|
En hjemmebio bliver til *færdige billeder s. 11* |
Besvar ![]() |
Side <12345 12> |
Forfatter | ||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Respekt for det, jeg synes mit træskur var en udfordring, men det blegner i sammenligning med det der.
![]() |
||
![]() |
||
MC_Disko ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 651 |
|
Til tider tror jeg da os at jeg overtænker mange af løsningerne, men får da tænkt på en masse mulige løsninger, og kan så udvælge den løsning hvor mavefornemmelsen og løsningen er bedst
![]() Jeg må sige at ideen med at flytte alt hifi ind i walk-in skabet, i soveværelset er en super idé, og en løsning jeg ikke selv havde tænkt på. Nu prøver jeg så bare at finde en løsning til at få IR signalet fra fjernbetjeningen og ind til udstyret i skabet. Jeg syntes dog ikke at kunne finde en fornuftig løsning som ikke kræver en "stor" IR modtager ved tv'et. Det jeg søger er et kablet IR øje som kan skjules under TV'et. og trækkes i tomrør ind til udstyret. Hvor kan jeg finde sådan en løsning ? Den skal gerne kunne fjernstyre 3-4 enheder.
Kloakmesteren var forbi i sidste uge, vi fik lavet kloak i hele huset, men mangler endnu garagen og skelbrønd. Det bliver lavet i løbet af Påsken. forhåbentlig kan jeg så komme i gang med at lægge gulvisolering i påskeferien
![]() her lidt billeder
![]() ![]() Der er brugt 110mm P-vandlåse til Unidrain og øvrige gulvafløb. Kloakmesteren siger at vi derved aldrig får problemer med tilstopning
![]() ![]() ![]() VVS'eren kom forbi med brugsvandsrør (rør i rør) til det kolde vand. Så det kunne jeg få ned inden jeg lukkede hullet
![]() ![]() næste skridt er tilslutning af kloakken, afretning af sandpuden og klargøring til gulvisoleringen ![]() Redigeret af MC_Disko - 22-Marts-2013 kl. 13:00 |
||
![]() |
||
scantek ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
|
Har selv benyttet denne med stor success :
http://www.koz.dk/product.php?id_product=1590 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Hold da op, der er mange afløb...
![]() |
||
![]() |
||
MC_Disko ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 651 |
|
Det er da lige præcis den jeg skal ha ![]() ![]()
sjovt nok er du ikke den første som nævner det ![]() ![]() Vi er blevet færdig med Kloaken, vandindføring og trækrør til jordvarmeslangerne. Hullerne er lukket og jeg er begyndt at rette af. Så forhåbentligt kan jeg lægge sundolitt i Påsken. Frosten gør det dog lidt svært et par steder ![]() ![]() ![]() ![]() Frosten gør det lidt vanskeligt at rette af de steder jeg ikke havde vintermåtter på ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
|
Ser sgu godt ud, den del med termoblokkene med den store afstand har jeg aldrig set før. Er det normal procedure på jeres kanter. Ser frem til til at se jeres væg konstruktion, vinduevalg, tag osv.
Mvh Emil
|
||
![]() |
||
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
|
det er det man bruger nu om dage. foa at få så lille varme spild så muligt. og det gøre det nok også rundt ved kant inden de støber beton gulve mvh en tømrersvend ved skive
|
||
![]() |
||
|
Hej Emil. oftest mures termoblokkene tæt sammen - hvis de overhoved bliver muret sammen. Det kan derfor give en kuldebro mellem hver termoblok. Vi har sat en 20mm sundolitt stump mellem hver blok for at undgå kuldebroen. mellemrummene lukkes selvfølgelig
![]() Redigeret af MC_Disko - 24-Marts-2013 kl. 20:43 |
||
![]() |
||
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 551 |
|
Ikke forstået. Det med det ekstra stykke polystyren eller hva mener du. For har aldrig set det her nord på.
|
||
![]() |
||
|
Jeg tror Michael tænker på kant isolering, og ja der sættes en 100mm kant isolering inden dækket støbes.
|
||
![]() |
||
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
|
ja det bliver kunne beder af at sæt 20mm sundolitt hele vej rundt inden der støbs guvl og i sær vis du skal have guvl varme i. ingen grund til at varme sokkel op.
men for mig ser det ud til at i støber beton ud over den en havl del af sokkel op hvor bag murer skal stå.
men det er vist også lidt billeger måde at gøre det end at sæt en gang mere leca blokke mere på rundt og der efter sæt 20 mm sundolitte inden for igen. såden ville jeg nok have gjort. man er jo forskellig være måde har sin for del og ulemper. Redigeret af michael79 - 24-Marts-2013 kl. 21:24 |
||
![]() |
||
|
vi sætter en 100mm som kantisolering hele vejen rundt. det er korrekt at vi støber udover (eller over om man vil) vi sætter en begrænsning op så betondækket ikke ryger ned i garagen
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |