recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endnu en Tidal HI-FI tråd, sorry!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Endnu en Tidal HI-FI tråd, sorry!

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg kommenterede på Chromecast Audio generelt. Det er klart underligt at din indbyggede kromkaster lyder ringere.
jamen det er ikke underligt. Når den laveste sampling rate for Chromecast er 48khz. For den skal upsample jo
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 18:28
Input Googlecast: PCM 32, 44.1 kHz
HEOS PCM 16, 44.1 kHz

Det er ikke nemt, hvis man ikke er lydtekniker.
Er nok nødt til at stole på min hørelse.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Such a Shame?


Det går sgu godt, det må være tømmermænd.
Ja, for faen.


Jeg tænkte det nok. Skulle bare lige være sikker Udover Vice City-soundtracket kender jeg ikke meget til Talk Talk, men den her skal jeg lige høre senere. Den ligger i FLAC på en Essential-udgivelse fra 1990. Det oprindelige album er “CD MQA”
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg kommenterede på Chromecast Audio generelt. Det er klart underligt at din indbyggede kromkaster lyder ringere.
jamen det er ikke underligt. Når den laveste sampling rate for Chromecast er 48khz. For den skal upsample jo


Og det er du sikker på ikke kan gøres uden at gøre skade? Du er jo ikke kendt for at have styr på alt du snakker om på diverse fora...
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg kommenterede på Chromecast Audio generelt. Det er klart underligt at din indbyggede kromkaster lyder ringere.
jamen det er ikke underligt. Når den laveste sampling rate for Chromecast er 48khz. For den skal upsample jo


Og det er du sikker på ikke kan gøres uden at gøre skade? Du er jo ikke kendt for at have styr på alt du snakker om på diverse fora...
nej det jeg ikke. Fordi Shield tv er blevet god til det, inde for de sidste par mdr..

Og den fysiske Chromecast audio var god til det.

Men den fysiske Chromecast 2, 3 og ultra er ikke gode til det. Så der er forskel.

Edit: selv Mac og Windows er dårlige til det. Derfor der findes software der går udenom ms og Apples engines. Og selv Apple tv er dårlig. Derfornjeg ente med at selv at kører over heos, med lige så stor oplevelse af kvalitet forskel

Redigeret af T-Duck - 24-Januar-2021 kl. 19:06
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg kommenterede på Chromecast Audio generelt. Det er klart underligt at din indbyggede kromkaster lyder ringere.
jamen det er ikke underligt. Når den laveste sampling rate for Chromecast er 48khz. For den skal upsample jo


Og det er du sikker på ikke kan gøres uden at gøre skade? Du er jo ikke kendt for at have styr på alt du snakker om på diverse fora...
nej det jeg ikke. Fordi Shield tv er blevet god til det, inde for de sidste par mdr..

Og den fysiske Chromecast audio var god til det.

Men den fysiske Chromecast 2, 3 og ultra er ikke gode til det. Så der er forskel.

Edit: selv Mac og Windows er dårlige til det. Derfor der findes software der går ms og Apples engines. Og selv Apple tv er dårlig. Derfornjeg ente med at selv at kører over heos, med lige så stor oplevelse af kvalitet forskel
T-Duck, ved du hvordan en forstærker der har indbygget support og afspilning med Chromcast og AirPlay 2 virker, altså hvad der rent faktisk sker med lydfilen den afspiller/ behandler som F.eks. en flac fil eller for den sag skyld lpcm fil 16bit 44.1?

Redigeret af Potter - 24-Januar-2021 kl. 19:21
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Input Googlecast: PCM 32, 44.1 kHz
HEOS PCM 16, 44.1 kHz

Det er ikke nemt, hvis man ikke er lydtekniker.
Er nok nødt til at stole på min hørelse.
stol du blot på den. Det gjorde jeg og jeg fortrød det ikke

Redigeret af T-Duck - 24-Januar-2021 kl. 19:29
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

T-Duck, ved du hvordan en forstærker der har indbygget support og afspilning med Chromcast og AirPlay 2 virker, altså hvad der rent set sker med lydfilen den afspiller/ behandler som F.eks. en flac fil eller for den sag skyld lpcm fil 16bit 44.1?

Ikke specifikt. Men jeg ved at Chromecast audio build-in i Shield tv den dag i dag, Kører med sampling rate support fra 48-192 kHz. Og da i forstærker og receiver også er software basseret, må det næsten være det sammen. Ved så ikke med airplay2 det vil jeg ikke gøre mig klog på, da jeg aldrig har brugt det.

Den Chromecast audio build-in upsampler til 48khz, det er det input min receiver får, når det er 44.1 og resten op ad spiller den fint hi-res audio
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

..... Chromecast audio build-in upsampler til 48khz, det er det input min receiver får, når det er 44.1 og resten op ad spiller den fint hi-res audio
Men siger du, at den originale Chromecast Audio også upsampler 44.1 til 48???



Redigeret af miri - 24-Januar-2021 kl. 20:33
miri
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

..... Chromecast audio build-in upsampler til 48khz, det er det input min receiver får, når det er 44.1 og resten op ad spiller den fint hi-res audio
Men siger du, at den originale Chromecast Audio også upsampler 44.1 til 48???

jeg kan se den firmwaren blev opdateret i 15 til kunne 44.1 my bad
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det noget være sludder yahooboy kommer. For problemet ligger i at chomecaste, kan kun afspiller med en sampling på 48khz.

Det kan der være noget om, vidste ikke at Lyngdorfen havde malware indbygget. 

Til Pede8000

Chromecast er i dag fokuseret på video og i den verden benytter man 48 kHz. 

Så at Du havde problemer med at få Airplay til at fungere, hvordan gik det med HFK supporten? Airplay er i modsætning til Chromecast i stand til at overføre både 44 og 48 kHz (bitperfect) så hvis Du kunne få Airplay op at køre ville det måske hjælpe på lyden.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det noget være sludder yahooboy kommer. For problemet ligger i at chomecaste, kan kun afspiller med en sampling på 48khz.


Det kan der være noget om, vidste ikke at Lyngdorfen havde malware indbygget. 

Til Pede8000

Chromecast er i dag fokuseret på video og i den verden benytter man 48 kHz. 

Så at Du havde problemer med at få Airplay til at fungere, hvordan gik det med HFK supporten? Airplay er i modsætning til Chromecast i stand til at overføre både 44 og 48 kHz (bitperfect) så hvis Du kunne få Airplay op at køre ville det måske hjælpe på lyden.
din sølvpapirshat er da begyndt at stramme

Redigeret af T-Duck - 24-Januar-2021 kl. 22:06
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu