recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG-video mangler på SAMSUNG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG-video mangler på SAMSUNG

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Jam Coop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jam Coop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Jeg har nøjagtigt samme problem med et Samsung B535 på Stofa(AN-TV)-kabel.
Ingen video i vinduet og lyden forsvinder, når jeg går ind i EPG-guiden.

Hvis jeg søger efter kanalerne med NetværksID=1 finder jeg kun DR's kanaler, hvor EPG'en virker med billede/lyd - men hvis NetværksID=0 finder jeg alle kanaler, men EPG'en viser hverken billede eller lyd.

Yes Thumbs Up. Nu er det så bekræftet, at jeg ikke er den eneste Samsung-kunde med dette problem. Gæt hvem jeg brokker mig til i morgen Wink

Og så synes jeg at du skulle brokke dig igen, med henvisning til at der er andre modeller af deres TV, som har samme problem med andre kabel-tv udbydere (de 2 største i danmark). De må da have flest oplysninger om deres egne produkter.

Edit:
På den anden side:
Hvad er sandsynligheden for at BÅDE Stofa og YouSee har samme tekniske fejl, i forhold at Samsung har én fejl i softwaren på deres skandinaviske modeller.

Samme problem med et helt nyt Samsung på Fiberbredbånd DVB-C, men hvis man trykker på "Info" knappen på en DVB-C program så er oplysningerne om programmet der godt nok, og det er disse oplysninger der skal bruges til EPG også, ergo SW fejl på Samsung. Har selv et Sony hvor EPG virker fint på.
Sony KDL 40W5500
Til top
movesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér movesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2011 kl. 17:02
Det er helt klart et Samsung EPG problem !

Jeg har set det på 3 forskellige enheder med YouSee DVB-C kabel TV.

EGP guiden virker fint på alle 3 Samsung digitale antenne forbindelse (DVB-T) og der er kun en stk. DVB-T modtager, så alt snak med at der skal 2 modtagere til er noget vrøvl.

Der skal 2 modtagere til at se 2 forskellige kanaler samtidig (eks. et lille billede fra en anden kanal), hvilket er noget helt andet.

Derfor Samsung, vågn nu op. I må kunne få fixet det problem. Det virker jo fint med DVB-T på jeres enheder, så få det nu til at virke på DVB-C for Stofa og YouSee.
Til top
jonesg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Juli-2011
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonesg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 20:14
Vil lige melde mig i denne tråd også.

Jeg har samme problem på mit snart år gamle Samsung UE40C7705. Fejlen har været der siden jeg fik det. Jeg antog at det var et problem med mit signal og har ignoreret det indtil jeg i dag fik lyst til at se om andre også havde problemet. Det kan jeg så tydeligt se:) Jeg har derfor nu også forsøgt at kontakte Samsung for at få en udtalelse fra dem.

Det sjove er at når man i EPG'en skifter til oversigten over programmer som man har valgt at "time" så virker preview. Bare ikke når man skal vælge gennem de aktuelle programmer.

Som en lille info har jeg kabel tv fra NTA-TV som bruger Yousee som digital leverandør.

Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 21:07
Jeg har givet op! Mit samsung tv er mere eller mindre blevet nedgraderet til en monitor. Nu bruger jeg EPG'en i mediecentret i stedet for.
Til top
Fedtkage Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Oktober-2011
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fedtkage Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 00:32
Jeg havde samme problem på mit Samsung TV med YouSee. Og har (ihvertfald for mig selv) fundet en løsning, håber I også kan bruge det.

Jeg har driblet lidt rundt i søgning og kanalopsætning, og har fundet frem til synderen.
Det drejer sig om nogle datafeeds som YouSee sender, der f**cker det hele op.
Jeg har hidtil kørt med en fuld søgning, hvor EPG fungerede med billede og lyd.
Men i dag lavede jeg en hurtig netværkssøgning med netværks-id, hvorefter EPG ikke længere fungerede med billede og lyd, og et "ventehjul" stod og kørte, i stedet for videobilledet.
Jeg havde nemlig manglet et par kanaler, og lagde mærke til at en fuld kanalsøgning gav et andet søgningsresultat end en netværkssøgning, som YouSee guider een til. En fuldsøgning springer mærkeligt nok over et par frekvensområder, bl.a. 143 MHz (ved ikke hvorfor).
Nå, men kernen er, at jeg således prøvede at udelade de frekvenser, der var kommet oveni, een efter een - og wupti, hvis alle frekvenser er læst ind pånær 143 MHz, hvor nogle af YouSee's datastreams ligger, så fungerer EPG igen.

MEN, det er stadigt lidt pest eller kolera:

Uden 143 MHz:
EPG'en virker med billede og lyd, men der vises kun EPG-data for de kanaler (eller relaterede kanaler) som man har været inde på.
Hvis TV'et har været igang, og man har zappet lidt rundt, så er EPG'en jo hurtig fint komplet : )

Med 143 MHz inkluderet:
Så må man undvære billedet og lyden, men til gengæld er EPG-data'en tilgænglig for alle kanaler med det samme.

Forskellen må være, om TV'et tapper kanalernes egen data, eller YouSee's datafeed.

Et andet, men stort, minus er at man skal slette hele 143 MHz frekvensen (gøres ved at slette enkeltkanalerne, eller undlade den i søgningen), da datafeed'en er skjult. Disse kanaler må således undværes:

C+ Sport 1
C+ Serier
TV1000 Drama
Event
Event2
C+ Hits
C+ Emo
C+ First

Fejlen er vel både YouSee's og Samsung's. Samsung burde kunne filtrere denne uønskede data fra, eller vise streamen sammen med andre datakanalpladser, så man selv kan slette den. Og YouSee burde lægge disse datastreams på selvstændige frekvenser, istedet for sammen med kanaler, som man måske gerne vil have og se.

Redigeret af Fedtkage - 20-Oktober-2011 kl. 00:35
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fedtkage Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 00:49
Og med hensyn til sortering af kanalpladser på Samsung TV, så kunne jeg heller ikke på mit, hvilket irriterede mig grænseløst.
Jeg havde først indstillet mit land til Tyskland, da der ikke var nogle nordiske lande i menuen (jeg havde købt en engelsk udgave, der var en del billigere). Jeg kunne hverken ændre rækkefølge eller kanalnummer. I manualen stod der, at det kunne man ikke på nogle regioner. Så tænkte jeg, at de måske ikke mente apparatet, men blot landevalget i menuen (dårlig manual iøvrigt). Jeg valgte, som det eneste, landemuligheden "other" (beholdt audio og undertekster på dansk), og nu kunne jeg ændre kanalnummer, og dermed rækkefølge, uden problemer. Så det lå åbenbart i softwaren allerede, og det burde Samsung's supportere da vide, i stedet for at sige: "Sådan er det bare" – det er det jo åbenbart ikke, ihvertfald ikke på alle modeller.

Bemærk dog, at TV'et resetter ved nyt landevalg, og kanallisten skal indlæses igen (tag evt. back-up på USB-stick først).

Redigeret af Fedtkage - 10-November-2011 kl. 23:54
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 17:21
Det må jeg lige prøve - når jeg en gang får tid og lyst til at lægge kanaler ind endnu en gang
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fedtkage Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2011 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Det må jeg lige prøve - når jeg en gang får tid og lyst til at lægge kanaler ind endnu en gang

Hej Michael,

Hvis du tænker på EPG-problemet, behøver du ikke starte forfra, prøv blot at slette de kanaler der ligger på 143MHz frekvensen.

Mht. kanalrækkefølgehalløjet, så back-up kanallisten på USB-stick først, så er den nem og hurtig at lægge ind igen, efter ændring af landevalg.

Redigeret af Fedtkage - 08-November-2011 kl. 23:28
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 16:06
Nu har jeg ikke yousee men stofa (m.a.o. ingen 143MHz). Der er 200 kanaler på 31 MUX som skal slettes en ad gangen for måske at finde synderen. hmm... det kommer til at tage lang tid...
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fedtkage Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2011 kl. 23:50
Nåeh, på den måde. Ja, så kan det jo godt komme til at give lidt grå hår ;-/

Men hvis Stofa lægger EPG data'en i den primære mux/frekvens, ligesom YouSee, kunne du prøve at slette den først (346 MHZ, ifølge denne side: http://www.stofa.dk/kundeservice/faq.php?faqarea=tv&showfaq=31&shortcut=faqtv)

Redigeret af Fedtkage - 10-November-2011 kl. 23:50
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Langmack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 13:38
Jeg har et LE40C535 hængende i soveværelset, som har dette issue.

Har prøvet at slette alle C+ kanalerne, Event(+2) - kan dog ikke finde en TV1000 at slette - dog uden at hjælpe. Jeg synes umiddelbart ikke via fjernsynet at kunne se hvilke kanaler der optager 143MHz segmentet.

Jeg bruger Yousee (Esbjerg).

Jeg har ligeledes bemærket, at det rent faktisk virkede ved opstart - men kanalopdatering (muligvis kanalsøgning) fjernede EPG preview billedet.
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2011 kl. 19:05
Hvis C535 har samme menu er står kanalens frekvens under
Menu -> Support -> Self Diagnostics -> Signal Information

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu