recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endnu en newbie skal vælge HDD-recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEndnu en newbie skal vælge HDD-recorder

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4804
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2005 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Sonys maskiner bevarer ikke præcis klipning ved efterfølgende HighSpeed kopiering til DVD-Video diske. Dette betyder, at du vil se nogle ekstra frames fra både klip-ud (klip TIL reklamer) og klip-ind (klip FRA reklamer). Sony - vil jeg tro - klipper på GOP niveau, hvilket vil sige op til et halvt sekund mere i begge ender.

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

2. afsnit: Du har jo ikke prøvet og måske heller ikke læst i tråden, hvor jeg har hjulpet en skuffet nordmand og også undersøgt sagen ret nøje i samarbejde med redaktøren her.

Jeg har netop læst den pågældende thread, og den giver mig netop ret i ovenstående. Ved HighSpeed dubbing efterfølgende til en DVD-Video disk af et redigeret materiale, så vil Sony inkludere op til et halvt sekund ekstra frames ved klippe-punkterne. Det står også i deres manual på s. 73 (engelsk):

"When dubbed to DVD-RW (Video Mode), DVD+RW, DVD+R, DVD-R, remnants of edited titles may remain on the disc".
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2005 kl. 18:28

Ja, Keld. Og på dansk på side 74.

Men det står i en fodnote til "Overførsel ved høj hastighed" og gælder kun for denne.

Klip og overførsel i Rec Mode Conversion (den langsomme) foregår på frameniveau og 100% præcist. Og det er ikke noget jeg tror. Jeg ved det!

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2005 kl. 18:36

Men det står i en fodnote til "Overførsel ved høj hastighed" og gælder kun for denne. Så du har altså ikke ret.

Tillad mig at gentage min liste - med et fremhævet punkt:

• 34 optage-kvaliteter (33 på DVD) mod Sonys 9 (8 på DVD). Dette betyder, at du kan finjustere kvaliteten så den fylder en DVD-skive helt ud. Har du f.eks. en optagelse, der varer 2 timer og 4 minutter, så kan du på Pioneer optage den i en kvalitet, der giver 2 timer og 10 minutter på disken (dvs. en lille bitte bid dårligere kvalitet end SP), hvor du på Sony må gå ned til en kvalitet, der giver 2 timer og 30 minutter (LSP), hvilket betyder, at du ikke får den optimale kvalitet og ikke fylder disken helt ud.
  • EPG (Guide+). Det kommer jo nok til Danmark på et tidspunkt.
  • Infrarød sender til at styre satellit-modtager og/eller Selector boks (så den kan skifte kanal på modtageren når en timer-optagelse starter).
  • HighSpeed dubbing bevarer nøjagtig frame-klipning ved dubbing fra HDD til DVD.
  • CD Jukebox funktion
  • Optagelse af NTSC-signal (enten rent NTSC eller PAL60)

Need I say more?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2005 kl. 18:38

Sonys maskiner bevarer ikke præcis klipning ved efterfølgende HighSpeed kopiering til DVD-Video diske. Dette betyder, at du vil se nogle ekstra frames fra både klip-ud (klip TIL reklamer) og klip-ind (klip FRA reklamer). Sony - vil jeg tro - klipper på GOP niveau, hvilket vil sige op til et halvt sekund mere i begge ender.

Husk at bruge forum-reglen om ikke at poste indlæg med f.eks. ukorrekt indhold. Hvad du tror kunne umiddelbart - hvis ikke det blev imødegået af en vågen fyr som mig - fremstå som rigtigt uden faktisk at være det.

• 1) Jeg skriver netop - vil jeg tro - hvorfor jeg ikke ser noget problem i det.
  • 2) Jeg skriver det som værende i forbindelse med HighSpeed kopiering, hvilket klart indikerer under hvilke forhold jeg snakker om.

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2005 kl. 18:47

Need I say more?

No.

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Zyker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-September-2005
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2005 kl. 18:56
Hehe... uanset hvad der er sagt. så er mit valg landet på Sony's HX710 hos Tape Connection til 3988,-

Tror den vil kunne udfylde mine behov på recorder-siden.

Efter diskussionen i denne tråd, så burde Pioneer og Sony jo faktisk gå sammen om at lave den ultimative HDD-recorder...

Redigeret af Zyker
/Mads
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2005 kl. 18:59
Helt seriøst, Carser, hvor henne mener du, at jeg ikke har udtalt mig korrekt.

ALLE steder, hvor jeg har kommenteret, at Sonys maskiner ikke bevarer frame-accurate klipning, har jeg ALTID kvalificeret det med, at det er i forbindelse med HighSpeed dubbing til DVD-Video. Hvor henne mener du, at jeg ikke har gjort dette???

Det er ikke et spørgsmål om at gøre min beslutning mere rigtig ved at gøre andres forkert. Jeg har så vidt jeg kan se holdt mig 100% korrekt og forsøgt at være retfærdig overfor både Sony og Pioneer.

Det er nu en gang et faktum, at Sonys maskiner ikke bevarer frame-accurate bort-klipning af f.eks. reklamer ved efterfølgende overførsel i HighSpeed til DVD-Video diske. Det er også et faktum, at Pioneers maskiner gør (med indsættelse af en mindre pause, ligesom Sonys maskine gør i andre situationer).

Det er da forbruger-information at fortælle om de reelle forskelle, der er mellem disse to maskiner, hvilket jeg gør så vidt muligt uden at tale nedsættende om den ene eller anden.

Ja - jeg har valgt en Pioneer. Mest af alt fordi de fordele jeg har listet er vigtige for mig. Som jeg har skrevet adskillige steder andetsteds, så er disse to maskiner meget jævnbyrdige, men på visse punkter er Pioneer altså Sony overlegen - og omvendt. Det endelige valg må så komme an på, hvor vigtige de fordele hhv. Sony og Pioneer har er for den enkelte. Er man f.eks. meget optaget af at kunne fylde en disk ud med en optagelse i optimal kvalitet, så bør man nok vælge Pioneer. Er man mere optaget af at kunne optage på både DVD+ og DVD- skriver, så skal det være en Sony. Er danske menuer et must, så skal det være Sony. Er optagelse af NTSC et must, så skal det være en Pioneer. Og så videre...

Du skal være velkommen til at komme med tilføjelser, hvis der er ting du mener Sony har som fordel, som Pioneer ikke har. Men det er en liste over de forskelle, der er mellem de to produkter, så det nytter ikke at komme med noget, som begge maskiner har (som f.eks. DL support), eller at tage en ulempe fra den ene maskine og vende den 180° så det bliver en fordel for den anden (eller omvendt).

Det skal være en reel liste over forskellene mellem disse to - IMO - bedste mærker på HDD Recorder markedet lige nu.

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2005 kl. 19:14

Hej Keld,

Jeg har tænkt mere på zyker end på dig. Zyker skrev "Jeg hænger mig stadig i om sony'en ER så dårlig til at klippe evt. reklamer ud af optagelser...?" og hvor kunne en newbie få den idé fra? MÅSKE fra dig.

Du har ikke skrevet noget ukorrekt ang. klip på Sony, på den anden side heller ikke udtalt dig om, at den i real-time overførsel er lige så præcis som Pioneer og mange andre.

Jeg har set du har rettet en faktisk fejl, du begik m.h.t. recording mode antal og jeg har rettet i øverste indlæg på side 2 og fjernet noget, du lige nåede at fange og referere til.

Så der er IMO ikke mere til det. Og zyker har så valgt.

M.v.h. Carser

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2005 kl. 19:21

Du har ikke skrevet noget ukorrekt ang. klip på Sony,

Okay - så har vi da i hvert fald dét på det rene... .

på den anden side heller ikke udtalt dig om, at den i real-time overførsel er lige så præcis som Pioneer og mange andre.

Nej - for det er jo netop ikke en forskel, idet både Pioneer og Sony har det på denne måde ved re-encoding.

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Januar-2005
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2005 kl. 19:40

Sony'en er en gudemaskine hihi, jeg vil også være med i Pioneer vs. Sony kampen

EPG (Guide+), hvad skal vi bruge det til i danmark? Hvis vi engang kommer til at kunne bruge det, så ligger det sikkert langt ude i fremtiden. Til den tid har jeg sikkert en anden recorder

34 optagekvaliteter, de 8-10 stykker vi har på sony'en er mere end rigeligt.

Optagelse af NTSC-signal, hmm... jeg optager kun PAL, mig bekendt sendes der ikke i NTSC herhjemme, eller?

Det der med at klippe reklameblokke ud på Sony'en, er nu heller ikke noget problem. Og efter Carser (tror jeg det var) - fortalte mig hvordan jeg skulle bruge A-B redigeringen, så køre det helt fint.

Men en ting som virkeligt... måske u. at vide det præsist... er hastigheden ved de forskellige betjeningsfunktioner - noget der rykker på Pioneers modeller. Jeg ved ikke 100%, om der er forskel, men jeg mener det til Pioneers fordel. 1 - 0 til Pioneer lige på det punkt!

Mvh. Moef

Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2005 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

jeg vil også være med i Pioneer vs. Sony kampen

Det er ikke en kamp...

EPG (Guide+), hvad skal vi bruge det til i danmark? Hvis vi engang kommer til at kunne bruge det, så ligger det sikkert langt ude i fremtiden.

Ifølge Gemstar, så skulle det komme til skandinavien indenfor de næste 18 måneder (mener jeg en eller anden skrev efter at have kontaktet dem).

34 optagekvaliteter, de 8-10 stykker vi har på sony'en er mere end rigeligt.

Ja, hvis du kan leve med, at den går ned i halv opløsning ved alle optagelser over 2½ timer (mener jeg det er), så er det fint. På Pioneer bibeholder den fuld opløsning helt ned til 3½ timer, og så kan du med en optagelse på f.eks. 02:05 få den i en væsentlig højere bitrate på Pioneer end du kan på Sony.

Optagelse af NTSC-signal, hmm... jeg optager kun PAL, mig bekendt sendes der ikke i NTSC herhjemme,

Har du bånd fra USA, eller LaserDisc, så er NTSC-optagelse et must for at få dem over på DVD (med mindre du vil investere flere tusinde kroner i en konverteringsboks).

Redigeret af HeartWare
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Zyker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-September-2005
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 14:29
Ville lige tilføje at jeg fik min Sony HX710 i dag.. kan jo slet ikke få mine fingre fra den igen.. 

Tapeconnection leverede lynhurtigt fra den ene dag til den anden!

/Mads
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu