, så er meningenrne om hvad der er vigtigt ret forskellige. Hvis DU finder noget vigtigt, så kom med inputtet før vi sender udstyret retur, så er du sikker på at vi ser på det. Der er ingen af vore øvrige tests hvor firmwarenummeret er nedskrevet i anmeldelsen og selv hvis vi har set nummeret i løbet af anmeldelsen, så kan du være sikker på at det ikke er nedskrevet andre steder.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 14:47
Klaus J: Jeg mener, at den serieoptagefunktion, som du henviser til på You-See boksen, ikke er på Panasonics optager. De helt specielle You-See tjenester findes ikke - heller ikke fx Cinema, eller hvad det hedder nu.
Timer-programmeringen er nu let nok - især via guiden. Der er mulighed for 64 programmeringer, og harddisken kan rumme 155 timer i bedste kvalitet (identisk med det udsendte tv-signal).
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Før en anmeldelse har vi givet mulighed for, at brugerne kan komme med ønsker til ting der skal testes. Hvis man først bidrager efter testen er udkommet, så er det ofte for sent da udstyret sendes retur kort tid efter. Så hvis du interesserer dig for firmware, så skriv en kommentar imens vi stadig tager imod forslag.

Du har dog ret i at det er ret svært at teste stabilitet, hvis crash af en boks er en sjælden begivenhed. Jeg satte maskinen til at optage film og serier over en længere periode, men hvis der skal en bestemt opførsel til at provokere et crash, så er dette jo ikke nok.
 
Tak for dit svar. Jeg vil mene at den i testapparatet anvendte firmware-version bør være en obligatorisk oplysning ligesom harddiskens kapacitet. En test af en computer, hvor man ikke oplyser styresystemets version ville være utænkelig. Vh.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:



Flatpanels anmeldte for nyligt BD-E8300, og her glippede man at notere hvilken firmware, den testede maskine havde. Dette er en væsentlig mangel ved en anmeldelse af et apparat, hvor firmwaren har så stor betydning, vil jeg mene. Generelt kan anmeldelser bruges som en udvidet reklame for et produkt, hvor funktionaliteten bliver uddybet - men det er brugernes egne erfaringer, der har langt større værdi i vurderingen af et produkt. Feks. nævnes der (så vidt jeg husker) intet i flatpanels anmeldelse (eller nogen andre anmeldelser) af E8300 om at maskinen er ustabil og ofte "fryser" - dette må man kigge i fora efter ejererfaringer, for at finde ud af.

Før en anmeldelse har vi givet mulighed for, at brugerne kan komme med ønsker til ting der skal testes. Hvis man først bidrager efter testen er udkommet, så er det ofte for sent da udstyret sendes retur kort tid efter. Så hvis du interesserer dig for firmware, så skriv en kommentar imens vi stadig tager imod forslag.

Du har dog ret i at det er ret svært at teste stabilitet, hvis crash af en boks er en sjælden begivenhed. Jeg satte maskinen til at optage film og serier over en længere periode, men hvis der skal en bestemt opførsel til at provokere et crash, så er dette jo ikke nok.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
KlausJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg har købt en Panasonic DMR-BCT820EG, og bruger den på You-See's net. 
Alt fungerer korrekt med de rigtige undertekster, rigtige bogstaver, rigtige sprog, epg. osv.
Apparatet identificerer uden problemer You-See's net, ligesom ekstrakanaler via modul og kort fungerer. 
Recorderen giver ikke mulighed for at benytte You-See's speciele tjenester med fx filmleje, men var heller ikke forventet.
  
Hej Johansen, det lyder jo som den rigtige digitale HDD-recorder, som vi bare ikke må købe i Danmark. Overvejer at se - og måske købe - den, næste gang, jeg er i Flensburg.
Kan du fortælle, om man kan optage serieoptagelser af programmer, der kommer på forskellige tidspunkter, som man kan på f.eks. YouSee-boksen? Eller er der kun mulighed for at optage på faste ugentlige/daglige tidspunkter?
Med venlig hilsen

Klaus Jensen
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af sodaha sodaha skrev:

Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Har lige bestilt en Panasonic DMR-BCT820EG hjem fra Tyskland, lyder jo til at den er værd at anmelde.
Glæder mig til at læse denne anmeldelse og håber at DMR-BCT820EG fungere optimal på STOFA DVB-C.
 
100% enig! Virker Panasonic'en med Stofa, og er den stabil, så bestiller jeg også sådan en. Vil heller give det ekstra og få noget, der virker!
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu