recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - epg grabber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

epg grabber

 Besvar Besvar Side  <1234 26>
Forfatter
Besked
kongedam Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kongedam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 13:07
self. hvis du kan lave det uden at bruge det program, så man eks. selv kunne vælge hvordan output skulle være. jeg syntes nemlig ikke at formatet (EP#11:236) er ret pænt.

For mig ville det være fint med (11:236)
men det er jo en smagssag :)


Til top
NielsR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 19:18
Det er lige netop det jeg har gjort, har alligevel fat i serie data inde i programmet, så se om du kan bruge den version der ligger der nu.
Jeg har lavet logikken sådan at den vil placere info i Episode title teksten (Som dit eksempel foroven), men hvis der ikke er nogen episode titel vil den tilføje det til hoved titelen istedetfor.
Det slåes til via en ny option i config programmet, det er som default slået fra. 
Til top
kongedam Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kongedam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 15:37
Hejsa

Har lige testet dit program, den gør tingene som du skriver, men der er et problem.
Det dur ikke at tilføje "episode nr." til titlen, da man så ikke kan lave serie optagelser.
Du skal have den til at tilføje det til "subtitlen"

Kunne du ikke lave en option så man kan vælge at få info med ang. hvor mange afsnit der er?

eks:
Venner
Amr. Komedieserie. (11:236)


mvh
Kongedam




Redigeret af kongedam - 08-Februar-2010 kl. 15:37
Til top
NielsR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2010 kl. 18:35
Umiddelbart kan jeg ikke se noget problem.
Ifølge MXF format specifikationen på Microsoft's MSDN hjemmeside, så kan jeg ikke se navnet har nogen bestyning for serie optagelser, da jeg i MXF filen, specificerer serie info i de seperate felter som er beregnet til det.
Jeg tror kun det har betydning hvis der ingen serie info er specficeret ellers, og medie center kun har navnet at gå efter, og i dette tilfælde vil mit program jo heller ikke kunne tilføje serie info til titellinien, da jeg jo ikke kan skaber noget som ikke er i original materialet, i dette tilfælde XMLTV filen.
Til top
kongedam Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kongedam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 15:16
jo du har vist ret, ved ikke lige hvad der gik galt da jeg tjekkede sidst.
Til top
#Henrik# Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juni-2008
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér #Henrik# Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2010 kl. 23:26
Hej Niels
 
Super fedt program - det vil jeg få stor glæde af!
 
Jeg har dog problemer med serieoptagelse. Det virker fint med at tilføje episode nummer til titel, men når jeg planlægger en serieoptagelse af f.eks. "CSI: New York (22)", finder MCE ikke de øvrige efterfølgende episoder (23+). Og det er selv om der for "CSI: New York (22)" er serie-information i XML-filen.
 
Hvad gør jeg forkert?
Til top
#Henrik# Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juni-2008
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér #Henrik# Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 21:44
Hej igen
 
Jeg har en feature-request: Det irriterer mig at episode-nummer ikke er et synligt felt i MCE EPG'en. Jeg kunne godt tænke mig at have episode-nummer som en fast del af en serie-episodes 'description', så man nemt kan se hvilken episode der er optaget. Vil det være en idé (som valgfri option), at hvis der i XMLTV data findes et episode-nummer for en serie, vil dette blive tilføjet først i programmets beskrivelse. Eksempel:
 
<programme channel="www.ontv.dk/tv/7" start="20100209210000 +0100" stop="20100209215500 +0100">
     <title lang="dk">CSI: New York</title>
     <desc lang="dk">En ung kvinde bliver dræbt på stedet, da hun bliver påkørt af en lastbil. Samtidig findes et
     lig på en parkeringsplads. Stella Bonasera bliver sat på sagen og finder snart ud af, at de to lig har en ting
     til fælles: de var begge fan af New Yorks pro ball team.</desc>
     <category lang="DK">serie</category>
     <episode-num system="onscreen">22</episode-num>
</programme>
 
...bliver til:  
<Program id="2062"
                uid="!Program!s5_20100209234500"
                title="CSI: New York"
                description="(22) En ung kvinde bliver dræbt på stedet, da hun bliver påkørt af en lastbil.
                    Samtidig findes et lig på en parkeringsplads. Stella Bonasera bliver sat på sagen og
                    finder snart ud af, at de to lig har en ting til fælles: de var begge fan af New Yorks
                    pro ball team."
                episodeTitle=""
                episodeNumber="22"
                isSeries="true"
                isSerial="true"
                keywords="c700" />
 
Hvad siger du til det?
 
Endnu engang tak for et fedt program!
 
/Henrik
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 16:08
Ahh men hvor det dog styrer det program :)
Til top
Bankz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bankz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 21:13
Har hentet programmet og købt et pro abonnement hos ontv, men hvordan gøres data tilgængelig i MC7 når det lige skal igennem DVBlink og TVSource? I DVBlink kan man opsætte hvor stream skal tages fra, men den kan tilsyneladende ikke se de data jeg har hentet.

Nogen der kan hjælpe med en walk through?
Til top
Bankz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bankz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 21:51
Trial and error ledte til denne guide. I DVBlink kan guide sættes til none. I MC7 gøres sådan:

Tasks - Settings - TV - Guide - Edit Channels

Tryk på den kanal der skal redigeres

Edit Listings - der kan nu bladres mellem valgmulighederne - tryk på den valgte - Save - Save

Til top
TueT Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TueT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 23:57

Hvordan ved man om ONTV XMLTV er blevet importeret, og at det ikke bare er MCE eget EPG man bruger.

Jeg har prøvet at ændre i kanal navnet, så "DR1 DK" hedder "DR1 TEST DK" - men det ændre ikke noget i MC?
 
Jeg kan se i dos promten at den henter data fra ONTV og der står at den importerer det til MC, men hvordan kan jeg se et bevis på at den rent faktisk har importeret dem?
 
EDIT: En af grundene til at jeg ikke tror den importerer dataen fra ONTV er, at jeg f.eks. kun program guide for kanal 5 i MC de næste 7 dage. Inde på ONTV's hjemmeside er der program for 14 dage. Mystisk at de ikke lægger alle de 14 op på MC (som de reklamerer med - 14 dage)
 
PS. Benytter windows 7 og har ONTV pro.


Redigeret af TueT - 22-Februar-2010 kl. 00:10
Til top
Mailand84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mailand84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 09:17
Hvis du kalder den dr test dk og har valgt denne i programguide indstillinger i WMC så burde den  nu være ok. min har jeg valgt at den skal skrive programepisoden i mail titlen, hvilket jeg ved den "originale" ikke gør, så dette er endnu en måde at dobbelt tjekke.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 26>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu