recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endnu en Tidal HI-FI tråd, sorry!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Endnu en Tidal HI-FI tråd, sorry!

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Endnu en Tidal HI-FI tråd, sorry!
    Sendt: 22-Januar-2021 kl. 16:23
Hej Streaming eksperter!

Jeg har tegnet abonneret på Tidal HI-FI, og er ganske imponeret. Det er bestemt pengene værd.

Det underlige er, at når jeg benytter Chromecast (Tidal-app/ iPad) til min LAN-kablede Lyngdorf forstærker, er lyden ikke lige så god, som når jeg benytter min Denon DNP-800NE (HEOS-app/iPad) streamer via optisk. 

I begge tilfælde er det jo DAC´en i forstærkeren der klarer ærterne?????

Det er helt tydeligt, og ikke placebo!! Smile MQA er underordnet for mig. CD kvalitet er fint i mine øjne.

Problemet er at jeg købte TDAI-1120 for at slippe for en sort kasse (Denon), men det lader ikke til at det er muligt lige nu. Det går også, men det er bare underligt.

Nogen der ved hvad det kan skyldes? 

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 03:34
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hej Streaming eksperter!

Jeg har tegnet abonneret på Tidal HI-FI, og er ganske imponeret. Det er bestemt pengene værd.

Det underlige er, at når jeg benytter Chromecast (Tidal-app/ iPad) til min LAN-kablede Lyngdorf forstærker, er lyden ikke lige så god, som når jeg benytter min Denon DNP-800NE (HEOS-app/iPad) streamer via optisk. 

I begge tilfælde er det jo DAC´en i forstærkeren der klarer ærterne?????

Det er helt tydeligt, og ikke placebo!! Smile MQA er underordnet for mig. CD kvalitet er fint i mine øjne.

Problemet er at jeg købte TDAI-1120 for at slippe for en sort kasse (Denon), men det lader ikke til at det er muligt lige nu. Det går også, men det er bare underligt.

Nogen der ved hvad det kan skyldes? 


Chromecast er ikke udviklet til god lyd (men til at indsamle data) hvorimod Denon ved hvad der er vigtigt for lyden.

Uden have set målinger giver Chromecasten sikkert en masse jitter som så forringer lyden Din Lyngdorf kan sende ud.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 09:11
Det noget være sludder yahooboy kommer. For problemet ligger i at chomecaste, kan kun afspiller med en sampling på 48khz. Og der alt CD kvalitet ligger i 44.1khz, skal Chromecast upsample musikken, som desværre for det meste giver en ringere lyd, når den upsampler til en frekvens den oprindelige ikke går op i.

Hvis der skal upsamples skal det ganges med 2 for at bevare clocken mellem bit og samplingen.

Men da heos kører bit perfect, så levere den musikken. I den sampling rate, musikken er i. Derfor lyder det bedre end på Chromecast, eller anden stresmer der skal upsample
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 13:27
Sig mig, Chromcast i det her tilfælde med TDAI-1120, så er der vel bare tale om ganske alm. transport/ push streaming eller hvad det nu hedder, lidt ligesom der kan gøres med Airplay 2

Airplay 2 kan få sit steam push f.eks. fra en lokal server med en rippet cd i 1:1 eller filer fra Tidal - Spotify etc. og behandlingen/kvaliteten af filen er enlig uberørt ind til den når en DAC, og her det DAC'en i TDAI-1120 som står for behandlingen, det er vel ikke anderledes med et Chromcast steam?

Det skal siges at jeg enlig ikke har sat mig 100% ind hvordan Chromcast enlig virker, neb det kan jo godt være at det virker anderledes.

Til trådstarter når du nu afspiller i mellem de 2 omtalte kilder er det så 100% samme indstillinger der benyttes, herunder room perfect og signal niveau?

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 15:01
Du skal se efter en Chromecast Audio, der går op til 24 bit / 96KHz, og den har endda optisk udgang... Den understøtter uofficielt faktisk op til 192 KHz! 
miri
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 15:26
Vær lige obs på at chromecast ikke understøtter gapless afspilning. En pestilens ved specielt live album. Just saying. 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 16:53
Jeg bruger kun min Chromecast Lyddio hvis der ikke er andre muligheder; f.eks. til podcasts (meget sjældent) eller til arkiv i DRs radio-app. Jeg stoler ikke på lydkvaliteten længere end jeg kan kaste den. Hvilket vel er ret langt

Det er vigtigt at huske på, at den understøtter optisk output, så man kan bruge en væsentligt bedre DAC, end den der sidder i sådan en lillebitte dims.

Brugsmæssigt fungerer det lille apparat godt, men jeg ville altså ikke bruge den til audiofil lytning.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 17:13
Det er indbygget Chromecast, og kilden er i begge tilfælde Tidal HIFI, lyden er mere mudret og virker ikke så højt opløst som når jeg streamer fra Denon netværksafspilleren. Dette på trods af at det, teoretisk, er muligt at streame i bedre "kvalitet" via Chromecast. Det burde jo være ren transport? Eller laver Chromecast en lydbehandlig?

Det er i begge tilfælde DAC´en i Lyngdorfen der er på arbejde, da jeg har forbundet Denon optisk.

Det er da underligt....
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 17:16
Jeg kommenterede på Chromecast Audio generelt. Det er klart underligt at din indbyggede kromkaster lyder ringere.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg kommenterede på Chromecast Audio generelt. Det er klart underligt at din indbyggede kromkaster lyder ringere.

Yes, det er jeg klar over. :) 

Det er underligt, og jeg har en rimelig god hørelse og store ører, så jeg tror ikke jeg tager fejl.
Nummeret jeg bruger er Talk Talk: It´s a Shame, en god gammel audiophil demo....
 

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 17:50
Such a Shame?
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Such a Shame?

Det går sgu godt, det må være tømmermænd.
Ja, for faen.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu