recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En GOD harddiskoptager MINUS  Samsung & LG.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En GOD harddiskoptager MINUS Samsung & LG.

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sodaha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Har lige bestilt en Panasonic DMR-BCT820EG hjem fra Tyskland, lyder jo til at den er værd at anmelde.
Glæder mig til at læse denne anmeldelse og håber at DMR-BCT820EG fungere optimal på STOFA DVB-C.
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det, jeg tænker på, er da Boxer fik lov til at bruge DVB T2, og så pludselig smed nogle SD-kanaler over på DVB T2-standarden - (nabolandskanalerne) Det var altså ikke KUN til HD-kanaler, de vil bruge DVB T2! - og et par år... Det er jo heller ikke længe at kunne bruge en så dyr boks som den,der er tale om her i tråden - derfor mit lille "pip" om DVB C2.
 
Forstår dig godt, men du kan ikke rigtigt sammenligne DVB-C og DVB-T, da signalerne overføres forskelligt. Jeg tvivler på, at DVB-C udstyr bliver ubrugeligt indefor de nærmeste 5-6 år - men det er så også kun et gæt.
 
Ved godt, at DVB T og C er forskellige standarder, men det er mere menneskene bag, jeg ikke stoler på. Boxer gjorde det jo for at få kunderne til at købe nye modtagere, så det, der kun var et par år gammelt, nu pludselig var forældet.
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det, jeg tænker på, er da Boxer fik lov til at bruge DVB T2, og så pludselig smed nogle SD-kanaler over på DVB T2-standarden - (nabolandskanalerne) Det var altså ikke KUN til HD-kanaler, de vil bruge DVB T2! - og et par år... Det er jo heller ikke længe at kunne bruge en så dyr boks som den,der er tale om her i tråden - derfor mit lille "pip" om DVB C2.
 
Forstår dig godt, men du kan ikke rigtigt sammenligne DVB-C og DVB-T, da signalerne overføres forskelligt. Jeg tvivler på, at DVB-C udstyr bliver ubrugeligt indefor de nærmeste 5-6 år - men det er så også kun et gæt.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 21:27

Det, jeg tænker på, er da Boxer fik lov til at bruge DVB T2, og så pludselig smed nogle SD-kanaler over på DVB T2-standarden - (nabolandskanalerne) Det var altså ikke KUN til HD-kanaler, de vil bruge DVB T2! - og et par år... Det er jo heller ikke længe at kunne bruge en så dyr boks som den,der er tale om her i tråden - derfor mit lille "pip" om DVB C2.



Redigeret af turbo2 - 29-September-2012 kl. 21:28
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det er nemlig det: Ingen garanti, og så er det jo surtCry, at have smidt SÅ mange penge efter en optager, ikk'? min LG kostede 2.000 Kr. Den må da gerne leve nogle år endnu, synes jeg...
 
Jeg tror, at du skal regne med, at når DVB-C2 kommer, så vil C2 fungere sideløbende med C i en overgangsperiode. Der findes mig bekendt ingen apparater (TV, Set-Top, Recordere etc.), der til dato indeholder en DVB-C2 tuner, og derfor tror jeg, at du skal se et par år ind i fremtiden, inden det reelt begynder at blive et tema, og yderligere nogle år, inden DVB-C vil være forældet.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 21:09
Det er nemlig det: Ingen garanti, og så er det jo surtCry, at have smidt SÅ mange penge efter en optager, ikk'? min LG kostede 2.000 Kr. Den må da gerne leve nogle år endnu, synes jeg...
Til top
NitroBlast Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitroBlast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

En pris på 6.500 Kr.? Så må den da have DVB C2, som lurer lige om hjørnet?Big smile
 
Nej, hverken Samsung, LG eller Panasonic har DVB-C2 kun DVB-C. Hvorfor mener du, at DVB-C2 lurer lige om hjørnet?
 
Det har der da været en del skriveri om i foraerne, både her, og ovre hos naboen, www.digitalt.tv Det testes rundt omkring, fx i Finland.
 
Mig bekendt har hverken YouSee eller Stofa planer om at opgradere til DVB-C2, men det er ingen garanti for, at der ikke snart sker en opgradering.
Lurer rundt
Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv..
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

Nitroblast
Tak for et glimrende svar!
Nu bliver jeg for alvor interesseret i recorder optagelse igen, selvom jeg godt ved, at det er "gammeldagst" at redigere og brænde ud på skive - but I love it that way!
 
måske er det gammeldags, men der KUNNE jo være udsendelser, man gerne vil gemme...
Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perfektionist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 21:04
Nitroblast
Tak for et glimrende svar!
Nu bliver jeg for alvor interesseret i recorder optagelse igen, selvom jeg godt ved, at det er "gammeldagst" at redigere og brænde ud på skive - but I love it that way!
Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 21:03
Kan desværre ikke læse usynlig skrift, Perfektionist!Big smile
Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perfektionist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 21:01
Perfektionist

Sony RDR-HXD 870, Sony RDR-HX910, Panasonic DMR-EH65
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2012 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af NitroBlast NitroBlast skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

En pris på 6.500 Kr.? Så må den da have DVB C2, som lurer lige om hjørnet?Big smile
 
Nej, hverken Samsung, LG eller Panasonic har DVB-C2 kun DVB-C. Hvorfor mener du, at DVB-C2 lurer lige om hjørnet?
 
Det har der da været en del skriveri om i foraerne, både her, og ovre hos naboen, www.digitalt.tv Det testes rundt omkring, fx i Finland.


Redigeret af turbo2 - 29-September-2012 kl. 20:59
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu