|
EPG-video mangler på SAMSUNG |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tak - men med flere hundrede kanaler er det en ret langsommelig proces. Kan det virkeligt ikke lade sig gøre at støbe kanalfrekvenserne op for digitale kanaler? :)
|
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
Fedtkage ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2011 Status: Offline Point: 9 |
Ja, hverken Samsung eller YouSee er særligt behjælpelige. På Samsung TV'er kan man ikke se de samlede kanaler sorteret efter frekvens (altså hvilke der ligger under hvad), men kun som michael9000 nævner, under support for den enkelte kanal.
YouSee vil ikke ud med de samlede præcise frekvenser, da de ønsker at man bruger deres Netværks-ID'er (som f**ker EPG'en op) til automatisk indlæsning og forudvalgt programsortering (eller helst lejer en YouSee-boks hos dem). Men der er et par steder disse frekvenser kan findes: http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm http://jamesoft.dk/?page_id=16 http://jamesoft.dk/?page_id=301 Selvom jeg bor i Århus, er de stort set identiske med disse fra hovedstadsområdet. Og dette gælder ligeledes for de fleste kanalpladser i de andre regioner. Det er dog kun 143 MHz der er interessant, og følgende kanaler der skal slettes: C+ Sport 1, C+ Serier, TV1000 Drama, Event, Event2, C+ Hits, C+ Emo, C+ First. Bemærk når du sletter kanaler, at du ikke er på 'favorit'-listen (stjerne- eller hjertemarkeret) det ændrer nemlig intet, men at du er på 'TV'-listen (markeret med f.eks. en parabolantenne). Skift liste ude i venstre side, under kanaladministration. I øvrigt har jeg lagt mærke til, at hvis jeg laver YouSee's forskellige Netværks-ID søgninger, så inkluderes 143 MHz naturligvist automatisk, men hvis jeg laver en fuldsøgning (uden ID), så ekskluderes denne frekvens (ihverfald på mit TV... måske fornemmer TV'et de inkompatible datastreams), men så skal man jo til at lave sine favoritlister og/eller programsortering forfra. Så prøv at finde ovenstående 9 kanaler og slet dem, hvis muligt. Håber det giver pote. Redigeret af Fedtkage - 20-December-2011 kl. 03:24 |
|
![]() |
|
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Skide godt, jeg takker - jeg prøver at give et et forsøg senere idag.
|
|
|
![]() |
|
Sørme så, det var TV Dra der manglede.
|
|
|
![]() |
|
Fedtkage ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2011 Status: Offline Point: 9 |
Nå ja, det er rigtigt, den er listet med forkortet navn. Svært at gennemskue i oversigten, at det skulle være en TV1000 kanal.
Men det virkede også hos dig – EPG video'en er tilbage? Fedt : ) Redigeret af Fedtkage - 20-December-2011 kl. 23:10 |
|
![]() |
|
Det er korrekt, den viser EPG video igen :)
|
|
|
![]() |
|
kaja69 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2007 Status: Offline Point: 198 |
Jeg har YouSee på mit 46D6505 og samme EPG problem. Jeg kan bare ikke finde et sted at slette kanalerne. Syntes ikke der er et menu punkt til det noget sted??
|
|
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55" Epson EH-TW7000 102" Marantz SR 6010 7.2 - 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12 - 2.0: Wharfedale Diamond 220 ELAC AM-180 2:0 (active) |
|
![]() |
|
Hej, Der er et par beskrivelser længere oppe i tråden. Men hvis det ikke hjælper, kan du prøve at hente manualen her: http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE46D6505VSXXE-support Læs på s. 12 og frem. Check at du ikke er på en 'favorit'-liste, men på 'tv'- eller 'alle'-oversigten, når du sletter (sletning fra favoritliste afhjælper ikke EPG-problemet. De 8 kanaler skal slettes helt fra TV'et). På s. 38 er der et skærmbillede af, hvor du gerne skulle finde ind (kun billede, tekst irrelevant). Når en kanal er markeret, kan du trykke på 'Tools'-knappen på fjernbetjeningen for flere valgmuligheder, bl.a. slet kanal. Eller måske skifte redigeringstilstand (?) (jeg kan se, at det ser en smule anderledes ud, end på mit TV. Jeg tænker på barren 'redigeringstilstand' nederst på billedet s. 38). Håber det virker. P.S. Her er navnene på de kanaler der skal slettes. Forkortet, som de forekommer i listen, så er de nemmere at finde frem til, ihvertfald for TV1000 Drama's vedkommende: C+ Sp1 C+Seri TV Dra Event Event2 C+Hits C+Emo C+Frst Redigeret af Fedtkage - 31-December-2011 kl. 01:39 |
|
![]() |
|
kaja69 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2007 Status: Offline Point: 198 |
Mange tak for hjælpen, det virker nu. Meget prisværdigt at folk tager sig tid til at hjælpe med så detaljeret instruktion!
|
|
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55" Epson EH-TW7000 102" Marantz SR 6010 7.2 - 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12 - 2.0: Wharfedale Diamond 220 ELAC AM-180 2:0 (active) |
|
![]() |
|
Selv tak og ingen årsag. Jeg brugte selv en del tid på at gennemskue problemet, da jeg ikke kunne finde løsningen hverken hos YouSee og Samsung (der skyder skylden på hinanden, og iøvrigt ikke oplyser om problemet) eller på nettet, og så er det vel nærmest en "pligt" og fornøjelse at dele med andre i samme situation : ) God fornøjelse med EPG'en. Og godt nytår. Carsten. Redigeret af Fedtkage - 31-December-2011 kl. 16:13 |
|
![]() |
|
kimschurmann ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-November-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 41 |
Hej,
Jeg har prøvet at slette kanalerne du nævner ovenfor - så godt jeg nu kan, tv1000 har skiftet navn til viasat film bl.a. - men synes ikke det hjælper :( Har en en opdateret liste med kanaler der skal slettes hvis man har stofa ved antenneforening aarhus?
|
|
![]() |
|
Hej, Ovenstående løsning er kun for YouSee (og iøvrigt skulle 'TV1000 Drama' slettes, ikke 'TV1000'). Det er dog ikke så meget programmerne der er afgørende, men frekvensbåndet med de inkompatible datastreams. Og et frekvensbånd kan kun slettes ved at fjerne de programmer der tilfældigvis også ligger der. Hvis Stofa bruger samme EPG data set-up/system som YouSee (hvilket jeg har set nogle nævne et eller andet sted), så vil den modsvarende frekvens, som skal slettes på Stofa kabel-tv nok være 346 MHz (og de kanaler der ligger derpå - hvilke ved jeg ikke). 346 MHz synes at være "moder"-frekvensen for Stofa, hvor den er 143 MHz hos YouSee. Redigeret af Fedtkage - 12-Marts-2012 kl. 22:21 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |