recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - epg grabber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

epg grabber

 Besvar Besvar Side  123 26>
Forfatter
Besked
smedev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smedev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: epg grabber
    Sendt: 26-Januar-2010 kl. 18:17

Er der en grabber, som kan hente EPG information

ned til Media Center.  ?
 
hilsen steen
smedev
Til top
Mailand84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mailand84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 18:44

BigScreenEpg kan gøre det.. bliv evt pro medlem inde på ontv.dk, der kan man sætte sine kanaler sammen og så få BCE til automatisk at hente xmltv-filen og sætte den ind i mce.

Til top
NielsR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 14:52
Jeg har også lavet et tool direkte til ontv.dk, som i frit kan bruge.
 
Men det kan de samme som BigScreenEPG men er gratis og målrettet mod ontv.dk's data.

Det er dog kun beregnet til Windows 7. Hvis man ønsker et program til Vista, kan jeg se der er lavet tilsvarende programmer, de kan findes i ontv.dk's forum


Redigeret af NielsR - 30-Januar-2010 kl. 15:10
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af NielsR NielsR skrev:

Jeg har også lavet et tool direkte til ontv.dk, som i frit kan bruge.
 
Men det kan de samme som BigScreenEPG men er gratis og målrettet mod ontv.dk's data.


Genialt!
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
kongedam Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kongedam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 18:26
Hej NielsR

Det ser spændende ud, detsvære så kan jeg ikke få programmet til at hente min epg
Når jeg har sat mit unikke link ind og trykker hent epg, så starter der et en command promt op, den står så lige og tænker lidt, derefter går programmet ned.

jeg bruger win7 x64
er der en logfil jeg kan sende?

mvh
Kongedam


Redigeret af kongedam - 23-Februar-2012 kl. 18:00
Til top
kongedam Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kongedam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 19:48
Jeg har prøvet at starte programmet fra en command promt og fik så følgende fejl:

MCImportXMLTV v1.2c for ONTV.DK Started, (C)2010 Niels Rossen

Ikke-afviklet undtagelse: System.InvalidCastException: Ændringen fra strengen "G
AMEPLAYHDogdenGlobalegamingliga" til typen 'Double' er ikke gyldig. ---> System.
FormatException: Inputstrengen var ikke i et korrekt format.
   ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ParseDouble(String Val
ue, NumberFormatInfo NumberFormat)
   ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDouble(String Value,
 NumberFormatInfo NumberFormat)
   --- Slut på staksporing af indre undtagelser ---
   ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDouble(String Value,
 NumberFormatInfo NumberFormat)
   ved Microsoft.VisualBasic.Conversion.Int(Object Number)
   ved MCEImportXMLTV.Main.BuildProgramAndSchedules(XmlDocument oXMLTV, XmlDocum
ent oSettingsFile, XmlDocument oMXF) ved MCEImportXMLTV.Main.Main()
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 02:19
Oprindeligt skrevet af kongedam kongedam skrev:

Jeg har prøvet at starte programmet fra en command promt og fik så følgende fejl:

MCImportXMLTV v1.2c for ONTV.DK Started, (C)2010 Niels Rossen

Ikke-afviklet undtagelse: System.InvalidCastException: Ændringen fra strengen "G
AMEPLAYHDogdenGlobalegamingliga" til typen 'Double' er ikke gyldig. ---> System.
FormatException: Inputstrengen var ikke i et korrekt format.
   ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ParseDouble(String Val
ue, NumberFormatInfo NumberFormat)
   ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDouble(String Value,
 NumberFormatInfo NumberFormat)
   --- Slut på staksporing af indre undtagelser ---
   ved Microsoft.VisualBasic.CompilerServices.Conversions.ToDouble(String Value,
 NumberFormatInfo NumberFormat)
   ved Microsoft.VisualBasic.Conversion.Int(Object Number)
   ved MCEImportXMLTV.Main.BuildProgramAndSchedules(XmlDocument oXMLTV, XmlDocum
ent oSettingsFile, XmlDocument oMXF) ved MCEImportXMLTV.Main.Main()
Jeg har ingen anelse om hvad fejlen er, men jeg prøver altid lige at køre kommandoprompt som administrator, hvis jeg har problemer. Start>alle programmer>tilbehør>højreklik på kommandoprompt, kør som administartor
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
NielsR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 14:40
Hej det kræver ingen administrator rettigheder at afvikle programmet.
Men ud af den fejl du har vist her, ser det ud til at der står en streng "GAMEPLAYHDogdenGlobalegamingliga" i et felt hvor der forventes et tal. Er det muligt du kan emaile mig en kopi af din XMLTV fil, programmet gemmer en kopi i C:\ProgramData\NRSoft\MCImportXMLTV under navnet ImportedXMLTV.xml. Send den til min email addresse mcefun@nrossen.dk, så kigger jeg på hvad der går galt.
Til top
NielsR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 18:48
Så er fejlen rettet, et lille problem med xmltv filen, der indholdt hvad jeg vil kalde forkerte data for kanalen Rush HD. Men det kan programmetr håndtere nu.
Til top
kongedam Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kongedam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 19:07
Sådan, hold da op det er et fedt program.
Det tager bare lige lidt tid at tilpasse kanaler med epg.

1000 tak for programmet
/Kongedam
Til top
kongedam Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kongedam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 09:24
@NielsR

Som sagt så er det et rigtig lækkert program, jeg har en lille request:
Kunne du indbygge en option så xmltv filen bliver kørt igennem TVTweak før den bliver sendt til MCE?

TVTweak gør det muligt at sætte "episode nr." i subtitle linien så det bliver synligt i MCE
Eks. så ville serien venner se sådan her ud:

Normal EPG fra ONTV:
Venner
"Amr. komedieserie"

EPG kørt igennem TVTweak:
Venner
"Amr. Komedieserie. (EP#11:236)"

programmet er command line basseret så jeg skulle mee at det skulle være muligt at lave uden de store problemer, det ville være lækket hvis man kunne slå det til og fra, da der sikkert er nogle der ikke vil bruge det.

TVTweak finder du her:
man skal bare slå Expose "On Screen" Episode Numbers til


mvh
Kongedam



Redigeret af kongedam - 07-Februar-2010 kl. 09:27
Til top
NielsR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 11:30
Jeg har fået det input fra flere, jeg vil se om jeg ikke får tid til at gøre noget ved det. Jeg er helt enig det er en god ide.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu