|
En hjemmebio bliver til *færdige billeder s. 11* |
Besvar ![]() |
Side <1234 12> |
Forfatter | |
Goggelogge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2009 Sted: Rudkøbing, DK Status: Offline Point: 131 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ser rigtig fint ud :)
da jeg lagde mine kabler i gulvet brugte jeg 50mm grå pp rør. det bliver hurtigt trangt i rørert når, 3x biwire-ht-kabler,hdmi,optisk,rj45 skal trækkes igennem ;) jeg har kørt den cleane løsning hvor det kun er tv'et & højtalerne er synlige, det er jeg selv rigtig glad for :) |
|
LG - PS8000.
Onkyo 607. Xtz 89-fronter og center. Focal in-celling bag Canaldigital hd boks. Ps3 ______________________________ Soveværelset : Thomson 32". CD HD-boks. M-motion motor vægbeslag. |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Fra teknik til TV kræver det vel kun 1x HDMI 1x center 1x ir og måske 1x usb. Dine fronter skal have sit eget rør. Jeg ville dog trække et 50mm rillerør (af de gode med glat inderside. Jeg har selv 50 mm fra teknik til stue og det har passet fint til mine sære forsøg hen ad vejen (det er så kun 2m langt og har været temmeligt fyldt :-)
Desuden +1 til tomrør så mange steder som muligt. Det letter pæn installation i fremtiden. BS
Redigeret af Bschmidt - 17-Februar-2013 kl. 09:00 |
|
![]() |
|
MC_Disko ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 651 |
ja det er os det jeg tænker, det fylder jo en hel del.
tror jeg ville fortryde hvis jeg kun havde trukket front HT kabel direkte ud til teknik skabbet, og derved ikke havde muligheden for at sætte en forstærker op under tv'et. hvis jeg trækker et 50mm rør under gulvet og op i en 49mm indmuringsdåse, og derfra 40mm rør ud til front HT og op til tv. Så har jeg den dåse som fordeler central
![]() |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
I det tilfælde ville jeg vælge tomror fra front til teknik OG til TV. Så har du alle muligheder og lader det du ikke vælger være tomt.
BS
|
|
![]() |
|
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
brug du de billige plast rør som, der bruges til vand ud i vejen. og ind til huset de kan fås i mange støres og koster ikke så meget.
|
|
![]() |
|
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
Hej
Lækkert projekt - spændende at følge.... håber at du kan holde "dampen" oppe. Godt at du tænker løsningerne ind fra starten - meget mere besværligt at ændre senere. Der er kommet gode forslag allerede, vil bare støtte et par stykker. Integrering: Fyld på med tomrør (glatte) og gerne i stor størrelse... svært at trække feks HDMI kabel med stik igennem, hvis ikke størrelsen og bøjninger er ordentlige. Husk nok med støm og netværk.... glem trådløs, når du nu kan trække kabel fra starten af.... trådløs er godt til surf, men brug kabel til streaming, når du kan. Akustik: Få dette tænkt ind fra starten af..... akustik gips som minimum! Jeg fik mit installeret fra starten af, og er MEGET glad for det! Gulvtæppe i selv bio delen er nødvendigt - helst i en "mørk" tone for bedste billede. Mørklægning: Mørk gulvtæppe i biodelen af stuen. Mørklægningsgardiner Male en område rundt lærred i mat sort.... gerne hele området mellem vinduerne.' Ellers lykke til ![]() Mvh LBA75 |
|
![]() |
|
MC_Disko ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 651 |
Hej LBA ![]() Det meste du nævner har jeg allerede i tankerne, men nu skal huset lige op at stå først. Selvfølgelig med massere af tomrør ![]() idag gik vi i jorden. og nu er vi klar til at beton kanonen kommer i pendulfart i morgen ![]() ![]() ![]() Det var alt for i dag
![]() ![]() |
|
![]() |
|
skyeagle ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 454 |
Hej.
Herligt at se og følge sådan et projekt, det ser godt ud og du har jo tænkt på de vigtigste ting, så har ingen forslag. Ah måske dog lige et , med måske større lærred , jeg har haft 95 tommer før, og nu oppe på 123". Som giver en større oplevelse synes jeg, men kræver selvfølgelig dit rum, eller måske en anden projektor hvis skal/kan bliver større. Lykke til med projektet og tak fordi vi kan følge det her. ![]() Mvh. Kim |
|
Med Venlig Hilsen Kim
|
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Det er et spændende projekt du har gang i.
![]() Men det må da snart være tid til en lille opdatering ![]() Glæder mig til at følge med i det. Mvh. Rasmus |
|
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
|
![]() |
|
Stuen bliver omkring 3,75 meter i breden, så lærred størrelsen afhænger lidt af hvad man kan gå op i, i den afstand uden det bliver for voldsomt ? Vi nåede lidt videre i weekenden. nu er hele fundamentet færdigt. så nu skal vi bare i gang med Kloaken. så vi håber på lidt plusgrader i vejret![]() her et par status billeder.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nu skal jeg bare have Kloakmesteren forbi og grave kloak ned så jeg kan komme videre med gulvisoleringen
![]() lækkert at se sit projekt tage form
![]() |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
HVor meget laver du/I selv?
|
|
![]() |
|
Jeg vil jo gerne lave så meget som muligt selv, selvfølgelig med ekspertise fra relevante fagfolk. Jeg har håndværkere i familien som jeg kan spørge til råds. Jeg selv er tekniker med hænderne skruet fornuftigt på. Så det er jo guf for sådan en som mig, med sådan et projekt
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |