recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En hjemmebio bliver til *færdige billeder s. 11*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En hjemmebio bliver til *færdige billeder s. 11*

Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
Goggelogge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2009
Sted: Rudkøbing, DK
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Goggelogge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 08:58
Ser rigtig fint ud :)

da jeg lagde mine kabler i gulvet brugte jeg 50mm grå pp rør.
det bliver hurtigt trangt i rørert når, 3x biwire-ht-kabler,hdmi,optisk,rj45 skal trækkes igennem ;)

jeg har kørt den cleane løsning hvor det kun er tv'et & højtalerne er synlige, det er jeg selv rigtig glad for :)

LG - PS8000.
Onkyo 607.
Xtz 89-fronter og center.
Focal in-celling bag
Canaldigital hd boks.
Ps3
M-motion motor vægbeslag.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 08:59
Fra teknik til TV kræver det vel kun 1x HDMI 1x center 1x ir og måske 1x usb. Dine fronter skal have sit eget rør. Jeg ville dog trække et 50mm rillerør (af de gode med glat inderside. Jeg har selv 50 mm fra teknik til stue og det har passet fint til mine sære forsøg hen ad vejen (det er så kun 2m langt og har været temmeligt fyldt :-)

Desuden +1 til tomrør så mange steder som muligt. Det letter pæn installation i fremtiden.

BS

Redigeret af Bschmidt - 17-Februar-2013 kl. 09:00
Til top
MC_Disko Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 651
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MC_Disko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 09:49
ja det er os det jeg tænker, det fylder jo en hel del.

tror jeg ville fortryde hvis jeg kun havde trukket front HT kabel direkte ud til teknik skabbet, og derved ikke havde muligheden for at sætte en forstærker op under tv'et. hvis jeg trækker et 50mm rør under gulvet og op i en 49mm indmuringsdåse, og derfra 40mm rør ud til front HT og op til tv. Så har jeg den dåse som fordeler central Smile
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 10:03
I det tilfælde ville jeg vælge tomror fra front til teknik OG til TV. Så har du alle muligheder og lader det du ikke vælger være tomt.

BS
Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2009
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 10:04
brug du de billige plast rør som, der bruges til vand ud i vejen. og ind til huset de kan fås i mange støres og koster ikke så meget. 
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 12:50
Hej

Lækkert projekt - spændende at følge.... håber at du kan holde "dampen" oppe.

Godt at du tænker løsningerne ind fra starten - meget mere besværligt at ændre senere.

Der er kommet gode forslag allerede, vil bare støtte et par stykker.

Integrering: 
Fyld på med tomrør (glatte) og gerne i stor størrelse... svært at trække feks HDMI kabel med stik igennem, hvis ikke størrelsen og bøjninger er ordentlige.
Husk nok med støm og netværk.... glem trådløs, når du nu kan trække kabel fra starten af.... trådløs er godt til surf, men brug kabel til streaming, når du kan.

Akustik:
Få dette tænkt ind fra starten af..... akustik gips som minimum! Jeg fik mit installeret fra starten af, og er MEGET glad for det!
Gulvtæppe i selv bio delen er nødvendigt - helst i en "mørk" tone for bedste billede.

Mørklægning:
Mørk gulvtæppe i biodelen af stuen.
Mørklægningsgardiner
Male en område rundt lærred i mat sort.... gerne hele området mellem vinduerne.'

Ellers lykke til Clap

Mvh
LBA75

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MC_Disko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Hej

Lækkert projekt - spændende at følge.... håber at du kan holde "dampen" oppe.

Godt at du tænker løsningerne ind fra starten - meget mere besværligt at ændre senere.

Der er kommet gode forslag allerede, vil bare støtte et par stykker.

Integrering: 
Fyld på med tomrør (glatte) og gerne i stor størrelse... svært at trække feks HDMI kabel med stik igennem, hvis ikke størrelsen og bøjninger er ordentlige.
Husk nok med støm og netværk.... glem trådløs, når du nu kan trække kabel fra starten af.... trådløs er godt til surf, men brug kabel til streaming, når du kan.

Akustik:
Få dette tænkt ind fra starten af..... akustik gips som minimum! Jeg fik mit installeret fra starten af, og er MEGET glad for det!
Gulvtæppe i selv bio delen er nødvendigt - helst i en "mørk" tone for bedste billede.

Mørklægning:
Mørk gulvtæppe i biodelen af stuen.
Mørklægningsgardiner
Male en område rundt lærred i mat sort.... gerne hele området mellem vinduerne.'

Ellers lykke til Clap

Mvh
LBA75

Hej LBA Smile
Det meste du nævner har jeg allerede i tankerne, men nu skal huset lige op at stå først. Selvfølgelig med massere af tomrør Tongue

idag gik vi i jorden. og nu er vi klar til at beton kanonen kommer i pendulfart i morgen LOL

Det var alt for i dag Smile nu skal jeg i sengLOL
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2013 kl. 16:06
Hej.

Herligt at se og følge sådan et projekt, det ser godt ud og du har jo tænkt på de vigtigste ting, så har ingen forslag. Ah måske dog lige et , med måske større lærred , jeg har haft 95 tommer før, og nu oppe på 123". Som giver en større oplevelse synes jeg, men kræver selvfølgelig dit rum, eller måske en anden projektor hvis skal/kan bliver større.

Lykke til med projektet og tak fordi vi kan følge det her.   

Mvh. Kim
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2013 kl. 11:42
Det er et spændende projekt du har gang i. Smile

Men det må da snart være tid til en lille opdatering Wink

Glæder mig til at følge med i det.

Mvh. Rasmus
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MC_Disko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 13:19

Stuen bliver omkring 3,75 meter i breden, så lærred størrelsen afhænger lidt af hvad man kan gå op i, i den afstand uden det bliver for voldsomt ?

Vi nåede lidt videre i weekenden. nu er hele fundamentet færdigt. så nu skal vi bare i gang med Kloaken. så vi håber på lidt plusgrader i vejret Smile

her et par status billeder.

Nu skal jeg bare have Kloakmesteren forbi og grave kloak ned så jeg kan komme videre med gulvisoleringenTongue

lækkert at se sit projekt tage formSmile
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 15:16
HVor meget laver du/I selv?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MC_Disko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2013 kl. 17:00
Jeg vil jo gerne lave så meget som muligt selv, selvfølgelig med ekspertise fra relevante fagfolk. Jeg har håndværkere i familien som jeg kan spørge til råds. Jeg selv er tekniker med hænderne skruet fornuftigt på. Så det er jo guf for sådan en som mig, med sådan et projekt
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu