recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En HTPC der skal stå i kælderen?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEn HTPC der skal stå i kælderen?!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TVGirl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: En HTPC der skal stå i kælderen?!
    Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 15:37

Hej,

Jeg er helt blank m.h.t. hvordan man skal sammensætte en HTPC hvis støj IKKE er et issue. Jeg har nemlig planer om at placere HTPCen i kælderen og trække kabler op i stuen til mit TV (Full HD). Er der nogen som kan hjælpe?

Planen var at have et eksternt DVD drev og en infrarød modtager (til fjernbetjeningen) i stuen som var forbundet via USB til HTPCen i kælderen - men måske kan man få en eller anden smart boks til dette formål?

HTPCen skal primært fungere som Mediecenter (Vista), men skulle også gerne kunne trække spil effektivt (eksempelvis Sims 2).

Jeg får analogt TV signal ind via Kragsbjerg Antennelaug p.t., men vil gerne være sikker på at kunne udnytte mit TVs muligheder når den tid kommer (Samsung LE-40M87BDX)

Løsningen skal gerne være strømbesparende og effektivt kunne gå i dvale.

Det var vist hvad jeg kunne komme på af facts/krav. Jeg håber at i kan hjælpe mig med forslag til komponenter til maskinen og herunder også et forslag til en støjsvag ekstern DVD.

Hilsen

Susan

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2007 kl. 17:17

Hvis der ikke er særlig vidtgående krav til spil, ville de være meget mere enkelt blot opstille en enkelt pænt udseende HTPC-kasse under dit flotte TV.

Altså en HTPC, som beskrevet mange steder i dette forum...
(microAtx motherboard med HDMI og onboard grafik AMD4800 cpu, 2 Gbyte Ram og så meget diskplads du skønner nødvendigt)
Prøv at gennemse disse forslag til HTPC-er.

Altså  ikke en spillemaskine, som er meget mere problematisk med hensyn til støj.

Dertil er passende flot tastatur kombineret med mus fra f.eks. logitech, beregnet til remote styring...

Den løsning du skitserer kan selvfølgelig lade sig gøre, men jeg synes den giver en problematisk løsning med lange sårbare og besværlige ledningsforbindelser...

Der findes f.eks. microsoft almindelige remote og tastatur med IR-enhed i en lille boks som måske kunne bruges.
Der findes også enkelte DVD-drev til USB...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2007 kl. 02:11

Der er nok ikke saa meget at vaere blank over....... kravene til hardware er jo stort set det samme om den staar i stue eller kaelder - paa naer at i kaelderen maa det stoeje!

Koerer selv med min HTPC i mit bryggers - HDMI/HDMI og Optisk kabel paa 15 meter, og et Logitech diNovo Edge tastatur der skyder igennem alt med bluetooth. Har dog intet eksternt drev i stuen, men det er jo bare lidt usb og en enkelt booster, saa er du koerende. Jeg bruger ikke fjernbetjening. Virker perfekt, ingen stoej, ingen boks eller kabler der flyder.....vaeldig elegant

Du skal bare vaere klar over at lange kabler koster, saa du skal foerst overveje vaeldig noeje om du vil bruge dine penge paa lownoise og have din HTPC i stuen, eller bruge penge paa kabler og saa spare penge paa stoejdaempning......

Inden jeg remser udstyr op..... hvad er dit budget?

Mvh

LBA75

Redigeret af LBA75 - 22-Oktober-2007 kl. 02:13
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu