|
En svær beslutning om nykøb |
Besvar | Side <1 345 |
Forfatter | |
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
@mefisto.
Hother er i sin fulde ret til at bede om feed back. Altid rart når man har købt nyt! For lige at præcisere, jeg forsøger at holde mig orienteret omkring a/v, på bedste vis. Hvis man skulle bruge de rette termer omkring alt indenfor feltet, ville det blivet et fuldtids job, og et sådant har jeg i forvejen. Dog vil jeg mene at jeg ved hvad jeg taler om. Min ynglings side indenfor a/v anmeldelser og test er HDTVtest.co.uk, den er yderst seriøs. Som jeg læser deres anmeldelser, er billedebehandling ikke i famile med Chroma Upsampling. Chroma upsampling (4:2:0 gælder både BD og UHD) forløber altid godt i de afspillere der er på markedet. Jeg har ikke læst om problemer eller synlige forskelle, med mindre man selv justerer, så bliver det ofte skidt. Anmelderen kæmper en kamp for at se en forskel på forskellige afspillere og hævder at man selv på et kæmpe projektor lærred med perfekt optisk output ikke kan. Måske kan man med den nye Panasonic som Hother køber, det vil tiden vise. Jeg ser ikke Chroma upsampling som billedebehandling, normalt, men Panasonic har nogen håndtag at skue på. Dette anbefales ikke af nævnte side. Hvis du mener at Chroma upsampling er billedebehandling og ikke upsampling / afkodning er det OK! Igen, jeg har ikke læst om nogen afspiller med dårlig upsampling, derfor er det ikke umiddelbart et parameter jeg har dyrket. Hvis du har et eksempel på en problematisk afspiller, eller en der skiller sig ud på godt og ondt, , hører jeg gerne om det Ikke mere flueknepperi fra min side. Håber du vender tilbage med et eksempel, og tager det på en god måde. Jeg har selv støvet nettet igennem og har ikke læst om nogen. |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12327 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er sjovt som en Hother-tråd igen-igen bliver til det sædvanlige Hother-fnidder...
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2219 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tænker NØJAGTIGT det samme, som dig!!!
|
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, det gør mig oprigtigt ondt, for det er ikke det som jeg skriver for. Det var sikkert forkert at skrive om valget af en kommende BD afspiller, og tankerne bag. Så jeg må vist hellere afholde mig fra at skrive mere om den afspiller. Skøn weekend til alle
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Besvar | Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |