recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En svær beslutning om nykøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En svær beslutning om nykøb

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Det er vist ikke helt korrekt. Hvis du har beviser, vil jeg gerne se dem.
Blot et lille link til en troværdig kilde. :-)


Du kan selv modbevise det ;-)

Fjollet kommentar. Som sagt ligger begrænsningen ikke i afspilleren, (HDR certificeret) men i skærm, projektor.


Redigeret af Pede8000 - 23-Juni-2018 kl. 20:57
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Det er vist ikke helt korrekt. Hvis du har beviser, vil jeg gerne se dem.
Blot et lille link til en troværdig kilde. :-)


Du kan selv modbevise det ;-)

Fjollet kommentar. 

Det kan jeg ikke se. Jeg skylder ikke dig noget. Hvis du tror at alle videoafspillere er lige gode eller at man kan afspille HDR uden tone mapping, så tager du fejl. Det behøver jeg ikke bevise. Du kan bare slå det op selv.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 21:08
Du skylder mig ikke en sk*d, men siger (udokumenteret) at mine udsagn er forkerte, så er det vel ok at bede om beviser?

 Afspilleren sender det der er på skiven råt og ubehandlet ved ren transport. 

 Tv´et klarer billedebehandlingen, tone mapping, DV (hvis man er så heldig at have det). 

Thats a fact!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Du skylder mig ikke en sk*d, men siger (udokumenteret) at mine udsagn er forkerte, så er det vel ok at bede om beviser?

 Afspilleren sender det der er på skiven råt og ubehandlet ved ren transport. 

 Tv´et klarer billedebehandlingen, tone mapping, DV (hvis man er så heldig at have det). 

Thats a fact!

Ok, du har nok ret.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

jeg gætter på Hother er en feinschmecker udi afspilning af medier. Er selv ret kritisk med den slags og har i øjeblikket to forskellige afspillere stående

Du har helt ret - og stort velkommen til recordere. dk. 
Mange tak!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeg forstår ikke helt hvad al den billedebehandling skal bruges til?

Mit indtryk er at du har fået kalibreret dit tv til at vise et korrekt billede, og det vil du så behandle til at vise "flotte" billeder?!

Altså hvor i kæden, vil du forbedre? Alle 4K/ BD-afspillere, med mindre de er fejlbehæftede, viser det samme billede, nemlig det korrekte, ved ren digital-transport...

Du kan helt sikkert opnå et bedre billede ved afspilning af DVD til 4K, men hvor tit bruger man det?

I min optik, skal al "forbedring" slås fra på såvel afspiller som tv, og så skal tv´et indstilles/ kalibreres så godt som muligt.

Spørger kun fordi jeg er nysgerrig, ikke fordi jeg anfægter din ret til "flotte" billeder.

Jeg er helt med på audio-delen!!

Bedste hilsener!!

Peter

Jamen helt enig omkring billede forløbet. Jamen du rammer noget ret vigtigt for mig, nemlig afspilning af DVD, som jeg har en del af. Faktisk årsagen til at jeg valgte EZ1000 OLED, for processoren er for mig formidabel til DVD. Jo TV´et er kalibreret i alle ender og kanter.

Jeg ser meget lidt HDR, Dels fordi min øjne ofte ikke kan klare lyset, og at jeg som en af de få ikke synes at billedet ikke er særligt naturligt. Og her håber jeg at HDR Optimiser måske kan hjælpe mig en kende. Jeg kører i forvejen kun på 70& lysstyrke på HDR profilen.

Og endelig, jeg køber den afspiller som jeg ønsker - også mht. byggekvalitet.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2018 kl. 21:36
@Hother!

Tak for respons! Det giver god mening! Det var bare det med billedeforbedringen, der gjorde mig nysgerrig!

Alle elsker jo en lækker afspiller, jeg er desværre ikke rig, så jeg har prioriteret lidt anderledes. Jeg er også lidt usikker på hvor længe formatet lever, desværre.

Kan ikke finde 4k skiver nogen steder i Aarhus efterhånden. Cry
Køber alt på amazon eller Elgiganten online.


Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 03:48
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Afspilleren sender det der er på skiven råt og ubehandlet ved ren transport.


Det er ikke korrekt. Der skal laves chroma upsampling, og det er dér man kan opleve en forskel ved forskellige afspillere. Det er dog en meget lille forskel, så når man kigger på en afspiller til 1500,- og en afspiller til 6000,-, så er det ikke fordi man skal forvente en gigantisk forskel ved 1080p Blu-ray-afspilning.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 08:38
Ja, ellers blev det vist en trist affære at se på. 

 Hvis vi antager at afspilleren laver en chroma upsampling korrekt, er det vist ikke noget der er synligt for det menneskelige øje. Har ledt på nettet efter en afspiller (udover Xbox One S) som fejlede på dette, og det har jeg ikke fundet.

Kan dog sagtens forstå, hvis man køber noget, som man ved er det bedste, måske især hvis man ser mange DVD og BD skiver, eller vil have en multiafspiller til audio.

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

@Hother!

Tak for respons! Det giver god mening! Det var bare det med billedeforbedringen, der gjorde mig nysgerrig!

Alle elsker jo en lækker afspiller, jeg er desværre ikke rig, så jeg har prioriteret lidt anderledes. Jeg er også lidt usikker på hvor længe formatet lever, desværre.

Kan ikke finde 4k skiver nogen steder i Aarhus efterhånden. Cry
Køber alt på amazon eller Elgiganten online.



Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 10:13
Hvis man er interesseret i bl.a. Panasonic UB9000 og Croma Upsampling m.v., så har Vincent fra HDTV Test lavet er video om de første indtryk om afspilleren og dens teknik.

Vincent kan dog være lidt svær at forstå, han er nemlig (tror jeg nok), japaner der taler engelsk. Og nej Vincent er ikke Panasonic "Mand". Han er i mine øjne en af de mest kompetente og ærlige testere som jeg har stiftet bekendtskab med.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2018 kl. 10:47
Teoh er et kinesisk efternavn, men er meget udbredt i Singapore, især iblandt "Singapore kinesere". Så mit bedste bud er, at han ikke er japaner, men nærmere fra Singapore. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu