recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - epg grabber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

epg grabber

 Besvar Besvar Side  <1 23242526>
Forfatter
Besked
cklausman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cklausman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 10:30
Hej Niels
Jeg er begyndt at bruge dit program. Det virker også fint, men når jeg går på ontv.dk og ser f.eks. at der kommer et program om ca. 6 dage, så er der ikke data i min EPG. Den importerer kun ca. 3 dage frem - er det muligt at ændre dette?
 
/Carsten
Til top
NielsR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NielsR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 11:45
Hej Carsten!

Mit program importerer de data der kommer fra ONTV, den filtrerer ikke i data, og ONTV sender så vidt jeg ved 14 dage's EPG data. Så det korte svar til dit spørgsmål er nej Smile

Er du sikker på importen går godt (Check log) eller at det faktisk er ONTV du har mappet til din kanal, det kan du checke via et tool fra min hjemmeside
http://mcefun.nrossen.dk/post/2011/02/07/Utility-to-at-liste-EPG-streams-per-kanal.aspx

Ellers check at du har tilføjet de korrekte kanaler i din favorit liste på ONTV's hjemmeside, da det er dom som du får ned via XMLTV.
 
Håber det hjælpe dig videre....
Til top
jacobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af cmax cmax skrev:

Hej alle

Jeg benytter Niels’s program, men oplever 2-3 gange om ugen, at når jeg kikke i loggen, så har programmet fået en

 

LOADMXF.exe returned status code 255

 

Og så er der problemer i programguiden, og så laver jeg en manuel hentning og overførsel fra programmet, og så er MCE igen funktionsdygtig.

 
Problemet er blot at hvis jeg forinden denne "fejlkode" har gennemgået de to ugers programmer, som ligger til fremtidig optagelse, så skal jeg igennem dem igen, og det er altså lidt træls. Ligledes er de kanaler som jeg har markeret ”deaktiveret”, nu igen aktiveret, så det skal jeg også ind og ændre.

 

Er der andre der oplever dette, og hvad gør I.??

 

 

Jeg har helt samme problem og har ingen løsning. Så for mig er det også op ad bakke, manuel opdatering og igennem hele guiden og redigering af kanaler hver gang. MCE kommer med en meddelelse a la 'MCE har rettet en fejl i guide data. Genstart MCE...'
 
Er der nogen, der har fundet en løsning eller kan gennemskue hvad der sker?
 
Til top
cklausman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cklausman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2011 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af NielsR NielsR skrev:

Hej Carsten!

Mit program importerer de data der kommer fra ONTV, den filtrerer ikke i data, og ONTV sender så vidt jeg ved 14 dage's EPG data. Så det korte svar til dit spørgsmål er nej Smile

Er du sikker på importen går godt (Check log) eller at det faktisk er ONTV du har mappet til din kanal, det kan du checke via et tool fra min hjemmeside
http://mcefun.nrossen.dk/post/2011/02/07/Utility-to-at-liste-EPG-streams-per-kanal.aspx

Ellers check at du har tilføjet de korrekte kanaler i din favorit liste på ONTV's hjemmeside, da det er dom som du får ned via XMLTV.
 
Håber det hjælpe dig videre....
 
Her er loggen (og sådan har den set ud siden den d. 15. hvor jeg installerede dit tool)
28-04-2011 12:10 - MCImportXMLTV v1.4o for ONTV.DK Started, (C)2010 mcefun@nrossen.dk
28-04-2011 12:10 - Total number of program entries created is 0
28-04-2011 12:10 - Total number of series detected is 0
28-04-2011 12:10 - Total number of TVDB cache hits: 0
28-04-2011 12:10 - Total number of TVDB web hits  : 0
28-04-2011 12:10 - Now calling LOADMXF.EXE tool and imports data to Windows Media Center...
28-04-2011 12:10 - LOADMXF.exe returned status code 0
28-04-2011 12:10 - Output from LOADMXF.exe:
 
/Carsten
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 12:29
Hej
 
Jeg har afmeldt den automatiske ajourføring, og køre så bare manuelle ajourføringer, og så går det bedre. I går gav den fejl, da jeg opdaterede, og så bad jeg systemet om at nulstille og starte forfra, og så virker det igen.
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 09:52
Er der nogen der ved om det er slut med Niels's program, og der ikke bliver udviklet mere ved det.??
 
Jeg har stadig problemer med, at den fejler omkring 83-85% når den er igang med at hente programopdateringer, og så går den i udu, og så skal jeg slette/nulstille systemet, og genoprette det, og så virker det en uge, og så forfra igen.
Til top
micstig Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2010
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micstig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af cmax cmax skrev:

Er der nogen der ved om det er slut med Niels's program, og der ikke bliver udviklet mere ved det.??
 
Jeg har stadig problemer med, at den fejler omkring 83-85% når den er igang med at hente programopdateringer, og så går den i udu, og så skal jeg slette/nulstille systemet, og genoprette det, og så virker det en uge, og så forfra igen.



jeg afventer også om der kommer en ny version, har opgivet at få det til at virker stabilt med de eks... bruger kun programmet til at downloade fra ontv.dk bruger så funktionen i dvblink til at smide dataen ind til media center, men episode nr mv bliver ikke medtaget så savner programmet, men blev træt af at skulle genoprette windows media centeret når importen gik kold... og det har virket siden upåklagligt så årsagen ligger sammen med programmet
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af micstig micstig skrev:

Oprindeligt skrevet af cmax cmax skrev:

Er der nogen der ved om det er slut med Niels's program, og der ikke bliver udviklet mere ved det.??
 
Jeg har stadig problemer med, at den fejler omkring 83-85% når den er igang med at hente programopdateringer, og så går den i udu, og så skal jeg slette/nulstille systemet, og genoprette det, og så virker det en uge, og så forfra igen.



jeg afventer også om der kommer en ny version, har opgivet at få det til at virker stabilt med de eks... bruger kun programmet til at downloade fra ontv.dk bruger så funktionen i dvblink til at smide dataen ind til media center, men episode nr mv bliver ikke medtaget så savner programmet, men blev træt af at skulle genoprette windows media centeret når importen gik kold... og det har virket siden upåklagligt så årsagen ligger sammen med programmet


Hvis programmet går ned det samme sted hver gang er det typisk fordi der er en fejl i XMLtv data'en prøv at se hvilket channel id den går ned ved. Jeg har haft problemer med Sverige 1 og TV4 sverige fx...Dem har jeg bare disablet og så virker det...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
cmax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cmax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2011 kl. 11:15
Hej
 Hvordan finde du ud af hvilken kanal der er skyld i problemet - har nu kørt ca. tre uger uden problemer, men nu er den gal igen.
 
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Oprindeligt skrevet af micstig micstig skrev:

Oprindeligt skrevet af cmax cmax skrev:

Er der nogen der ved om det er slut med Niels's program, og der ikke bliver udviklet mere ved det.??
 
Jeg har stadig problemer med, at den fejler omkring 83-85% når den er igang med at hente programopdateringer, og så går den i udu, og så skal jeg slette/nulstille systemet, og genoprette det, og så virker det en uge, og så forfra igen.



jeg afventer også om der kommer en ny version, har opgivet at få det til at virker stabilt med de eks... bruger kun programmet til at downloade fra ontv.dk bruger så funktionen i dvblink til at smide dataen ind til media center, men episode nr mv bliver ikke medtaget så savner programmet, men blev træt af at skulle genoprette windows media centeret når importen gik kold... og det har virket siden upåklagligt så årsagen ligger sammen med programmet


Hvis programmet går ned det samme sted hver gang er det typisk fordi der er en fejl i XMLtv data'en prøv at se hvilket channel id den går ned ved. Jeg har haft problemer med Sverige 1 og TV4 sverige fx...Dem har jeg bare disablet og så virker det...
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2011 kl. 11:27
Well, du kan se hvor den hænger i consolvinduet...

"channel id" nummeret kan derefter findes i din XMLTV fil og således at du kan se på hvilken kanal fejlen indtræffer....Derefter er det bare at disable denne i Gui'en
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
kristianc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristianc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2011 kl. 21:41
Hey
Jeg oplever et problem med MCimportxmltv også. Jeg kan ikke gennemskue om det er det samme som nævnt ovenfor, men måske I kan?
Jeg henter EPG data med EPG Grabber. Herefter forsøger jeg at hente filen ind i MCImport, men nu har jeg testet en del og når jeg vælger bestemte kanaler fx Kanal 5, så går MCImport i stå. Dvs den kommer aldrig med kanalerne på faneblandet Kanal indstillinger. Hvis jeg så fjerner den og henter data igen, så viser den fint de andre kanaler. Det er dog mere end Kanal 5 der får den til at fejle, men det er jo et helvede at finde ud af hvilke kanaler der giver bøvlet. Nogen hjælp til dette eller er det et kendt problem?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2012 kl. 09:22
Jeg er begyndt at få flere og flere kanaler programmet ikke kan tygge. Bla. TV3.

Hvis løsningen er at disable programmet (TV3) i importen mangler jeg EPG på denne kanal så måske ikke så brugbar en løsning (SVT1 kunne jeg godt undvære Wink). 

Er der andre der oplever fejl med EPG fra TV3?
Hvad gør I?

BS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23242526>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu