recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Energimidt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEnergimidt

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

HejSmile
 
Du sætter et phono kabel på spdif udgangen på settop boxen, og forbinder den til reciveren.
 
så går du ind i menyen i settop boxen og finder opsætning - lyd og sætter den til 5.1 surround.
 
Så er du kørende.Wink

Okay, så du kører lyden igennem den optiske udgang, i stedet for at køre den via HDMI kablet?

Synes også jeg har prøvet dette, men får nøjagtigt samme resultat som med lyden via HDMI kablet... Jeg kan ikke lade være med at tænke på om de kanaler jeg modtager overhovedet bliver sendt i 5.1 (IPTV via Fiberflex).
Til top
Dammark Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 00:07
Hvis man køber EnergiMidt så skal man ihvertgfald ikke købe boksen med optagefunktion.
Her er listen over de problemer som jeg oplever:

01. Blæseren kører altid

02. Man kan ikke optage serier

03. Hvis boksen er sat til 16:9 bliver alt vist i 16:9 også programmer i 4:3

04. TV-Guiden følger ikke den sortering man selv laver af programmerne

05. Man skal trykke 11 gange på sin fjernbetjening for at komme til optagede programmer

06. Boksen er mega langsom

07. Hvorfor er det lige man ikke kan pause en optagelse der allerede er igang, uden at afbryde optagelsen ?

08. Hvorfor kan man ikke optage 2 afsnit der kommer efter hinanden ?

09. Hvorfor er EPG'en så skide ringe.  Den er langsom som bare fanden, og ofte så står texterne hulter til bulter ?

10. Nogle gange når man optager et program så stopper den aldrig med at optage og fortsætter bare til disken er fuld ?

11. Man kan ikke stoppe en optagelse der er 'løbet løbsk'.  Klokken er nu 23:30 boksen optager stadig Pagten på DR HD selvom programmet for længst er slut.

Kæmper man sig ind under 'Igangværende Optagelser' og vælger afbryd optagelse sker der ikke en hujende fis.

12. Skriver man til Smile Content så modtager man bare et autosvar, og så sker der ikke mere. Ringeste support ever.


Jeg kommer fra TDC TV hovr jeg må sige at deres boks virkede meget mere intuitiv.

// Sebastian Dammark
www.dammark.net
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 14:28

Mon Forbrugerstyrelsen har en mening herom?  Jura afdelingen  Big smile

Ting skal vel virke?  Tænk ( - - - ) hvis ens VHS havde forsøgt med blot noget som ligner det der?
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 20:17
Mangel på professionalisme og seriøsitet er kendetegnet for Energimidt Fiber.
Kæmpede med dem i et par år før jeg kunne få et alternativ.
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Someone79 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 02:06
Artisten

Har du surround på alle dine kanaler eller er det specifikke?
Optisk var ikke en success, men coaxial var eller?

Testet forskellige setups og udbydere....
Oplever også at nogle 1900serie bokse kun giver surround på HD kanaler (Canal+ HD, Discovery HD, etc)
Til trods for man har en jingle før udsendelsen på en ikke HD kanal, der fortæller at nu er næste film med surround lydspor.
Der er brugt optisk kabel....

Kunne være jeg lige skulle få det coaxial fundet frem af skuffen og se om det ændrer noget på lydoplevelsen....


Redigeret af Someone79 - 11-December-2009 kl. 02:08
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Someone79 Someone79 skrev:

Artisten

Har du surround på alle dine kanaler eller er det specifikke?
Optisk var ikke en success, men coaxial var eller?

Testet forskellige setups og udbydere....
Oplever også at nogle 1900serie bokse kun giver surround på HD kanaler (Canal+ HD, Discovery HD, etc)
Til trods for man har en jingle før udsendelsen på en ikke HD kanal, der fortæller at nu er næste film med surround lydspor.
Der er brugt optisk kabel....

Kunne være jeg lige skulle få det coaxial fundet frem af skuffen og se om det ændrer noget på lydoplevelsen....
Jeg har kun 5.1 lyd på nogle tyske, DRHD kommer snart med 5.1 lyd. Du skal bruge coaxial spdif udtaget. du kan se det på billede højre oppe. Og opsætte motorola til 5.1 lyd. Så skulle det køre. Smile

Redigeret af ARTISTEN - 18-December-2009 kl. 22:22
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 22:40
Hej Smile
 
Jeg kan ikke få lyd på folketinget, er der andre der har det problem? jeg køre digital lyd igennem min Reciver, alle andre programmer er der lyd på. Fiberbredbånd har haft problemmet, men skriver at lyd problemmet skulle være løst for 3 uger siden med opdatering.
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Dammark Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Oprindeligt skrevet af Someone79 Someone79 skrev:

Artisten

Har du surround på alle dine kanaler eller er det specifikke?
Optisk var ikke en success, men coaxial var eller?

Testet forskellige setups og udbydere....
Oplever også at nogle 1900serie bokse kun giver surround på HD kanaler (Canal+ HD, Discovery HD, etc)
Til trods for man har en jingle før udsendelsen på en ikke HD kanal, der fortæller at nu er næste film med surround lydspor.
Der er brugt optisk kabel....

Kunne være jeg lige skulle få det coaxial fundet frem af skuffen og se om det ændrer noget på lydoplevelsen....
Jeg har kun 5.1 lyd på nogle tyske, DRHD kommer snart med 5.1 lyd. Du skal bruge coaxial spdif udtaget. du kan se det på billede højre oppe. Og opsætte motorola til 5.1 lyd. Så skulle det køre. Smile

Skal man bruge SPDIF coax ?

Jeg har nemlig DD 5.1 på den tyske Pro 7 og jeg bruger kun HDMI mellem min Motorola boks og min forstærker.  Jeg går også bare og venter på at der kommer noget ordentlig lyd igennem fra DR's side.

// Sebastian Dammark
www.dammark.net
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 18:01
Hej
Det kan vare længe inden jeg får 5.1 lyd på anlæget. EnergiMidt Fiberbredbånd skriver til mig at de skam sender 5.1 lyd ved drhd, men lydstandarden er He-AAC , og ikke noget som min onkyo kan aftaste.
Kender i til en box som kan ændre digital lyd som AAC til DTS eller DD?
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Dammark Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 20:05
Er du sikker på at det ikke det format som boxen modtager ? Jeg går selv og venter på SR fra EnergiMidt men jeg kan da ikke forestille mig at boxen outputter HE-AAC ...
// Sebastian Dammark
www.dammark.net
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af Dammark Dammark skrev:

Er du sikker på at det ikke det format som boxen modtager ? Jeg går selv og venter på SR fra EnergiMidt men jeg kan da ikke forestille mig at boxen outputter HE-AAC ...
Det lige det den gør outputter HE-AAC, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, overvejer at opsige mit abonoment. Eller at klage til forbrugerstyrelsen. Hvad vil du gøre Dammark?Cry

Redigeret af ARTISTEN - 09-Januar-2010 kl. 20:25
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
Dammark Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 20:40
Jeg afventer lige den opdatering de har planer om her i løbet af Januar.

Men boxen skal virkelig have en overhaling for at jeg skal beholde lortet.
Og hvis det passer med lydformatet så er de da virkelig debile, mere end jeg havde forventet.

Jeg har faktisk lige fået brev fra dem idag, hvor der står at de vil udsende alle de digitale gratis kanaler på deres net, og man vil kunne bruge hvilken som helst DVB-C MPEG4 HD box.  Dog stod der at man skulle have et multiabb. hos dem, men det skal jeg lige have afklaret med  deres kundeservice.

Jeg ringer ihvertfald til dem imorgen ... så kan det være at jeg har nogle svar.
// Sebastian Dammark
www.dammark.net
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu